Služba RDS-TMC Jednotný systém dopravních informací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inteligentní dopravní systémy v každodenní praxi
Advertisements

Informační systémy v logistice
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Komunitní síť a mobilní služba (nejen) pro auta… Ondřej Švihálek,
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Národní síť VTP v ČR Pavel Švejda Společnost vědeckotechnických parků ČR Seminář Podnikové inkubace
Prezentace: Tomáš Orálek Marek Smital.  Vlastnosti navigací porovnáme na vybraných příkladech:  TomTom  Dynavix  Garmin  Mio.
Evropské vlajky 5. ročník
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Dopravní informace Plzeňského kraje Martin Schejbal Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Modernizace dálnice D1.
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Doc. Ing. Vladimír Kočí, PhD
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Přehled
Informační podpora při krizovém řízení
ProPIG Specifické strategie pro snížení environmentálních dopadů zemědělské činnosti zlepšením zdraví, welfare a výživy prasat chovaných v ekologickém.
Zásady koncepce KIVS a CMS, realita roku KIVS -Centralizovaná komunikační infrastruktura s centrálním místem služeb, které je jediným místem bezpečného.
Redakční systém dopravní informace pro státní správu ISSS 4. dubna 2006.
Silniční doprava.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Úloha dopravy v hospodářství
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
1 Mapy s dopravními informacemi pro WAP Bc. Aleš Daněk – G269 Vedoucí projektu Ing. Jan Růžička Ph.D. Zadavatel firma CAD programy – Ing. Jan Vlčinský.
Hospodářská pozice EU, USA a Japonska ve světové ekonomice (2001) UkazatelEUUSAJaponskoSvět Teritorium (tis.km2) % světového ukazatele % plochy EU 3 973(3247)
EVROPSKÁ INTEGRACE.
zásady navrhování dopravních – silničních staveb
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE přednáška Ing. Martina Šudřichová KH: Út: 10,30 – 12,00.
Úlohy Horské služby  24-hodinová služba a pohotovost  provoz záchranných stanic HS  provázání na dispečinky HZS a ZZS  záchranné a pátrací akce v.
Navigační technologie Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zapalování – 11 Stupně odrušení Ing. Jiří Špička.
O čem to bude Úvod do informačního systému Ing. Radan Kasal
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav řídící techniky a telematiky Geografické informační systémy Pavel Hrubeš.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
Evropský program Monika Mrňávková Silvie Pýchová Centrum Euroguidance NAEP.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Člověk a jeho svět Dopravní nehoda. Anotace:  Materiál slouží k nácviku jednání při zátěžové situaci, např. pokud se dítě stane účastníkem či svědkem.
Typová činnost složek IZS při společném zásahu při nebezpečné poruše plynulosti provozu na dálnici STČ 10/IZS.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
SPOLEČNĚ PRO BUDOUCNOST
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
Tabulky traťových poměrů
Geografické informační systémy
Systémy moderních elektroinstalací
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Výbory a pracovní skupiny
Co dokážeme připravit pro HbbTV v ČR?
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Sledování obsahu vysílání RDS-TMS služby JSDI
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Obnova infrastruktury SIS II před spuštěním do rutinního provozu - 1. etapa projekt spolufinancovaný z ročního programu 2011 Fond pro vnější.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Regulace dopravy ve městech
MEZINÁRODNÍ DAŇOVÁ KANCELÁŘ
Vážení vozidel za jízdy WIM
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Služba RDS-TMC Jednotný systém dopravních informací PGC3 Jaroslav Štecha

Obsah Pojmy RDS, TMC, RDS-TMC Výhody a nevýhody RDS-TMC Stav v ČR

RDS (Radio Data System) Technologie zajišťující přenos doplňkových dat prostřednictvím standardního rozhlasového VKV-FM vysílání.

TMC (Traffic Message Channel) - Kanál dopravních informací Prostřednictvím TMC přenáší RDS přesně geograficky zaměřené dopravní informace.

RDS-TMC Služba, která je určena k poskytování dopravních a cestovních informací do vozidla, kde se tyto údaje dále zpracují a poskytnou řidiči. Informace - o aktuální dopravní situaci, překážkách na zvolené trase, uzávěrách, objížďkách, kolonách, dopravních nehodách, mlze nebo náledí…

Co je potřeba pro příjem RDS-TMC Navigační přístroj, nebo rádiový příjímač umožňující zpracování TMC Mapový podklad oblasti a lokalizační tabulky (databáze předem definovaných pozic možných dopravních událostí na silniční síti-pozice objektů reálného světa, např. křižovatka, silnice ). Obě umístěné na tzv. "navigačním CD". Být v oblasti vysílání RDS-TMC

Cyklus

Důvody k zavedení zvýšení plynulosti jízdy snížení dopravních nehod snížení ekologické zátěže snížení spotřeby pohonných hmot zvýšení komfortu jízdy

Výhody Zdarma Dopravní informace vysílány nepřetržitě Informace související s trasou Dynamická navigace

Nevýhody (v ČR) Informace o dopravních událostech často nepřesné a neaktuální Lokalizační tabulky – malá hustota Navigační přístroje nekorektně zobrazují informace (pruh -> dálnice)

ČR Spuštěn 24. října 2005, Český rozhlas ČRo Regina 92,6 MHz (v Praze) ČRo 1 Radiožurnál (celá ČR) Zkušební provoz Praha, D1. Jenom stát

Plány Sběr informací => instalace detektorů (mýtný systém) Sdílení dat s pracovištěm NDIC (Národní Dopravní Informační a řídící Centrum) Komerční sféra

Kapacita kanálu TMC 300 zpráv za 15 minut. Ovlivněna - rozsahem jednotlivých zpráv, frekvencí jejich opakování a zabezpečovacími parametry systému.

Kde funguje Německo, Velká Británie Švédsko, Francie, Holandsko Česká republika, Rakousko, Belgie, Itálie, Španělsko, Dánsko, Finsko, Švýcarsko