THE REIGN OF HENRY VIII - dějepis Jana BODLAKOVA - Gymnazium Jirovcova,Ceske Budejovic Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
School By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Elizabeth II. Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_32_Guess_the_job.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Queen Victoria
Název vzdělávacího materiálu
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Angličtina: Oliver Cromwell
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Výukový materiál VY_22_INOVACE_10_ Warming up – langage game
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Angličtina: Queen Elizabeth I
Výukový materiál VY_22_INOVACE_36_ Numbers. Part 2
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Transkript prezentace:

THE REIGN OF HENRY VIII - dějepis Jana BODLAKOVA - Gymnazium Jirovcova,Ceske Budejovic Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: B1 Rok: 2010

Cíle aktivity Obsahové cíle: To introduce the English king Henry VIII and key facts of his reign in the first half of the 16th century. To understand the English Reformation. To introduce the main historical figures of that period. Jazykové cíle: Students use ordinal numbers, practise simple past tense and learn specific vocabulary. Kompetence: Kompetence k řešení problémů: žák samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů. Kompetence komunikativní: žák rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji. Kompetence sociální: žák přispívá k diskusi, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí a říkají. Pomůcky: one worksheet for each student blackboard,chalk

Pracovní postup aktivity 1.This activity is the most difficult one. The students are supposed to have some basic knowledge about the situation in Europe in the 1st half of the 16th century. Tell them to read the text individually and do the exercise in pairs.More advanced students may read it all in one go and start the activity immediately. Pre- intermediate students may need a short summary after each paragraph. The teacher can ask a few questions to make sure the students are able to pick up the key facts. Language: the students naturally use Simple Past Tense and different ordinal numerals while explaining reasons for their decisions. 2.This activity is the part of the original text and may serve as a short relaxation after the first one. Let the students choose if they want to do it in pairs or individually and then check the answers with their frinds. Most children often enjoy solving a puzzle on their own. Encourage a natural conversation about the different queens´characteristic attributes. 3.This exercise simplifies all the essential facts students have learnt so far. Smart students should be able to fill in the missing words without looking into the text again. 4.Tell students to fill in the numerals and names as quickly as they can and after checking the right answers let them work in pairs or groups of four to prepare an explanation about making ordinal numerals and all their exceptions. The teacher can also write some other ordinal numerals on the blackboard in their mathematical form and tell students to rewrite them in their literal form. Then, there are many alternatives a teacher can choose. It depends on the level of students´ language skills and other circumstances, e.g. tiredness. Students may play the teacher´s role and explain the grammar item for another students´ group or in front of the classrom. They may use only their native language if they do not feel sure in English. 5.This activity may become a homework if there is not much time left at the end of the lesson. Tell students to work in pairs or groups and think of different real situations when they use ordinal numerals, they may come with e.g. : - dates, centuries - date of birth - notes in a diary - planning trips, excursions,etc. - positions in competitions - the position in class according to the alphabet

Klíč: 1. 1T 2T 3F 4F 5F 6T 7T 8F 9T 2. 1C 2A 3D 4B 5E 6F 3. The SECOND monarch from the House of Tudors HENRY VIII made himself the leader of the church in England in Then, he divorced his FIRST wife CATHERINE of ARAGON and married his mistress ANNE BOLEYN. Henry VIII had three children: MARY, ELIZABETH and EDWARD and all of them ruled England for some time. Immediately after Henry´s death his youngest child became the King as EDWARD VI at the age of NINE. His Mother, JANE SEYMOUR, the THIRD wife of Henry VIII could not see him crowned as she died shortly after his birth. Henry VIII had another THREE wives which is one of the most famous things he is known for. However, the most important fact is that he started the CHURCH of ENGLAND in Použitá literatura, zdroje: Bridge,issue 01,September 2010,p.11,article The Reign of Henry VIII by Alex Jordan Rady / tipy z praxe: Portrét Jindřicha VIII např. na:

Pracovní postup pro žáky Předmět: dějepis Název aktivity: The Reign of Henry VIII Jazyk: AJ Instrukce žákům v cílovém jazyce: Take both worksheets and let´s work according to the instructions.