Světová literatra mezi světovými válkami

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Moderní umělecké směry 1. poloviny 20. století
Advertisements

Téma: Ztracená generace
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
Světová literatura 1. poloviny 20. století - 1
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
Rozbor uměleckého textu
Portréty literárních osobností světové literatury.
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
MARCEL PROUST Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Předmět: Literatura Cílová skupina: 3. ročník (septima) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Milena Krumphanzlová.
Romantismus.
Irské osobnosti Lukáš Kopřiva Kvinta B.
Samuel Beckett - Čekání na Godotta
Obecné poučení o literatuře
Portréty literárních osobností světové literatury.
JAMES JOYCE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
STRUKTURA A JAZYK PROZAICKÉHO DÍLA
DOBRODRUŽNÁ LITERATURA
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
SVĚTOVÁ MEZIVÁLEČNÁ PRÓZA
POVOLÁNÍ K MODLITBĚ Centrum pro katechezi Olomouc, 2013.
Poezie ve světové literatuře
Světová próza 1. poloviny 20. století
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Český jazyk a literatura
Marcel Proust Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Božena Němcová Babička Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM Světová meziválečná próza
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
VIRGINIA WOOLFOVÁ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Evropské umění počátku 20. století
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
Spalovač mrtvol. Ladislav Fuks *24. září 1923 ┼19. srpna 1994.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Název školy Střední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
James Joyce Odysseus. James Joyce ( )  prozaik, básník, učitel  narozen v Dublinu  studoval univerzitu v Dublinu  1902 odjel do Paříže  většinu.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
MÝTUS, BÁJE Literatura 6. roč..
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Toman - Měsíce Název : VY_32_inovace_03 Český jazyk a literatura.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Prokletí básníci pojmenování pro francouzské básníky dekadentního ražení dekadence – úpadek, pocit umělců znechucených společností = neúcta k pravidlům.
Německá próza mezi válkami
MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST
Americká próza mezi válkami
Transkript prezentace:

Světová literatra mezi světovými válkami Světová próza 1. poloviny 20. století

Charakteristika období 1. realismus – tradiční román – psychika, cit 2. experiment (moderní próza) – bourání tradiční dějové linie, experiment s jazykem 3. detabuizování - sexualita

Počátek prózy 20. století Nástup moderní literatury – nové hodnoty, jiný pohled na svět, nejistota…

Charakteristika literatury 1. ubývá dějovost 2. subjektivní literatura 3. časová posloupnost není důležitá 4. podtext 5. experiment s jazykem 6. úkolem literatury je, aby si člověk uvědomil existenciální problémy

Marcel Proust Francie Hledání ztraceného času: 7 dílů – obraz mravů ve Francii nitro člověka aristokratická společnost – rozklad x autorovy pocity, intimní prožitky, vnitřní monology, nálady… subjektivní prožitek

James Joyce Irsko experimentální próza Odysseus nový román Žid – Leopold Bloom, žurnalista 1904 – cesta po Dublinu obyčejný den, obyčejný život

Paralela: návaznost na Homérovu Odysseiu cesta Blooma = návrat Odyssea 10 let – 1 den – podvědomí obyčej x nevšednost tok myšlenek jednotlivých postav