Práce pro profesionály Cvičíme se v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2003.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

Úvod do programování Malá kouzla s příkazovým řádkem
 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
Počítače a programování 1 Přednáška 13 Jiří Šebesta.
Programování funkcí v Excelu (pole)
MATLAB vytváření funkcí, grafika
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy v obecném bodě
Lineární funkce a její vlastnosti
MATLAB LEKCE 7.
ALGO – Algoritmizace 6. cvičení
DATOVÝ TYP POLE.
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB - SIMULINK
MATLAB.
ZÁKLADY EKONOMETRIE 2. cvičení KLRM
Modelování v Matlabu procvičení katedra elektrotechniky a automatizace
( část 2 – vektory,matice)
Vektorové a maticové operace, soustava lineárních rovnic
MATLAB® ( část 3 - scripty).
Příklady z Matlabu (5) Jednoduché scripty.
MATLAB® ( Funkce v Matlabu ).
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Lineární algebra.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
TMF045 letní semestr 2005/2006 II Časová propagace vlnové funkce na mřížce I. (práce s momentovou reprezentací) (Lekce II)
Jemný úvod do MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
Cvičení.
2 CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Podle řídící proměnné proveď n-krát příkaz P1.
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB Katedra elektroenergetiky, Fakulta elektrotechniky ČVUT, Technická 2, Praha 6 Ing. Zbyněk Brettschneider.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Bloky – tvorba a vkládání ProgeCAD. Opakování Př. Nakreslete součást dle zadání (využijte hladin – obrys, osa, kóty): 1. Okótujte součást lineární kótou,
Automaty a gramatiky.
Vektorové prostory.
Průměr Maximum Minimum
Řešení soustav lin. rovnic
Příkaz switch Příkaz switch se používá, pokud testujete jednu proměnnou s více možnými hodnotami. Příkaz switch se používá, pokud testujete jednu proměnnou.
MATLAB® ( část 2b – mnohočleny).
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
Matice přechodu.
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
ALGO – Algoritmizace 7. cvičení – ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Cvičení 3-4 Procedury, funkce,řetězce. Procedury Procedura Procedura Procedura je podprogram, který mění stav programu (změnou stavu proměnných nebo změnou.
Obecná rovnice přímky v rovině
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Než začneme programovat Co lze v MALATBu dělat, aniž musíme napsat program. © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Algoritmizace a programování Cykly - For. FOR Předem známe počet opakování Předem známe počet opakování Syntaxe: Syntaxe: for proměnná in range(rozpětí):
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Matice Přednáška č.4. Definice: Soubor prvků nazýváme maticí typu i-tý řádek j-tý sloupec prvky matice.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
A. Soustavy lineárních rovnic. y = 2x + 5 2x – y = -5 a 1 x 1 + a 2 x 2 = b a 1 = 2 a 2 = -1 b = - 5 x + y = 5 3x + 3y = 18 x + y = 5 3x + 3y = 15 x +
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
KIV/ZD cvičení 7 Tomáš Potužák.
4. cvičení
Vzorové řešení zápočtového testu
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Jak brouček sekal souček
Matematika Parabola.
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
Programujeme lépe a radostněji
Lineární funkce a její vlastnosti
Opakování na 2.písemnou práci
Příklady s lineární funkcí
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Transkript prezentace:

Práce pro profesionály Cvičíme se v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2003

Příklady  Napište program, který: vypočítá průměr z prvků vektoru najde maximální číslo ve vektoru najde druhé maximální číslo ve vektoru  Modifikujte program tak, aby nedovolil zadat prázdný vektor nebo jedno číslo

Funkce  klíčové slovo function  syntaxe function = ( ) tento řádek se musí uvést jako první  m-soubor musí mít stejný název, jako je název funkce function y=maximum(v) uložena v souboru maximum.m

Použití funkcí <<vstupní proměnné> nahrazují input <<výstupní proměnná> nahrazuje disp ffunkce používám tehdy, chci-li s výsledky ještě dále pracovat vvolání funkce z příkazového řádku <název funkce>(<vstupní parametry>)

Funkce - příklad  Napište funkci, která sečte prvky vektoru, který je jí zadán jako vstupní parametr  vstup – vektor – zvolím proměnnou v  výstup – číslo – zvolíme proměnnou s  funkci nazveme soucet  function s=soucet(v)

Kompletní program function s=soucet(v) vel=length(v); s=0; for i=1:vel s=s+v(i); end

Spuštění funkce soucet PPřímo vložením vektoru soucet([2 6 7]) PPoužitím proměnné, ve které je vektor u=[ ] soucet(u) vvýsledek se objeví v proměnné ans vvýsledek funkce lze uložit do proměnné s1=soucet(u)

Příklady  Napište funkci, která zjistí průměr z prvků vektoru, který je jí zadán jako parametr  Napište funkci, do které vložíme matici a ona vrátí vektor, složený z průměrů jejích: řádků sloupců

Řešení – průměr řádků  předpokládáme existenci funkce prumer, která vrátí průměr prvků vektoru, který je jí zadán. function u=prumradku(A) [r s]=size(A); for i=1:r u(i)=prumer(A(i,:)); end

Příklady  Napište funkci, která zjistí, zda vektor obsahuje zadané číslo (obsahuje=1, neobsahuje 0)  Napište funkci, která vygeneruje výherní čísla Sportky a vrátí je jako vektor  Napište program, který vám umožní vsadit Sportku a řekne vám, jestli jste vyhráli

Příklady  Napište program, ve kterém budete hádat číslo, které si „myslí“ počítač.  Napište funkci, která vygeneruje zadaný počet tipů Sazky a vrátí je jako vektor  Napište program, který vám umožní vsadit si Sazku a řekne vám, kolikrát jste se trefili.

Příklady  Modifikujte předcházející hry pro více hráčů - jejich počet není předem znám  Napište program na hru „kámen-nůžky- papír“ při zachování jejích pravidel.

Příklady  Napište hru pro dva hráče s následujícími pravidly: počítač vygeneruje matici, obsahující náhodně prvky 1,2 hráči se střídají v tazích a snaží se uhodnout, které číslo je na daném místě. pokud uhodnou, získávají bod počítač zobrazuje pouze odkrytá pole

Příklady  Modifikujte předchozí příklad tak, aby hráči zadávali i: rozměr matice (čtvercová) počet možných prvků

Příklady  Napište program, který vygeneruje náhodně 10 lineárních rovnic ax+b=c, nakreslí jejich graf a napíše jejich řešení.  Napište program, kterému zadáte parametry paraboly a přímky. Program zobrazí jejich graf a určí, zda mají průsečík. Pokud ano, vypočte jeho souřadnice