Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jaroslav Šlehofer „Cobra“
Advertisements

Diagnostika SPU.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Agrese a šikana jako pedagogické jevy
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
FACEBOOK Fenomén 21. století Vypracoval: Daniel Mrkvica
ADAPTACE NOVÝCH ZAMĚSTNANCŮ – HISTORIE LÉČEBNY
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
OSOBNOST.
Školní poradenské pracoviště
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní škola Lenešice
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
© 2008 Autodesk Autodesk – Školství je naší prioritou firemní, regionální i národní Josef Švenda Sales Development Director, EMIA Emerging Countries.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Mgr. Zuzana Kročáková …I KDYŽ TO MNOHDY NEVÍ.
Pediatrie - dětské lékařství
Teorie vzdělávání dospělých
Stanislav Bendl (PdO 1/2001).  Aktuálnost tématu manipulace a kritického myšlení (média, sekty, politika, obchod)  Stoupající brutalita pachatelů trestných.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Školní pedagogika Jitka Č ervenková, Martina Ukropcová Žák ve škole.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogická psychologie
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Hnutí kritizovalo zejména to, že: Školy připravovaly ukázněného občana Ve vzdělávání.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
9. Tvorba individuálního plánu
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Projekt Podpora žáků s SVP
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Effective School Management Comenius Regio
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
9. Tvorba individuálního plánu
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Pedie Co mají společné?.
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA PODZIM 2014 Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání Bujáčková Hana Kouřilová Zuzana

Osnova: Základní pojmy Příčiny Řešení

Problémový žák x Ukázněný žák Vyrušuje v hodině Neochota pracovat Odmítavé reakce na příkazy Agrese Respekt k pravidlům Úcta k hodnotám Spravedlivost Kultivovaná forma vyjádření nesouhlasu

Vztah učitele k žákovi Není neutrální a čistě účelový Pygmalion efekt Haló efekt Ztotožnění se učitele s žákem

Příčiny problémového chování žáka Ekonomický a sociální kontext

Příčiny problémového chování žáka Puberta

Příčiny problémového chování žáka Špatná adaptace na školní život

Příčiny problémového chování žáka Agresivita

Příčiny problémového chování žáka Výrazný temperament

Příčiny problémového chování žáka Poruchy chování

Příčiny problémového chování žáka Ekonomický a sociální kontext Puberta Špatná adaptace na školní život Agresivita Výrazný temperament Poruchy chování

Jak se s tím poprat?

Jak se s tím poprat? přizpůsobení tempa výuky žákům a jejich úrovně aplikovat individuální přístup k žákům podporovat vzájemnou pomoc žákům přenechat žákům určitou odpovědnost brát v úvahu potřeby žáků zapojit do výuky věci praktické pro život nabízet žákům osobní pomoc v krajním případě vyhledat odbornou pomoc psychologa

Děkujeme za pozornost! 