Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Směry marketingu Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_06_SMERY MARKETINGU Datum tvorby: Klíčová slova: marketing, americký marketing, směry v marketingu Anotace: materiál slouží k základní výuce marketingu
MARKETING – hlavní směry
Marketing vznikl ve 20. letech 20. století, kdy v USA došlo k přebytku některého zboží a nastal problém s jeho odbytem. Vrchol rozvoje marketingu nastává v 50. a 60. letech 20. století.
3 směry marketingu americký – vyznačuje se tvrdým přístupem japonský – zaměřený na ekologii a sociálně slabší občany evropský – který se snaží eliminovat nejostřejší dopady soukromého podnikání
Cílem marketingu je zajistit podniku dlouhodobý odbyt jeho výrobků a služeb. Tím zajišťuje jeho úspěšnost, která je založena na spokojenosti zákazníků. Pro zajištění těchto cílů dělá podnik několik činností: hledání trhu určování trhu utváření trhu (obchodní domy, prodejny, reklama, stanovení ceny) udržování trhu (doplňkové zboží, sledování konkurence)
ZDROJE: Světlík, J.: Marketing školy. Ekka, Zlín Foret, M.: Marketingová komunikace. MU, Brno 1997 Karlíček Miroslav a kol.: Základy marketingu, Grada 2013, ISBN: Payne, P.: Marketing služeb. Grada Publishing, Praha 1996 Galerie Klipart