Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/01.0040 Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hvjkbhkj Název EMPL 02 Kyslík a oxidy Název sady EM BUL_CHE_16 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie.
Advertisements

Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
TRENÉRSKÝ KURS FAKULTA TĚLESNÉ KULTURY UP OLOMOUC
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Hvjkbhkj Název EMPL 01 Vodík a halogenidy Název sady EM BUL_CHE_15 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační.
VÝŽIVOVÁ HODNOTA POTRAVY 6. ROČNÍK
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Žena a sport.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Fyziologické Aspekty Sportovních Her PhDr. Michal Botek, Ph.D.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Aerobní zdatnost Školení trenérů licence A
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
ENERGETICKÁ BILANCE, METABOLISMUS
ENERGETICKÁ BILANCE, METABOLISMUS
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Fyziologické Aspekty Cyklických Sportů
Název EMBenzen Název sady EM BUL_CHE_12 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie Autor Mgr. Iveta.
PŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Energetická bilance.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Spirometrie Spirometry.
Výpočet denního energetického výdeje
Fyziologické Aspekty Cyklických Sportů
METABOLICKÁ CHARAKTERISTIKA VÝKONU METABOLICKÉ KRYTÍ PODÍL AEROBNÍHO a ANAEROBNÍHO KRYTÍ.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Výživa běžců.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Zapiš si TV do KOSu!!! a vyber si z naší nabídky
Zapiš si nyní TV do KOSu!!! a vyber si z naší nabídky.
Zátěžové testy aerobních schopností Stanovení ANP W170 VO2max
Fyziologie sportovních disciplín
Zapiš si nyní TV do KOSu!!! a vyber si z naší nabídky.
Úvod do výživy ENERGIE A POHYB
Bazální metabolismus Výpočet denního energetického výdeje
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
VY_32_INOVACE_18_PRVOUKA 1. ROČNÍK_VOLNÝ ČAS
Transkript prezentace:

Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová škola stavební, Havířov, příspěvková organizace PŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Název EMEnergetický výdej Název sady EM OKR_BIO_08 Vzdělávací obor Biologie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie Autor Mgr. Jiří Okrouhlý Ph.D. Ročník 1. Anotace MET, energetické hodnoty, práce, volný čas, domácí práce

ENERGETICKÝ VÝDEJ 1 MET množství kyslíku, které člověk spotřebuje v klidu za 1 min/1 kg hmotnosti asi 3,5 ml/kg/min

ENERGETICKÝ VÝDEJ Lehká práce < 3,0 METs Střední práce3,0 - 4,5 METs Těžká práce4,6 - 7,0 METs Velmi těžká práce7,1 - 10,0 METs Vyčerpávající práce> 10,0 METs Bez ohledu na pohlaví. Žena má menší pracovní kapacitu, proto stejný výkon vyžaduje vyšší úsilí!

Energetické hodnoty jednotlivých činností Lehká práce METs řidič1,5 laborant2,1 barman2,7 automechanik2,7 údržbář2,8

Energetické hodnoty jednotlivých činností Střední práce METs elektrikář3,4 zdravotní sestra3,4 zedník4,0 malíř pokojů4,1 práce s motorovou pilou4,4

Energetické hodnoty jednotlivých činností Těžká práce METs dělník v továrně5,4 tradiční zemědělství5,9 horník6,2 kopáč6,2 nosič těžkých břemen6,2

Energetické hodnoty jednotlivých činností Velmi těžká práce METs obsluha pecí7,4 řezání ruční pilou7,8 kácení stromů8,9 struskař 10,1 vyčerpávající práce

účetní manažer sekretářka redaktorka policistagenerál PRÁCE LEHKÉ INTENZITY HYPOKINEZE = HYPOKINEZE = nedostatek pohybu s negativním dopadem na zdraví a tělesnou zdatnost populace.

Energetické hodnoty jednotlivých činností volného času METs zametání, vaření, mytí nádobí2,9 čištění oken, leštění podlahy, nákupy3,7 klepání koberce, leštění nábytku4,5

Energetické hodnoty jednotlivých činností volného času METs hraní karet, poslech hudby1,5 energická hra na hudební nástroje2,7 hraní kulečníku2,5 volné společenské tance4,1 lidové a moderní tance6,5 velmi energické tance 11,3

Energetické hodnoty jednotlivých činností volného času METs sběr lesních plodů2,5 hrabání listí3,9 rytí, okopávání5,0 házení lopatou 5 kg/10x za min6,6 štípání dřeva6,7 rybaření v tekoucí vodě3,9 rybaření v proudu5,5

METs chůze rychlostí 5 km/hod po rovině4,1 chůze rychlostí 5 km/hod do kopce8,0 běh rychlostí 8 km/hod po rovině7,3 závodní maratón 18,4 jízda na kole 21 km/hod8,2 plavání rychlostí 1,2 km/hod (netrén.)7,1 závodní plavání 15,5 Energetické hodnoty jednotlivých sportovních odvětví

METs závodní fotbal10,0 tenis rekreační čtyřhra5,5 tenis rekreační dvouhra8,6 tenis závodní dvouhra11,0 lyžařská turistika6,5 závodní běh na lyžích19,7 lehký lyžařský sjezd 7,7 závodní sjezd na lyžích 14,0

Energetické hodnoty jednotlivých sportovních odvětví METs aerobik5,6 lední hokej 25,7 závodní veslování23,4 golf 3,1 vzpírání14,4 horolezectví 7,4 atd. …………………………………….. ??

Jestliže kvalitní sportovní výkon vyžaduje určitou energetickou spotřebu (např. 11 METs), potom ji může úspěšně realizovat jen sportovec, který má výrazně větší svou kapacitu (např. 16 METs) Sportovní odvětví je nutno přizpůsobit talentu i trénovanosti. S nižší trénovatelností a trénovaností je nutno vybrat sportovní odvětví s nižšími nároky na energetickou spotřebu.

kapacita sport ENERGIE ? 30%

Děkuji za pozornost!!!

Referenční seznam 1.Jelínek, J.; Zicháček, V. (2004). Biologie pro gymnázia. 7. vyd. Olomouc : Nakladatelství Olomouc. 574 s. ISBN Metabolism. [cit ]. Dostupné z: Energetický výdej aktivit [cit ]. Dostupné z: