SECESE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká kultura na přelomu 19. a 20. století
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
ALFONS MUCHA To není ale jenom Slovanská epopej, to jsou i fotografie, šperky, známky, bankovky, porcelán, sklo, potisk látek, vitráže, plakáty, reklamní.
ALFONS MUCHA To není ale jenom Slovanská epopej, to jsou i fotografie, šperky, známky, bankovky, porcelán, sklo, potisk látek, vitráže, plakáty, reklamní.
Baroko.
Česká secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus I. Polovina 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Česká kultura a politika na přelomu 19. a 20. století
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Renesance Kristýna Strouhalová.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Secese přelom 19. a 20. století.
Mám rád historii, velmi často se k ní vracím. Také se velmi rád dívám na historická díla dřívějších umělců, která neskonale obdivuji a všechna mi mají.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Renesance a humanismus v Itálii
Secesní, Konstruktivismusní a Funkcionalimusní sloh
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Architektura tužkou a ve 3D
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Umělecké směry 19. století
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_3D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
PRAHA – hl. město ČR Mgr. Ivana Antonová.
Dej 2 Secese Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Česká kultura.
Estetika režného zdiva v díle Jana Kotěry
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
3. Kompozice ve výtvarném umění
KUBISMUS.
SYMBOLISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_09.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Umění a věda První republiky
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ALFONS MARIA MUCHA.
Křivonosková Kateřina
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

SECESE

Charakteristika směru Poslední výtvarný sloh přelomu 19.a 20. století Zasahuje do všech oblastí Secese = přeloženo z latiny = odloučení, odštěpení Reaguje na staré konzervativní projevy, odmítá je Období 90. let 19. století Je to umění bohaté a vzdělané buržoazie

Hlavní znaky Ornamentálnost, lineárnost, využívání přírodních tvarů (listy, květy, stromy), potlačení geometrické ostrosti a harmonie V některých obrazech je patrný vliv japonské grafiky Jde o životní styl – zasahuje nábytkový průmysl, módu, šperky Jde o vzájemné ovlivňování umění – poezie s hudbou a malířstvím (motivy leknínů) Prolínání pohádky, baladičnosti a erotiky

Architektura Vstupy do pařížského metra Vídeňské domy Antonio Gaudí – v jeho díle jsou patrné gotické a barokní rysy staveb Dílo: chrám Svaté rodiny v Barceloně

Malířství Stejné znaky Hlavní představitelé: Gustav Klimt Alfons Mucha

Gustav Klimt Rakouský malíř Dílo: nástropní malby pro vídeňskou univerzitu --- vyvolaly skandál – kritika označila obrazy jako provokativní, vyjadřující pornografii Klimt byl obviněn z pornografie, své obrazy musel vymáhat zpět po soudech Většině jeho obrazům vévodí dráždivost a erotika

Alfons Mucha Český umělec žijící v Paříži a v USA Vyučoval na akademiích Vznikl styl Mucha – souvisí s výrobou plakátů (litografie) Jeho dílo patří k nejpopulárnějším projevům secese Tvořil také kostýmy a klenoty Důležitou roli zde hraje harmonická kompozice Dílo: cyklus Slovanská epopej – jde o rozměrná plátna zobrazující historii Slovanů Litografie: Čtvero ročních dob

Dokument – Alfons Mucha https://www.youtube.com/watch?v=OWvrIvs7LKY

Secese v Čechách a na Moravě Týká se sochařství, architektury a grafiky Ovlivnění vídeňskou školou Architektura: Hlavní nádraží v Praze Obecní dům v Praze Husův pomník na Staroměstském náměstí (jde o nový typ veřejné plastiky)

Představitelé Jan Kotěra – architekt - dílo: Městské muzeum v Hradci Králové Ladislav Šaloun - dílo: Husův pomník na Staroměstském náměstí Bohumil Kafka – sochař - dílo: jezdecká socha Jana Žižky na Vítkově Max Švabinský, Josef Váchal