Živočichové rybníka a jeho okolí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Jednobuněčné organismy s pravým buněčným jádrem
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Systém organismů.
Opakování a procvičení pro žáky 6.C
PLANKTON.
PRVOCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Trepka velká Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Prvoci Jednobuněční živočichové Žijí ve vodním nebo vlhkém prostředí
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Kmen: PRVOCI.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zkoumání a ochrana přírody
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Řasy zelené.
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
Rostliny - význam a jejich dělení.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK PRVOCI
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
Jednobuněční živočichové
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Výživa buňky.
LES ŘASY.
BUŇKA.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
BUŇKA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Eliška Jurčicová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ KOLEM NÁS. TÉMA: RYBNÍK A.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
VY_32_INOVACE_28_Prvoci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Jednobuněční.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Prvoci organismy tvořené jedinou buňkou, která vykonává všechny funkce
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Prvoci.
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Živočichové rybníka a jeho okolí

Téma dnešní hodiny: PRVOCI ŽAHAVCI

Prvoci Otázky: Jak se nazývají organismy, jejichž tělo tvoří jediná buňka? 1 buňka = JEDNOBUNĚČNÝ ORGANISMUS

například: ZRNĚNKA Otázka: Vzpomeneš si na některý jednobuněčný organismus z předešlé látky (rostliny lesa, rostliny rybníka)? například: ZRNĚNKA KRÁSNOOČKO PLÁŠTĚNKA

Krásnoočko

Zrněnka

Otázka: Jak řasy získávají energii k životu? Proč nemohou takto získávat energii také prvoci?

=Autotrofní způsob výživy - soběstační FOTOSYNTÉZA Příjem vody a CO2 Vlivem sluneční energie jsou přeměňovány na kyslík – O2 a glukosa (jednoduchý cukr) Probíhá v chloroplastech obsahujících barvivo CHLOROFYL =Autotrofní způsob výživy - soběstační

Prvoci Nemají chloroplasty ! Proto chybí fotosyntéza Zdrojem živin jsou: ŘASY BAKTERIE JINÍ PRVOCI Kyslík přijímají celým povrchem těla

STAVBA BUŇKY Buněčná ústa – příjem potravy Velké jádro (životní fce) a malé jádro (nese genetickou informaci) Potravní vakuoly (zpracování potravy) Stažitelné (pulzující) vakuoly (osmoregulace) Cytoplazma – vyplňuje

ROZMNOŽOVÁNÍ Nepohlavní - dělením buněk Pohlavní - SPÁJENÍ (konjugace) – buňky si vymění část jadérka a následně se 2krát až 3krát rozdělí

Zástupci prvoků: TREPKY VÍŘENKY MĚŇAVKY

Trepky

Vířenky

Měňavky

Děkuji za pozornost Autor: Točíková Marie pro 6.třídy ZŠ Poláčkova