Zkoušky mechanických vlastností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠKA PEVNOSTI V OHYBU
Advertisements

ZKOUŠKA PEVNOSTI V TLAKU
Digitální učební materiál
ZKOUŠKA PEVNOSTI VE SMYKU
ZKOUŠKA PEVNOSTI V KRUTU (TORZI)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Druhý – učebního oboru „Karosář“
Křehký a tvárný lom, lineární a elastoplastická lomová mechanika.
Technické kreslení.
Digitální učební materiál
KONTROLA A MĚŘENÍ Technologické zkoušky
ZKOUŠKY MECHANICKÝCH VLASTNOSTÍ MATERIÁLŮ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
KONTROLA A MĚŘENÍ Zkoušky mechanických vlastností ZKOUŠKA TVRDOSTI
KONTROLA A MĚŘENÍ Metrologie
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
Pružnost a pevnost Průřezové moduly pro namáhání krutem a ohybem 03
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Pracovní list VY_32_INOVACE_41_03
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Elektrický odpor a jeho měření
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Strojírenství Strojírenská technologie Statická zkouška tahem (ST 33)
Kreslení KONSTRUKČNÍCH PRVKŮ NA HŘÍDELÍCH i.
Kreslení KONSTRUKČNÍCH PRVKŮ NA HŘÍDELÍCH II.
Digitální učební materiál
STATIKA TĚLES Název školy
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
STATIKA TĚLES Název školy
Technická mechanika Pružnost a pevnost Prostý smyk, Hookův zákon pro smyk, pevnostní a deformační rovnice, dovolené napětí ve smyku, stříhání materiálu.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
STATIKA TĚLES Název školy
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“,reg.číslo CZ.1.07/3.2.05/ je spolufinancován.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_06
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Převody čelními ozubenými koly s přímým a šikmým ozubením
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_07
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Zkoušení oken. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
STATIKA TĚLES Název školy
Statické mechanické zkoušky pevnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Broušení stupňovitých povrchů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Elektronické součástky a obvody
STATIKA TĚLES Název školy
Statické mechanické zkoušky pevnosti
Transkript prezentace:

Zkoušky mechanických vlastností Projekt „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, reg.číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/04.0087 Inovace vzdělávacího modulu v nových trendech ve strojírenství KONTROLA A MĚŘENÍ Zkoušky mechanických vlastností ZKOUŠKA RÁZEM V OHYBU Ing. Věra Kozáková Střední průmyslová škola strojnická Tř. 17. listopadu 49 Olomouc

ZKOUŠKA RÁZEM V OHYBU ČSN ISO 148-1 – KOVOVÉ MATERIÁLY- ZKOUŠKA RÁZEM V OHYBU METODOU CHARPY-ZKUŠEBNÍ METODA

Charpyho kladivo [2] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Princip zkoušky rázem v ohybu zkouška spočívá v přeražení zkušebního tělesa s vrubem jedním rázem kyvadlového kladiva za podmínek definovaných touto normou zjišťuje se hodnota nárazové práce, označovaná písmenem KU, KV s indexem 2 nebo 8 Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

KU = f( h1-h2) J(Joule) [3] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Charpyho kladivo [vlastní ] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Charpyho kladivo [4] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkušební těleso [vlastní] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.astní

Zkušební těleso [1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

V – vrub U – vrub Značka/ Označení symbol Délka Výška   Značka/ symbol V – vrub U – vrub Jmen.rozměr (mm) Tolerance (mm) Třída tolerance Délka Výška -Standardní těleso -ZT redukovaného průřezu l h w 55 10 7,5 5 2,5 ±0,60 ±0,0 ±0, 11 ±0, 06 ±0, 05 js 15 js12 js 13 js 12 - Úhel vrubu 1 45o ±2o Výška pod vrubem 2 8 ±0,075 ±0,09 js13 Poloměr zakřivení vrubu 3 0,25 ±0,025 ±0,07 Vzdálenost roviny symetrie vrubu od obou konců 4 27,5 ±0,42 js15 ±042 Úhel mezi přilehlými povrchy zkušebního tělesa 90o Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Umístění zkušebního tělesa 1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Druhy lomů [5] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Příčné rozšíření LE [1] [5] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Vzhled lomu lomová plocha zkušebního tělesa pro zkoušku charpy se často hodnotí prostřednictvím procent smykového lomu, ke kterému došlo rozlišujeme lom smykový a lom štěpný (křehký). české názvy k nim přiřazují i jejich charakteristiky: a) smykový lom je charakteristický pro houževnatý materiál b) štěpný lom pro křehčí materiál Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Vzhled lomu [1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Přechodová teplota na křivce kvx-t materiálu je možno vysledovat přechodovou (tranzitní) oblast, v níž dochází v relativně úzkém intervalu teplot k velkému poklesu nárazové práce – dá se říct, že materiál při poklesu teploty přes uvedený interval zkřehne Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

je to teplota charakteristická pro daný materiál šířka teplotního intervalu a jeho poloha na teplotní ose stejně jako velikost poklesu nárazové práce závisí na materiálu poloha tranzitní oblasti na teplotní ose je specifikována pomocí tzv. přechodové neboli tranzitní teploty tt je to teplota charakteristická pro daný materiál Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[vlastní]

Skutečné hodnoty [vlastní ]

 Zdroje:   [1] ČSN ISO148-1 - Kovové materiály-Zkouška rázem v ohybu metodou Charpy- část 1: zkušební metoda. UNMZ 2010 [2] ŠULC, Jan. Technologická a strojnická měření: učební text pro 3. a 4. ročník středních průmyslových škol strojnických. 3., opravené vyd. Praha: SNTL-Nakladatelství technické literatury, 1986, 418 s.  [3] HLUCHÝ, Miroslav. Strojírenská technologie: učebnice pro 1. a 4. roč. stř. prům. škol. 2. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1978, 356, s. [4] [online]. [cit. 2013-08-08]. Dostupné z http://www.cz.all.biz/charpyho-kladiva-serie-chk15j-50j-g3085 [ 5] [online]. [cit. 2014 08 08]. Dostupné z http://www.fast.vsb.cz/206/cs/resene-projekty/frvs-2011-2894/ Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.