VY_32_INOVACE_ZCR_697 Ročník: 4. Vzdělávací obor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 3- Polsko
Advertisements

Téma hodiny: Polsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Téma hodiny: Bělorusko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Polsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
P O L S K O Obrázek 1 Obrázek 2 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 7
VY_32_INOVACE_03_Polská republika
Téma hodiny: Bulharsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Polská republika km2, 39 mil. obyvatel Varšava (Warszawa)
Téma hodiny: Chorvatsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu: VY_32_INOVACE_439.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE Hlavní město: Minsk Státní zřízení: republika Rozloha (km 2 ): Počet obyvatel:
Téma hodiny: Střední Evropa
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
Téma hodiny: Slovinsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Praha Andy Poláková.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Polská republika je stát ležící ve střední Evropě.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Evropa – Střední Evropa Polsko. Polsko – obecně Rozloha: km 2  velká evropská země Obyvatelstvo: 38,6 mil. (2002)  lidnatá evropská země Hustě.
Černá Hora Téma hodiny: Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
37.1 Kraj Praha – poznáš jeho dominanty?
Památky národního obrození
65-42-M/01 Hotelnictví VY_32_INOVACE_ZCR_651 Ročník: 3.
VY_32_INOVACE_ZCR_683 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Španělsko – pracovní list řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_685 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Jižní Itálie – pracovní list - řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3.
65-42-M/01 Hotelnictví VY_32_INOVACE_ZCR_641 Ročník: 3.
VY_32_INOVACE_ZCR_656 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Atypické stavby Prahy Téma:Atypické stavby Prahy Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_628 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Základní charakteristiky Afriky Jméno autora:Mgr. Lucie.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_696 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Slovensko Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno.
Francie - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
Benelux - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_643 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Praha Téma:Historický vývoj Prahy v letech Jméno autora:Mgr.
POLSKO I. Martin VRZALA.
Polská republika Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu: VY_32_INOVACE_CS16 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU Anotace Prezentace, která se zabývá charakteristikou Polska Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný výstup.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
VY_32_INOVACE_07-60 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Střední Evropa.
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
Rakousko I. základní data Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12,
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_295 _Polsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
POLSKO POKRAČOVÁNÍ CESTOVNÍ RUCH vhodná poloha (spojení mnoha národností, kultur) historická města – Varšava – Krakov venkovská turistika – hory – jezera.
POLSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_05_Polsko Téma: Vlastivěda - Evropa Číslo.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_312 _Praha Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing Věra Kubová Předmět: ZEMĚPIS Název: STŘEDNÍ EVROPA II Číslo projektu: CZ. 1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Květoslava Kuchtová
Vzdělávací materiál: Polsko Operační systém: Windows XP Professional
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Metodický list / anotace:
Člověk a jeho svět Vlastivěda Polská republika
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
PRAHA ZA VLÁDY KARLA IV. Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_02_Státy_hlavní_města_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
POLSKO. POLSKO CHARAKTERISTIKA hlavní město: Varšava rozloha: cca km2 počet obyvatel: jazyky: polština náboženství: katolické (89.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ZCR_697 Ročník: 4. Vzdělávací obor: 65-42-M/01  Hotelnictví Tematický okruh: Evropa Téma: Polsko Jméno autora: Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno dne:  24.1.2013 Metodický popis, (anotace) Podpora hodiny – Evropa Tento materiál slouží k seznámení žáků s učivem a následnému procvičení látky. Žáci si osvojují znalosti o základních charakteristikách CER Polska. Dokument můžeme využít při samostatné práci studentů nebo jako frontální kontrolu osvojené látky či jako kontrolní test. Materiál může být využit v hodinách Zeměpis cestovního ruchu.

Základní charakteristiky Polska Rozloha: 312 000 km2 Obyvatel: 39 mil. Hl. město: Varšava St.zřízení: republika Člen: OSN, EU, CEFTA,NATO,OECD http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Herb_Polski.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Herb_Polski.svg

Poloha, přírodní podmínky při Baltu Na styku vyspělého Německa a „chudých států“ Povrch Jednotvárný nížinatý, oblast plošin Podnebí Mírné, přechodné Vodstvo Hustá říční síť propojená kanály Visla, Odra

Jantarová stezka Starověká obchodní stezka pro dopravu jantaru Dopravován od Severního a Baltského moře až do Říma, Egypta, Řecka po Visle a Dněpru Největší naleziště u Baltského moře http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Amber.pendants.800pix.050203.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Amber_Road.jpg

CER Polska Vhodné lokalizační předpoklady pro rozvoj Pasivní CR Tranzitní CR Společenský CR

Hlavní turistické oblasti Přímořská oblast Západní část Střední úsek Východní úsek Mazurská oblast Sudetská oblast Karpatská oblast http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Polska_kontur_cs.png

Gdaňsk U vzniku stáli rybáři v 10.stol. Hanzovní město 15.stol. Vláda německých rytířů Dřevěná zvedací brána Zuraw 1444 Brána a jeřáb pro transport těžkých nákladů http://www.remmers.pl/288.0.html

největší gotická stavba v Evropě Malbork Křižácký hrad Obranná tvrz gotika největší gotická stavba v Evropě http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Panorama_of_Malbork_Castle,_part_4.jpg

Varšava Varšavské Staré město Kolem královského hradu Varšavské ghetto „plán konečného řešení“ Během 2.sv.války většina zničena UNESCO výjimečný příklad téměř úplné rekonstrukce historického vývoje od 13. do 20. století" http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Warsaw_palace.jpg

http://www.holocaust.cz/cz2/history/camps/varsava

Krakow Podle legend pochází jméno města od jména knížete Kraka Nejstarší část města je na Wawelském návrší První zmínka z 10.stol. Dříve hl. město Židovská čtvrť Kazimier – ghetto (2.sv.v.)

Rynek Glowny Ve 13.st. Největší nám. ve stř. Evropě budova Sukiennice (nejstarší nákupní centrum na světě, je v provozu již 700 let) Foto AUTOR

Kostel sv. Vojtěcha kostel Mariánský nejstarší gotický oltář v Evropě. Hejnal Foto AUTOR

Hrad,zámek Wawel Sídlo polských králů Počátky opevnění z 10.stol. Výstavba gotického hradu 13.stol. – 16.stol. Foto AUTOR

Foto AUTOR

Foto AUTOR

Wawelská katedrála je korunovačním a pohřebním místem většiny polských monarchů počátkem 11. st. postavena v gotice relikvie Sv. Stanislawa, patrona Krakowa. Náhrobek Kazimíra Velikého Foto AUTOR

Foto AUTOR

Foto AUTOR

Wieliczka Od 13. stol. těžba soli Jeden z nejstarších solných dolů na světě Délka chodeb 300 km (2% pro veřejnost) 1987 UNESCO http://www.wieliczka-saltmine.com/visiting/tourist-route

Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau Osvětim Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau byl největším vyhlazovacím táborem za II. Světové války 2007 UNESCO Foto AUTOR

Foto AUTOR

Foto AUTOR

Foto AUTOR

Foto AUTOR

Kontrolní otázky Kdy vzniklo Polsko v dnešní podobě? po 1945

2. Co je to Jantar ? zkamenělá pryskyřice

Brána a jeřáb pro transport 3. Co je to Zuraw a kde ho najdu? Brána a jeřáb pro transport těžkých nákladů

4. Jak se jmenuje největší gotický hrad v Evropě? Malbork

5. Jak se jmenuje kníže, podle kterého byl založen Krakow? kníže KRAK

6. Jak se jmenuje největší náměstí v Krakowě? Rynek Glowny

7. Jak se jmenuje nejstarší obchodní dům na světě? Sukiennice

8. Kdo je patronem Krakowa a kde jsou uloženy jeho ostatky. sv 8. Kdo je patronem Krakowa a kde jsou uloženy jeho ostatky? sv. Stanislaw Wawelská katedrála

9. Jak se jmenují jedny z největších solný dolů na světě? Wieliczka

10. Co byla Osvětim x Auschwitz Birkenau Osvětim- koncentrační tábor Birkenau – vyhlazovací tábor

Seznam použitých zdrojů, literatury ANDĚL, Jiří; MAREŠ, Roman. Evropa. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o., 2001, ISBN 80-7182115-2 HRALA, Václav. Geografie cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1994, ISBN 80-901462-4-4. . DYLEWSKI, Adam. Skvosty Polska. Praha: Euromedia, 2006, ISBN 80-242-1515-2. NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Poland.svg NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Herb_Polski.svg NEUVEDEN. Jantarová stezka [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jantarov%C3%A1_stezka NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Amber_Road.jpg NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Amber.pendants.800pix.050203.jpg NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Polska_kontur_cs.png NEUVEDEN. Google [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.remmers.pl/288.0.html NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Panorama_of_Malbork_Castle,_part_4.jpg NEUVEDEN. Malbork [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.staypoland.com/malbork-cz.htm NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Warsaw_palace.jpg NEUVEDEN. Varšava [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Var%C5%A1ava NEUVEDEN. Google [online]. [cit. 24.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.wieliczka-saltmine.com/visiting/tourist-rout LUCIE SALAČOVÁ. Fotoarchiv .

Metodické pokyny k materiálu Tento materiál slouží k seznámení žáků s učivem a následnému procvičení látky. Žáci si osvojují znalosti o základních charakteristikách CER Polska. Dokument můžeme využít při samostatné práci studentů nebo jako frontální kontrolu osvojené látky či jako kontrolní test.