R OZŠÍŘENÍ ROSTLIN NA Z EMI Výukový materiál EK 01 - 06 Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EKOLOGIE.
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Úvod do ekologie Jan Douda (FŽP, L169)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_BIO_595.
Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Zoogeografický areál DEFINICE
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
Ekologie invazních druhů rostlin pracovní skupina zahrnující projekty studentů všech úrovní vysokoškolského studia propojení na další skupiny a projekty.
Znečistěný vzduch, půda a voda
Systém a evoluce rostlin
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
společenstva Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Potravní pyramida, potravní řetězec
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Fytogeografické člení zemského povrchu
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
E NDEMITY, RELIKTY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
TERCIE 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Základní ekologické pojmy
ČESKO a jeho krajina.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Přizpůsobení živočichů prostředí
R OZŠÍŘENÍ ŽIVOČICHŮ NA Z EMI Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo:
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Abiotické faktory Výukový materiál EK
POPULACE Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
TERCIE 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
1. S TÉLKY ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vodní režim rostliny Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název prezentace (DUMu): Buňky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název prezentace (DUMu): List
úvod a kartografická zobrazení
Název prezentace (DUMu): Společenstva
BUŇKA – základ všech živých organismů
Název prezentace (DUMu): Organismy a prostředí
Název prezentace (DUMu): Dráždivost a pohyby rostlin
2 AUTEKOLOGIE.
Ekologické pojmy.
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Geografie Krajinná sféra
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

R OZŠÍŘENÍ ROSTLIN NA Z EMI Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento projekt je spolufinancován ESF a SR ČR

R OZŠÍŘENÍ ROSTLIN NA Z EMI není nahodilé přítomnost nebo absence určitého druhu na daném území je výsledkem působení klimatu, stanovištních podmínek i biotických faktorů často se prolínají vlivy současné nebo minulé

A REÁL A JEHO ZOBRAZENÍ charakteristickým znakem každého taxonu (nejčastěji druhu, rodu, čeledi atp.) je rozšíření na určitém území výčet všech rostlinných taxonů tohoto území tvoří KVĚTENU nebo-li FLÓRU

A REÁL oblast výskytu konkrétního taxonu se všemi jeho nalezišti – AREÁL AREÁLOVÁ FYTOGEOGRAFIE – zabývá se studiem areálů

A REÁLY RŮZNÝCH TAXONŮ liší se velikostí a tvarem areály dělíme podle tvaru na: souvislé – lokality tvoří souvislý celek nesouvislé – tvořeny dvěma nebo více částmi odděleny hiáty(území, kde se daný taxon nevyskytuje) podle velikosti areály dělíme na: makroareály, mezoareály a mikroareály

M AKROAREÁL A KOSMOPOLITNÍ AREÁL makroareál zahrnuje rozsáhlé oblasti zemského povrchu kosmopolitní areál zahrnuje převážnou část zemského povrchu např. KOPŘIVA

M EZOAREÁL, MIKROAREÁL mezoareál je areál střední velikosti např. BUK LESNÍ mikroareál je areál, který zahrnuje jen malé území, někdy jen jedinou lokalitu

A REÁLOVÉ HRANICE nejsou neměnné odrážejí rozšíření daného taxonu v konkrétním časovém období za určitých podmínek

D ĚLENÍ AREÁLŮ Podle vlivu lidské činnosti: areály původní – primární –bez ovlivnění lidské činnosti autochtonní druhy – danému území vlastní, původní areály druhotné –sekundární –činností člověka silně ovlivněny alochtonní druhy – v daném území nepůvodní

B IOLOGICKÁ INVAZE šíření nepůvodních druhů organismů mimo svůj primární areál lidská činnost ji urychlila globální problém lidstva

A REÁLOVÉ MAPY grafické vyjádření taxonů používají se mapy: síťové bodové obrysové

P RACOVNÍ LIST - OPAKOVÁNÍ Čím je tvořena květena nebo-li flora? Co je předmětem zkoumání areálové fytogeografie? Podle čeho dělíme areály různých taxonů? Co je hiát? Co je biologická invaze? Na jaké skupiny dělíme areály?

Z DROJ KINCL, Lubomír, Miloslav KINCL a Jana JAKRLOVÁ. Biologie rostlin pro 1. ročník gymnázií. Třetí, upravené vydání – dotisk. Praha: Fortuna, ISBN