IMPRESIONISMUS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

První představitelé impresionismu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Claude Monet
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Gustave Courbet Barbizonská škola
Abstraktní expresionismus
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Claude Monet
Impresionismus ve výtvarném umění
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pointilismus aneb neoimpresionismus
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Eduard Manet Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Aktualizace uměleckého díla
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus ve výtvarném umění
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

IMPRESIONISMUS

Osnova Úvod Charakteristika doby Vznik slohu Hlavní znaky impresionismu Výtvarné umění – malířství, sochařství, architektura Hlavní představitelé Památky impresionismu

Úvod V r. 1863 se ve Francii uskutečnila přehlídka uměleckých děl s názvem Salón – vystavuje každý, kdo se včas přihlásí Vyumělkované umění Toto bylo místo, kde se vystavovalo oficiální a uznávané umění – někteří z umělců byli odmítnuti --- jejich výstava proběhla za podpory Napoleona III. Jinde Inspiraci hledali v přírodě Roku 1874 se uskutečnila výstava odmítnutých umělců – pobouřili kritiku (prý „neumějí míchat barvy ani kreslit“) Snažili se co nejpřesněji zachytit, co viděli, prchavé světelné a barevné dojmy

pokračování Odmítání černé barvy, nové umístění barev na paletě, nanášení světlých, čistých barevných tónů, výrazné oddělené tahy štětcem Osvobození barvy od pouhého popisu a označování věcí, uvolnění malířského rukopisu, vyjádření společenských a přírodních dojmů a prožívání

Vznik slohu Původ slova z franc.slova „l´impression“ = dojem 70. léta 19. století Ovládl především francouzské malířství 3 základní zdroje impresionismu: 1) angličtí krajináři 18. – 19.stol. (William Turner a John Constable – snaha o zachycení proměnlivé hry světla, Turner – jeho dílo se vyznačovalo světelnými efekty, pestrými barvami, akvarelový způsob malby olejem – pohyb atmosféry) 2) francouzští realisté 19. stol. – vznik barbizonské školy (Camille Corot – krajinomalby – zachycení okamžiku vypařování vody v obrazech) 3) Eduard Manet – obraz Snídaně v trávě (ležící akt – absence stupňovaného světla a stínu, barva se stává nejdůležitějším vyjadřovacím prostředkem)

Inspirace impresionismu – John Constable

William Turner

Camille Corot – barbizonská škola

Edouard Manet – Olympia

Edouard Manet Obdivoval umění starých mistrů a snažil se z nich vycházet Obraz: „Olympia“ – tradiční ženský akt, při výstavě vyvolala bouři odporu, kritika to pokládala za ošklivost, obraz postrádá příjemné postupné odstupnění světla a stínu Krémová barva kontrastuje s bělobou prostěradla, proti tomu vynikají tmavé tóny černošky, kočky a pozadí Obraz je vnímán jako jednolitost tmavých a světlých barev Velmi ostrý kontrast barev Výrazná modelace a přesnost objektu Hlavním úsekem obrazu je hlava modelky – tělesnost ustupuje do pozadí

Impresionismus Původ slova z franc.slova „l´impression“ = dojem Jde o nejvěrnější zachycení viděné skutečnosti – soustředění se se na daný okamžik Tento okamžik je vnímán jako světelná záležitost, jediné světlo je schopno určitou chvíli oživit Jde o barevnou skvrnu – zachytí vjem – neexistuje žádná ostrá kontura, vše splývá

Představitelé Claude Monet – Lekníny Dojem, východ slunce Katedrála v Rouenu

Claude Monet Katedrála v Rouenu

Claude Monet Snažil se dosáhnout objektivního záznamu Hlavním námětem je malba leknínů, pohyby rostlin Později využíval plátna velkých rozměrů – byly malované s úmyslem, že měly viset po skupinách, což by u malých formátů nebylo možné Přál si narodit se slepý, aby postupně nabýval zrak – chtěl proměňovat paprsky barevného světla Pokrýval bílé plátno barevnými skvrnami pomocí štětce vedle sebe V oblibě byly převážně pestré barvy

Claude Monet

Auguste Renoir Užíval podobné techniky jako Monet a také stejné náměty Lišil se lehkostí a měkkostí štětce proti Monetovi Figurální malíř – oslavoval ženskou krásu Vliv Itálie - přesné zobrazování forem

Auguste Renoir