Loco ŠKODA 109E - ČD 380
Technical parameters of 109E
Advatages of IGBT technology Lower losses in devices and higher efficiency of the drive Higher frequency of PWM and suppression of higher harmonics in current shape. Higher traction motor efficiency IGBT drevices with higher insulation – allow convertor construction with water cooling. Lower dead times of IGBT when compared with GTO (1 s in comparison with 100 s) Simpler control of IGBT modulus Lower disturbance of rail safe circuits as do GTOs
Principle of electric drive Braking resistance braking convertor
Polovodičové prvky
4Q traction convertors
Traction convertors Rating incoming voltage 2 x 1500 V DC Maximum incoming voltage2 x 2000 V DC Rating outgoing phase current2 x 520 A Maximum outgoing phase current 2 x 600 A Maximum outgoing frequency220 Hz Maximum outgoing voltage at Unap =1500V2 x 1140V AC Switching frequency 800 Hz
Traction invertors control TM matematical model invertor TM
Pulse invertors for braking resistors
Auxiliary drives
Asynchronous traction motor Technical parameters: Type: ML 4550 K/6 Rated power: 1600 kW Voltage L-L: 3 x 1130 V Rated current: 2 x 518 A Rated revolutions: 1825 ot/min Rated frequency: 92 Hz Maximum revolutions: 3700 ot/min Rated power factor:0,824 Cooling: IP20 / IC17 (forced cooling Volume of cooling air per s: 1,45 m 3 /s Isolation class: H Mass: 2520 kg ±5%
Děkuji za pozornost
Blokové schéma řídícího systému
Blokové schéma vozidlového počítače
Redundance a zálohování Diagnostika umožňuje lokalizaci poruchy Modulární koncepce podporuje rychlou výměnu poškozené součásti V případě poruchy komunikační linky je druhá komunikace aktivována automaticky Důležité komponenty (např. vozidlový počítač) jsou stoprocentně zálohovány V případě poruchy řídícího displeje přebírá funkci diagnostický displej