Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Advertisements

VY_32_INOVACE_08/3/13 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Volný čas Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Jak se stát dobrým právníkem?
Kulatý stůl – Centrum školského managementu PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. Pedagogická fakulta UK Praha.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Právní informatika 1 Cvičení 1.
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Propedeutický seminář k bakalářskému projektu
Didaktika přírodopisu 2
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Zkušenosti s e-learninem ve výuce cizích jazyků na SŠ Jaroslava Úlovcová, Gymnázium Cheb
Pokyny pro zpracování případové studie. V PRÁCI BYSTE MĚLI MANIFESTOVAT VAŠE NABYTÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI VE VEDENÍ PŘÍPADU! Využijte znalosti z předmětů.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS2.
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Kolokvium EV 2013/14 SZ7BK_BiEV.  20 – 16 b. => prospěli bez nutnosti pohovoru  15 – 11 b. => prospěli s rozpravou  termíny rozpravy upřesnění jednotliví.
Základy regionální geografie
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
Základy výživy ve sportu
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Didaktika učiva biologie člověka
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BKH_BAS2.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Jak napsat zprávu z praxe
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
RLA66, Eleonóra Hamar Position paper Aneb písemný podklad k diskusi.
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktika přírodopisu 1 9. seminář: Mezipředmětové vztahy
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
Obecná didaktika ÚVOD.
Didaktika učiva biologie člověka
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
Marketing sportu bp 2086.
Seminář ze sociální psychologie
Seminář ze sociální psychologie
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
JOINME (Journal of Interactive Media)
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Didaktika učiva biologie člověka
Práva dítěte Výchova k občanství
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Š A B L O N Y II.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Transkript prezentace:

Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU

Podmínky udělení zápočtu ze semináře k učitelské praxi 2 1) Účast na obou seminářích 2) Odevzdání portfoliov ého úkol u 3) Odevzdání pedagogického deníku (4 reflexe z hodin) - vždy odevzdáváte dvě reflexe týden před seminářem do Isu Semináře: Skupina 1: út a :40-18:20 uč. 20 – Dr. Vodová + Doc. Střelec Skupina 2: út 8.4. a :40-18:20 uč. L3 - Dr. Vodová + Dr. Šťáva

portfoliové úkoly 1) Metody a strategie výuky: 2) Jakou mocí ve školní třídě disponuji? Máte si vybrat jeden z nich a zpracovat do pedagogického deníku

 zadání: 4 reflektivní záznamy během semestru dle zadaných kritérií 1) vaše pojetí role učitele 2) vaše pojetí výukových metod, 3) vaše pojetí edukačních cílů 4) vaše pojetí žáků.  rozsah jednoho záznamu je nejméně jedna a půl normostrany  záznam odevzdáte vždy před reflektivním seminářem, termín odevzdání se bude odvíjet od domluvy s vyučujícími vašeho semináře. pedagogický deník

 Jako odrazový můstek, výchozí bod vašeho psaní využijte zkušenost z vaší výuky. Smyslem záznamu nicméně není popsat průběh vámi odučené hodiny. Při psaní budete vycházet z konkrétních (reálných) událostí, ale záznam je potřeba dále rozvést do širších souvislostí (např. začnete u přemýšlení o účinnosti vaší komunikace s konkrétními žáky či třídou během hodiny, odkud se přenesete k úvahám nad vaším celkovým postojem k žákům – rozeberete např. z jakých předpokladů či zkušeností vychází, zda a případně jak se vyvíjí aj.). Ještě jinými slovy – na myšlení o konkrétní zkušenosti z vaší výuky nabalujete postupně další úvahy, které s událostí zprostředkovaně souvisejí.  Reflexe by vás měla postupně zavést i mimo rámec konkrétní odučené hodiny, ze které při psaní vycházíte – ať už k přípravě na hodinu, k podobné nebo naopak odlišné zkušenosti s výukou, k vašim emocím či hodnotám a nebo k jinému typu úvah.  Méně může znamenat více – zaměřte se raději na méně událostí, ale reflektujte je důsledně (do hloubky).

Termíny pro odevzdání reflektivních záznamů: 1. Seminář ( skupina 1: 25.3., skupina 2: 8. 4.): - vaše pojetí edukačních cílů - vaše pojetí výukových metod - uložte v Isu do odevzdávárny k 1. semináři - termín odevzdání: skupina 1 do 18.3., skupina 2 do Seminář ( skupina 1: 6.5., skupina 2: 22.4.): - vaše pojetí role učitele - vaše pojetí žáků - uložte v Isu do odevzdávárny k 2. semináři - skupina 1 do 29.4., skupina 2 do 15.4.,