Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
MICHELANGELO BUONAROTTI Ruční posun 1498 – 1500 Michelangelovi bylo 22 let když na žádost francouzského kardinála započal tvořit pro kapli v bazilice.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Galérie UFFIZI Itálie.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
RENESANCE A HUMANISMUS
Michelangelo Buonarroti Leonardo da Vinci
Leonardo da Vinci Vrcholná renesance.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Michelangelo Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Renesance.
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO

RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
PETR PARLÉŘ Mgr. Michaela Psíková.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
RENESANCE - pokračování
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Zeměpis cestovního ruchu Florencie (Firenze) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Simona Steinbauerová. Dostupné z Metodického.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_04_B _15 Osobnosti italské renesance Téma: Dějepis 7.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Michelangelův život Narozen 6. března 1475 v Caprese, Itálie. Matka mu zemřela, když mu bylo šest let. Vyrostl bez lásky. Táta chtěl, aby byl kupcem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Renesance.
Renesance a humanismus
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Křivonosková Kateřina
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík http://commons

Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni 6. března 1475, Caprese – 18. února 1564, Řím Michelangelo byl jedním z nejznámějších představitelů vrcholné italské renesance a manýrismu proslavil se jako sochař, architekt, malíř a básník jeho otec nechtěl, aby se stal umělcem nadaného mladíka si všiml Lorenzo Nádherný a přivedl ho do medicejského paláce žil ve Florencii, v Římě a zpočátku působil krátce v Bologni. Pracoval pro Medicejské i florentskou republiku, renesanční papeže i nejvýznamnější církevní hodnostáře a stal se velmi zámožným mužem

Charakteristika tvorby Michelangelo byl posedlý hledáním dokonalosti a snahou dokázat, že je nejlepší měl bohatou představivost a fantazii mramorové bloky si vybíral v Carraře pro svoji skulpturu Davida zpracoval kamenný blok (5 m vysoký, o základně 1 x 1 m) s kazy a usazeninami, který stál 40 let bez využití před florentskou katedrálou Davida Michelangelo dokončil po dvou a půl letech práce roku 1504, svého tvůrce proslavil a zajistil mu nesmrtelnost. za sochu Davida dostal 900 zlatých dukátů, což bylo víc, než vydělal Leonardo da Vinci za celý život.

Michelangelo Buonarotti sochař sochařská díla nalezneme jak ve Florencii tak v Římě Boj Kentaurů s Lapithy – reliéf Pieta 1496 – 1501 – Kristus je ve složitém šroubovitém tvaru, kararský mramor, dnes v kapli chrámu sv. Petra v Římě v díle použil jehlancovitou kompozici David – (originál je v galerii Akademia ve Florencii)

Michelangelo Buonarotti sochař Mojžíš – náhrobek pro papeže Julia II. Otroci – spoutaní v mramoru Medicejské náhrobky – kaple kostela San Lorenzo (alegorické sochy Dne, Noci, Jitra a Soumraku) Piety – ke konci života – Florentského dómu, Palestrina, Rondanini

Michelangelo Buonarotti Pieta http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Michelangelo-pieta.jpg

Michelangelo Buonarotti Otroci http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dying_slave_Louvre_MR_1590.jpg?uselang=cs

Michelangelo Buonarotti Medicejské náhrobky http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Life_of_Michael_Angelo,_1912_-_Tomb_of_Giulino_de_Medici.jpg?uselang=cs

Michelangelo Buonarotti David http://commons.wikimedia.org/wiki/File:David.Statue.Perspective.jpg?uselang=cs

Michelangelo Buonarotti http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MosesinStPeterinVincoliRome.jpg?uselang=cs

Otázky: Kde Michelangelo sháněl mramorové bloky pro své sochy? Jak vysoká je socha Davida? Ve kterém díle používá jehlancovitou kompozici? Charakterizuj Michelangelovu tvorbu. Kolik piet Michelangelo vytvořil?

Zdroje: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Michelangelo-Buonarroti_crop.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Michelangelo-pieta.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dying_slave_Louvre_MR_1590.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Life_of_Michael_Angelo,_1912_-_Tomb_of_Giulino_de_Medici.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:David.Statue.Perspective.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MosesinStPeterinVincoliRome.jpg?uselang=cs Použitá literatura: PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění (pro výuku dějin na středních školách). Sokolov: O.K.-Soft, 2005