Cytoskelet.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

CYTOSKELETÁLNÍ PRINCIP BUŇKY
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Excitace Spojení excitace – kontrakce Kontrakce Regulace kontrakce
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
Makrofág a apoptotická buňka
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Engineering technology Topic: Position and shape of weld Prepared by : Ing. Josef Martinák st. Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
POHYB Obecné principy.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Scissor Jack (Nůžkový zvedák)
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní metody studia buněk
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
 Piston pumps are a type of water pumps which cause the liquid to flow using one or more oscillating pistons.
OVIPAROUS Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým jazykem do dalších.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
STRUCTURE OF THE EUCARIOTIC CELL 2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt:
E COSYSTEMS Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
2014 CELL DIVISION - MITOSIS Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým.
2014 CELL DIVISION Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
PRIMA 2014 REPRODUCTION Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
TERCIE 2014 MENDEL´S LAWS Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová VY_32_INOVACE_19_Zvířata – rébus 1 Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
VY_32_INOVACE_Sei_III_11 Present perfect Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Christmas in the UK VY_32_INOVACE_02-57 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Tematický okruh: Cvičení.
Dynamika buňky Cytoskelet Buněčné kontakty Motorové proteiny Aktivní pohyb.
1 Fyzikální principy tvorby nanovláken 11. Nanovlákna vytvářená buňkami D.Lukáš 2010.
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
TĚLNÍ TEKUTINY 6. února 2013 VY_32_INOVACE_120111
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
CYTOSKELET Cytosol: gelová hmota vyplňující prostor uvnitř buňky mezi organelami Ve světelném mikroskopu se jeví jako amorfní matrix Techniky.
Landscape and climate II.
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Petr Michálek Datum konání:
A colorimetric and fluorescent probe for detecting intracellular GSH
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Cytoskelet

Tubulin jako GTP-áza

Samouspořádání mikrotubulárního cytoskeletu

Aktin a jeho polymerace

Stabilizace vs. destabilizace mikrotubulů, mikrotubuly vazebné proteiny

Aktin-vazebné proteiny

ATPase Cycle “The Movie” PG-13 All myosins have a similar mechanochemical cycles ATPase Cycle “The Movie” PG-13 So how do myosins differ?

Myosin V transports vesicles in cells Myosin V is a “processive” motor Myosin V HMM YFP YFP

Myosin V is a high (> 50%) duty ratio motor 36 nm

Myosin II is a low duty ratio (< 10%) motor Myosin V -long neck (6IQ motifs) -organelle motor -functional unit: two heads Myosin II -short neck (2IQ motifs) -drives muscle contraction -functional unit: ~20 heads

Many myosin II molecules required to propel actin filament In vitro motility assay Real time fluorescence microscopy

In muscle, myosin II molecules are assembled into a thick filament. Filaments form by association of hydrophobic regions in the tail.

Muscle sarcomere is the fundamental contractile unit in muscle. The sarcomere contracts when myosin thick filaments and actin thin filaments slide past each other.

Myofibril consists of a series of sarcomeres Light and dark banding pattern gives rise to “striated” muscle. A band I band Figure 16-69 Molecular Biology of the Cell

Sarcomere shortening (i. e Sarcomere shortening (i.e., muscle contraction) shortens the I band but not the A band.

“Crowns” of crossbridges project from thick filament at 14 “Crowns” of crossbridges project from thick filament at 14.3 nm intervals and successive crowns are rotated. The result is a thick filament with six rows of crossbridges along its length.

Thick and thin filaments in an insect flight muscle Thick filament Myosin Thin filament Actin

Accessory proteins in muscle CapZ and tropomodulin cap ends of actin to keep filament length constant. Z disc contains -actinin and other proteins that stably join sarcomeres. Titin maintains thick filament position in the sarcomere. Nebulin sets the length of the thin filaments. Figure 16-72 Molecular Biology of the Cell

Levels of organization within a skeletal muscle.

Muscle growth Hypertrophy: Adding new myofibrils within a cell. Hyperplasia: Formation of new cells. Lengthening: Adding more sarcomeres in series.

Myosin mutations cause “Familial hypertrophic cardiomyopathy” and sudden death Mouse model of hypertrophic cardiomyopathy Wt cardiac myosin R403N mutant myosin

Nervový vzruch vs. svalový stah

Mikrotubuly, kineziny dyneiny

Kinesiny vs. dyneiny

Mikrotubuly a pohyb organel a buněk

Kinesiny a dyneiny

Morfologie bičíků a řasinek

Ohýbání mikrotubulárních struktur

Srovnání kinesinu a myosinu

Centriola a bazální tělíska