Alice Navratilová OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
WE ARE THE LANDSCAPE MY JSME KRAJINA Ing. akad. arch. Martin Stránský.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Education Developments in the United Kingdom Rozvoj vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Diverzifikace a specializace Why and.
Naše škola v krabici - Klima školy Our school in box - School climate.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ODDS RATIO Relationships between categorical variables in contingency table Jiří Šafr jiri.safr(AT)seznam.cz updated 29/12/2014 Quantitative Data Analysis.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Teaching programme: Economic lyceum Topic: Economic State Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Makrofág a apoptotická buňka
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Faith and religion Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015.
E COSYSTEM Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
E COSYSTEMS Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Role litigace při implementaci „EU Race Equality Directive“ (Europské směrnice o rasové rovnosti): seminář pro soudce a další právníky.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Poverty and homelessness Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Praktická doporučení pro PR a marketing – co v této oblasti může HR dělat lépe Dita Stejskalová.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Global Climate Changes Tomáš Jelen, Lukáš Zíka, David Beran.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
Think Tanks in the Czech Republic Martin Bajtler.
 ANOTACE:  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_07_25_USA. USA Anotace : Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací či rozšiřující učivo Autor: Mgr. Daniela Hamplová,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ICM Jindřichův Hradec z.s. NGO Jindřichův Hradec.
1 H2020 Smart, green and integrated transport Zoltan Horvath Intelligent Transport System Department, Space activities and R&D Evropská podpora výzkumu.
1 Change Management Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
Angličtina: Queen Victoria
Název vzdělávacího materiálu
Angličtina: Martin Luther King
Zvířata (animals, pets) B2
Získávání zaměstnanců se zaměřením na online marketing
GE - Vyšší kvalita výuky
Digitální učební materiál
Political system Tematická oblast Angličtina: CANADA Datum vytvoření
A healthy life with wine
Ministry of Labour and Social Affairs,
Inovativní řešení Microsoft pro školství
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Petr Michálek Datum konání:
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

Alice Navratilová OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Geographies of Development – the structure of the course I 1) Conceptualising development a) Questioning development b) Understanding colonialism c) Theories and strategies of development d) Globalization, development and underdevelopment OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Geographies of Development – the structure of the course II  2) Development in practice  A) methodologies of development – project cycle management  Logical framework analysis  B) participatory development  C) institutions of development OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Geographies of Development – the structure of the course III  3) Spaces of development  A) Local social movements and development  B) Global civil society and development  C) Urban spaces  D) Rural spaces OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Growth of Inequalities

QUESTIONING DEVELOPMENT  Overviews of different ways of defining development  Quantitative vs. qualitative conceptions of development  Focus on socio-economic improvements since 70s, but net increase in inequalities

The nature of development Thomas (2001)  Different usages of ´development´  1) development as fundamental or structural change  Development as intervention and action aimed at improvement  Development as the platform for improvement encompassing changes that will facilitate development in the future

The ´essence´ of development  Different views of development  What is your definition of development?  A) what constitutes development?  B) who participates in development?  C) which institutions promote development? OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Positive interpretation of development SUPPORTERS OF DEVELOPMENT:  brings economic growth  national progress  modernisation along Western lines OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Positive connotation wt development  Improves the provision of basic needs  Can help create sustainable growth  Improves governance  (Potter et al., 2008:5)

Alternative interpretations of development  Critiques of development :  Development is a dependent and subordinate process  Development creates and deepens spatial inequalities OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Alternative interpretations of development  D. undermines local cultures and values  D. perpetuates poverty and poor working and living conditions

Critiques of development  D. is environmentally unsustainable  D. infringes human rights and undermines democracy (Potter et al., 2008:5)

Amartya Sen  Development as Freedom (2000)  Themes – poverty, famine, capabilities, inequality, democracy  Development consists of the removal of various types of unfreedoms that leave people with littel choice and little opportunity for exersicing their reasoned agency

Development as freedom  Human freedom tend to promote freedoms of other kinds: many different interconnections between distinct instrumental freedoms  Economic and political freedoms help to reinforce one another  (Although some argue the opposite) .

Development as Freedom  Social opportunites in the fields of heath care and education – which require public action – complement individual opporutinites for economic and political participation.  Thus – intrinsic importance of human freedoms

Classification of Development Theory  1) Modernisation School  2) Dependency School  3) Neo-liberalism and current New Institutional Economics  4) human development (basic needs approach, rigths-based approach, development as freedom, MDGs)

Classification of Development Theory  5) alternative development  Alternative to mainstream development  Global civil society  Fluid category – what was in 70s alternative – currently mainstream (sustainable development, WED)  6) Post-development  Said, Escobar, Sachs, post-structuralist discoursive analysis of development

Euro-centricity of development – basic criticism  Ideological biases  Lack of sensitivity to cultural variation  Setting of ethical norms OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Euro-centricity of development – basic criticism  Stereotyping of other people  Tendency towards deterministic formulations  Dominance of ´male´ narratives – vs. subaltern voices  (Potter et al., 2008:5)

Euro-centricity of development – basic criticism  Tendency towards reductionism  Tendency towards the building of grand theories  underlying tones of racial superiority  Unilinearity  Universalism OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/

Mainstream economics  western economics – logically closed system  Assumptions are substituted for reality  Mainstream economics is neither values-free nor tolerant of non-Western cultures- OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/