Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
Advertisements

Infinitiv mit zu/A Střední odborná škola Otrokovice
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Význam způsobových sloves, slovosled
Digitální učební materiál
Der Finalsatz.
Podmět man.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Německé sloveso „werden“ PhDr. Taťána Tonová. ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_229.NEJ.34 Infinitiv mit “zu“, Infinitiv ohne „zu“
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_165_KRÁCENÍ VEDLEJŠÍCH VĚT Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
Německý jazyk – Gramatické jevy
Digitální učební materiál
Die Syntax II – věty oznamovací Nepřímý pořádek slov
Digitální učební materiál
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0528 Název projektu ICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo a název šablony klíčové aktivity II/2 - Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Název ověřovaného materiálu Sada digitálních učebních materiálů pro výuku německého jazyka VY_22_INOVACE_JAN_128 Tematická oblast Gramatika

Ročník: 4. Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatika Téma: Infinitivní konstrukce Jméno autora: Mgr. Jitka Vrátilová Vytvořeno dne:  28.02.2013 Metodický popis, (anotace) Výukový materiál lze využít k výkladu učiva, (příp. k upevnění znalostí) a k jeho aktivnímu procvičení

Infinitivní konstrukce

Infinitivní konstrukce s zu Vedlejší věty s dass lze za určitých podmínek nahradit infinitivní konstrukcí s zu. Při nahrazování se vypouští spojka a podmět vedlejší věty, určitý slovesný tvar je nahrazen infinitivem s zu. Částice zu stojí samostatně před infinitivem ( zu machen), u sloves s odlučitelnou předponou se vkládá mezi předponu a kmen slovesa (aufzumachen).

Nahrazování vedlejších vět s „dass“ Nahrazení vedlejší věty s dass je možné při splnění jedné z následujících podmínek: Věta hlavní a věta vedlejší mají stejný podmět. Peter hat uns versprochen, dass er bald kommt. Peter hat uns versprochen bald zu kommen. Wir hoffen, dass wir im Mai das Abitur ablegen. Wir hoffen im Mai das Abitur abzulegen.

Der Kellner hat uns empfohlen, dass wir eine Spezialität bestellen. 2. Podmět vedlejší věty je obsažen jako předmět ve větě řídící. Der Kellner hat uns empfohlen, dass wir eine Spezialität bestellen. Der Kellner hat uns empfohlen eine Spezialität zu bestellen. Es tut mir leid, dass ich dir nicht helfen kann. Es tut mir leid, dir nicht helfen zu können.

Es ist nötig, dass man sich regelmäßig Zähne putzt. 3. Podmětem hlavní věty je neosobní zájmeno es, podmětem vedlejší věty je všeobecný podmět man. Es ist nötig, dass man sich regelmäßig Zähne putzt. Es ist nötig, sich regelmäßig Zähne zu putzen. Es ist gesund, dass man Obst und Gemüse isst. Es ist gesund Obst und Gemüse zu essen.

Vedlejší věty s dass nelze nahradit infinitivní konstrukcí po slovesech sdělování a vnímání – sagen, anworten, erzählen, fühlen, hören, lesen, schreiben, sehen Peter sagt, dass er auf das Gymnasium wechselt. Ich habe dem Lehrer geantwortet, dass ich wirklich gelernt habe. Der verletzte Soldat fühlte, dass er bald stirbt.

Nahrazování vedlejších vět s „damit“ Vedlejší věty s damit je možné nahradit, jestliže věta hlavní i věta vedlejší mají stejný podmět. Z vedlejší věty vypustíme spojku a nahradíme ji částicí „um“, vypustíme podmět a určitý slovesný tvar změníme na infinitiv s zu.

Die Studenten brauchen das Wörterbuch, damit sie den Text übersetzen können. Die Studenten brauchen das Wörterbuch um den Text übersetzen zu können. Wir fahren ans Meer. Wir wollen uns erholen. Wir fahren ans Meer um uns zu erholen. Er beeilt sich, damit er den Zug noch erreicht. Er beeilt sich um den Zug noch zu erreichen.

Rozhodněte, zda lze věty nahradit infinitivní konstrukcí, pokud ano, nahraďte je. Er hat uns empfohlen, dass wir mit dem Chef darüber sprechen. Es ist nötig, dass man sich dafür Zeit macht. Ich kann nicht verstehen, dass er so etwas gemacht hat. Wir sind froh, dass Sie sich gut unterhalten. Es freut mich, dass ich deinen Freund kennen lerne.

Es ist unangenehm, dass man hier lange warten muss. Er war überzeugt, dass er alles besser weiß. Ich bitte ihn, dass er später kommt. Ich werde es ihm sagen, damit er auch informiert wird. Sie schickt die Kinder ins Bett, damit sie sie nicht stören. Ich setze mich lieber näher, damit ich besser sehe. Sie möchte nach London fahren, damit sie dort Englisch studieren kann.

Viele Leute leben in Monaco, damit sie weniger Steuer bezahlen. Ich bringe dir das Buch, damit du es lesen kannst. Sie trinkt am Abend ein Glas Milch, damit sie besser einschläft. Ich rufe ihn noch heute an, damit er die Eintrittskarten reserviert. Ich kann mich nicht erinnern, dass ich ihn zu meiner Party eingeladen habe. Sie haben uns geraten, dass wir das Hotelzimmer reservieren.

Použitá literatura: DUSILOVÁ, Doris a kol. Sprechen Sie Deutsch? Praha: Polyglot, 2001, ISBN 80-86195-14-7. DUSILOVÁ, Doris a kol. Cvičebnice německé gramatiky. Praha: Polyglot, 1997, ISBN 80-901988-2-1. JUSTOVÁ, Hana. Wir üben deutsche Grammatik. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, ISBN 80-7200-083-7.