Výpočet doby vstřiku, jako základní vstupní údaje pro Ř.J
Motor Škoda 1.0 MPI Technické údaje motoru: Kód motoru ARV Zdvihový objem (ccm) 996 Počet válců: 4 Vrtání/zdvih: 72/61,2 Kompresní poměr: 9,8 Počet ventilů na válec: 2 Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Výkon při 4500 min-1 34 kW Točivý moment při 3000 min-1 72 Nm
Výpočet Celkový objem 1. válce motoru Skutečná spotřeba vzduchu 1. válce motoru během 1TDC Zdvihový objem válce Kompresní objem válce
Vstupní hodnoty plnící účinnosti podobného motoru nm [min-1] Pe [kW] Pe1 [kW] Pe2 [kW] Pe3 [kW] Pe4 [kW] ∑Pe [kW] ηm [%] Vs [m3] VT ηpl [%] 1500 46,18 31,10 30,159 31,101 122,52 74,24 0,0313 0,0483 64,65 2000 41,89 29,32 29,321 117,29 83,33 0,0303 0,0430 70,53 2500 38,85 26,39 26,389 27,122 106,29 79,10 0,0286 0,0376 76,00 3000 33,30 23,88 23,876 23,247 94,88 86,89 0,0278 0,0322 86,20 3500 27,23 19,90 19,896 79,59 92,86 0,0217 0,0269 80,95 4000 20,53 15,08 15,079 14,660 59,48 90,74 0,0179 0,0215 83,12 4500 14,77 9,74 10,053 10,995 9,7389 40,53 79,66 0,0130 0,0161 80,60
Skutečná spotřeba vzduchu 1. válce motoru během 1TDC Hustota plnícího vzduchu - Atmosférický tlak 98,1kPa - Plynová konstanta vzduchu 281,1 J/kg*K -Taktnost motoru, pro 4D motory 2 -Teplota plnícího vzduchu v K Tc = 25°C
Spotřeba paliva 1. válce motoru za TDC Teoretický směšovací poměr Skutečný směšovací poměr Požadovaný vzdušný součinitel lambda 0,98
Průtok paliva vstřikovačem za 1s při tlaku konstantním tlakovém spádu 3bar Spotřeba paliva 1. válce motoru za TDC Vstřikovací ventily Bosch 280 155 731H údaj od výrobce převést na základní jednotky kg/s Výsledná doba vstřiku vstup do Ř.J v ms
Výpočet Ukázka