Výpočet doby vstřiku, jako základní vstupní údaje pro Ř.J

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Optimalizace provozu vašeho čerpadla
CHARAKTERISTIKY SPALOVACÍCH MOTORU Charakteristika spalovacího motoru je grafické znázornění vzájemné závislosti vybraných provozních.
Diagnostika Common rail
Palivová soustava vznětových motorů
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Spalovací motory – termodynamika objemového stroje
I. Zákon termodynamiky doc. Ing. Josef ŠTETINA, Ph.D.
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
18. Vnitřní tvoření směsi – vysokotlaká vstřikovací zařízení
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory Výbušný motor Ottův Výbušný dvoutaktní motor
Cvičení 1: Zkoušení pístových spalovacích motorů
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
SPALOVACÍ MOTORY.
Tepelné motory.
Spalovací Turbína.
MĚŘENÍ EMISÍ ZÁŽEHOVÉHO MOTORU.
September 2006 Systém sekvenčního vstřikování Lovato AutoGasFinal prezentuje systém sekvenčního vstřikování.
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Pára Základní pojmy:- horní mezní křivka - dolní mezní křivka
Fyzikální veličiny.
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Měření emisí u zážehového motoru
Aprilia Rs 125 aprilia.
Vyhodnocení indikace tlaku ve válci
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
Vodíkový prograM Technické univerzity v Liberci
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
Název: Měření kompresního tlaku Autor: Šnejda Karel Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Ročník: 3. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh s nezahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Úvod, bezpečnost a protipožární ochrana. 2. Charakteristiky motorových paliv. 3.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Spalovací motor jako zdroj energie. 2. Charakteristika automobilových paliv. 3. Pracovní.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Název: Měření spotřeby paliva při plném výkonu se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zákony plynů (Boyleův – Mariottův)
Spalovací motory Témata cvičení
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Spalovací motory Témata cvičení
ESZS cvičení Výpočet tepelného schématu RC oběhu s využitím tepla odváděného z oběhu (užitečně využívané teplo) a dodávkou tepla KVET (kombinovaná výroba.
ESZS cvičení Výpočet tepelného schématu RC oběhu s využitím tepla odváděného z oběhu – užitečně využívané teplo.
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Název: Kontrola odporu vstřikovacího ventilu Autor: Petr Karbulka
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
E1 cvičení – KVET Výpočet tepelného schématu RC oběhu s využitím tepla odváděného z oběhu – užitečně využívané teplo.
Palivová soustava zážehového benzínového motoru s karburátorem
Transkript prezentace:

Výpočet doby vstřiku, jako základní vstupní údaje pro Ř.J

Motor Škoda 1.0 MPI Technické údaje motoru: Kód motoru ARV Zdvihový objem (ccm) 996 Počet válců: 4 Vrtání/zdvih: 72/61,2 Kompresní poměr: 9,8 Počet ventilů na válec: 2 Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Výkon při 4500 min-1 34 kW Točivý moment při 3000 min-1 72 Nm

Výpočet Celkový objem 1. válce motoru Skutečná spotřeba vzduchu 1. válce motoru během 1TDC Zdvihový objem válce Kompresní objem válce

Vstupní hodnoty plnící účinnosti podobného motoru nm [min-1] Pe [kW] Pe1 [kW] Pe2 [kW] Pe3 [kW] Pe4 [kW] ∑Pe [kW] ηm [%] Vs [m3] VT ηpl [%] 1500 46,18 31,10 30,159 31,101 122,52 74,24 0,0313 0,0483 64,65 2000 41,89 29,32 29,321 117,29 83,33 0,0303 0,0430 70,53 2500 38,85 26,39 26,389 27,122 106,29 79,10 0,0286 0,0376 76,00 3000 33,30 23,88 23,876 23,247 94,88 86,89 0,0278 0,0322 86,20 3500 27,23 19,90 19,896 79,59 92,86 0,0217 0,0269 80,95 4000 20,53 15,08 15,079 14,660 59,48 90,74 0,0179 0,0215 83,12 4500 14,77 9,74 10,053 10,995 9,7389 40,53 79,66 0,0130 0,0161 80,60

Skutečná spotřeba vzduchu 1. válce motoru během 1TDC Hustota plnícího vzduchu - Atmosférický tlak 98,1kPa - Plynová konstanta vzduchu 281,1 J/kg*K -Taktnost motoru, pro 4D motory 2 -Teplota plnícího vzduchu v K Tc = 25°C

Spotřeba paliva 1. válce motoru za TDC Teoretický směšovací poměr Skutečný směšovací poměr Požadovaný vzdušný součinitel lambda  0,98

Průtok paliva vstřikovačem za 1s při tlaku konstantním tlakovém spádu 3bar Spotřeba paliva 1. válce motoru za TDC Vstřikovací ventily Bosch 280 155 731H údaj od výrobce převést na základní jednotky kg/s Výsledná doba vstřiku vstup do Ř.J v ms

Výpočet Ukázka