Vývojové diagramy a procesní mapy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
The written part of the maturita exam II Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mass media and advertising Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:VY_32_INOVACE_AJK444 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník Datum.
Nezapomeň co musíš udělat don't forget what you have to do.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
READING – BRITISH LITERATURE
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Creating Formulas Prepared by : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Volný čas, zábava (Free time) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Životní prostředí (Environment) B1
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Společnost (Society) B2
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název vzdělávacího materiálu
I haven´t seen your ID card.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WH-QUESTIONS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Transkript prezentace:

Vývojové diagramy a procesní mapy Ekonomika a řízení podniku

Algoritmus řešení kvadratické rovnice pomocí vývojového diagramu

Flowcharts help to identify all the key tasks involved and the finished chart can be used, as a springboard for further discussion of the process to connect with other flowcharts explaining related activities to identify points where data can be usefully collected and analysed to isolate possible problem areas to communicate the process to those unfamiliar with it develops a common understanding of the situation contributes a larger pool of knowledge than an individual can (assuming team members are well chosen for their knowledge and experience) can agree a common approach to solving problems, resolving ambiguities and making improvements

Realizace zakázky pomocí událostmi řízeného procesu

How to draw a flowchart describe the process to be charted (this is a one-line statement such as, "How to fill the car's petrol tank") (určit si rozsah) start with a 'trigger' event (co spouští procesy?) note each successive action concisely and clearly (jednotný stupeň abstrakce) go with the main flow (put extra detail in other charts) make cross references to supporting information follow the process through to a useful conclusion (end at a 'target' point)

Pokyny pro zpracování vývojových diagramů (H. Kučerová a další) chovejte se tak, jako byste připravovali program pro počítač (tj. nespoléhejte na intuitivní rozhodování nebo navyklé postupy) pokud se jedná o složitější problém, vytvořte několik jednodušších diagramů a) postupně řešených na různých úrovních podrobnosti (nejprve obecné blokové schéma, pak detailnější členění jednotlivých bloků) – pozor na rozlišovací úrovně b) rozdělte rozsáhlé detailní schéma do více dílů – stránek každý diagram musí mít alespoň jeden začátek a alespoň jeden konec každý proces zobrazujte pouze jednou každý proces musí mít alespoň jeden vstup a alespoň jeden výstup každý rozhodovací proces musí mít pouze jeden vstup a více než jeden výstup každý proces musí směřovat k jasně definovanému ukončení jakmile na proces nic dalšího nenavazuje, je to KONEC snažte se o přehlednost, srozumitelnost, úpravnost a) toky dat zobrazujte: shora dolů a zleva doprava b) nepřekřižujte čáry toků dat nespojujte dvě vstupní čáry do jedné výstupní ve stejném bodu Používejte komentující poznámky validace (potvrzení správnosti) vývojového diagramu: průchod všemi větvemi (každá cesta by měla vést od začátku ke konci), průchod testovacích dat

Questions for Evaluating the Map and Identifying Areas for Improvement Is this map comprehensive? What are other key outputs not captured on this map? What activities lead to this output? What are the major inputs into these activities? (Think of inputs as both physical entities and information.) How is information tracked? On written specs? Paper invoices? What percentage of this information is automated? What technology is used to convert a particular input into an output? What equipment or job aids are used? Is a computer used? What are the major decisions made with the process? Where and when within the process are these decisions made? Who makes the decisions? How many people is part of the decision-making process? Who are they? Are their signatures required? When?

Questions for Evaluating the Map and Identifying Areas for Improvement How long does this step take? Why does it take this long? Is there a range? Why is there a range? Why does it sometimes take longer to perform a step? What is the cost of performing these activities? Can you give me an estimate? What are the problems you encounter in performing this step? What causes these problems? What are the roadblocks in this process? What are the strengths of this process? Why are we better at x (developing new products, getting orders to customers, etc.) than our competitors? What works? When we redesign, we want to make sure we build on our strengths. How do we know when this process is successful? Is this process successful as it currently exists? How do you know? If we said we had to be five or twenty times faster in performing this process, with the same level of quality or better, what are the critical items we should eliminate or retain? (Designing Cross-Functional Business Processes by Bernard Johann, p. 96)

Nejčastější chyby Nezávislé subjekty nebyly odděleny v samostatných bazénech. Pro přenos dokumentů chybně používána čárkovaná čára místo tečkované. Pro komunikaci mezi nezávislými subjekty chybně používána plná či tečkovaná čára místo čárkované. Zpětná vazba velmi často zobrazována mezi 2 nezávislými subjekty (což jsme se shodli že by mělo být jen v rámci 1 subjektu). Chybně použité symboly pro začátek a konec procesu, proces začínal akcí/činností a nebyl ukončen respektive byl ukončen akcí/činností. Obecně docela často POTy neodpovídaly zadání, ať už chyběla zpětná vazba, předávaný dokument a podobně.

Software Use the best flowchart tool for the job (Visio vs. PowerPoint: http://office.microsoft.com/en-us/visio/HA010348321033.aspx?pid=CH010717201033 Draw flowcharts with Word and PowerPoint: http://office.microsoft.com/en-us/word/HA010552661033.aspx?pid=CH010716481033 ConceptDraw, SmartDraw, EDraw Flowchart, Visio, and OmniGraffle.

Literatura Business Process Modeling Notation (BPMN) Information: Introduction to BPMN: http://www.bpmn.org/ KUČEROVÁ, Helena. Projektování informačních systémů. Sylaby ke kurzu. Praha : Vyšší odborná škola informačních služeb, 2007. 116 s. http://info.sks.cz/users/ku/DOKUMENTY/pri_syl.pdf Vondrák: Metody byznys modelování: vondrak.cs.vsb.cz/download/Metody_byznys_modelovani.pdf David Straker. Syque.com: http://syque.com/quality_tools/toolbook/Flowchart/flowchart.htm Flowcharting: http://www.hci.com.au/hcisite2/toolkit/flowchar.htm