Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Geografie cestovního ruchu
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Organizační struktura pojišťoven
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EVENT MARKETING.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Komunikační strategie
ROZPOČTY REŽIJNÍCH NÁKLADŮ
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Finanční analýza.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Obchodní činnost v pojišťovně.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Pojistné události.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Řízení pojišťoven.
Oceňování pojištěného majetku
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing ve veřejném sektoru Základní studijní text Základní studijní text – pracovní verze ve Wordu DSO umístěná na :
1 Poradenský proces Vstup. 2 Vstup navázání kontaktu:  poradcem  zákazníkem první schůzka: získání důvěry, poradce stále pouze nabízí služby třeba shromáždit.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Správa aktiv pojišťovny, investiční činnost.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Kapitálová vybavenost pojišťoven - Solventnost
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Společenská odpovědnost a školy
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vztahy se zákazníky.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Ukazatele pojistného trhu
Hospodaření pojišťoven, účetní výkazy pojišťovny
Solventnost pojišťovny
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations - PR (vztahy s veřejností)  Definice PR:  PR je komunikační nástroj používaný pro podporu dobrého jména pojišťovny.  PR je plánovaným a trvalým úsilím, jehož cílem je vybudovat a udržet dobré vztahy, dobré jméno, vzájemné porozumění a sympatie s cílovými skupinami, které nazýváme veřejnost, klienti či stakeholdeři. Blíže viz Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Bergh, J. Marketingová komunikace, s. 301

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations - PR (vztahy s veřejností)  Cílové skupiny PR:  interní – zaměstnanci, příbuzní a známí zaměstnanců, odbory, management, akcionáři;  externí – státní a veřejné instituce, asociace, investoři, poradci a zprostředkovatelé, Burza cenných papírů, televize, rozhlas, tisk. Blíže viz MK s. 306

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations - PR (vztahy s veřejností)  Cíle a úkoly PR:  interní – informace, školení, motivace, vztah k pojišťovně;  externí – znalost pojišťovny, informace, kladné ohlasy, řešení stížností, image pojišťovny, důvěryhodnost, dobré jméno. Blíže viz MK s. 307

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations - PR (vztahy s veřejností)  Nástroje a kanály PR:  interní – konzultace, dny otevřených dveří, interní prezentace, školící programy, týmové porady, společenské aktivity, bulletin pojišťovny, noviny, video, výroční zprávy, propagační materiály pojišťovny;  externí – reklama pojišťovny, výroční zprávy, sponzorování, noviny, letáky a brožury, tiskové zprávy a konference, interview, rozhlasové a televizní zprávy. Blíže viz MK, s. 311 a MŘKP, s

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations - PR (vztahy s veřejností)  Rozpočet PR:  historické porovnání – srovnání s tím, co bylo vynaloženo v minulém období,  zdrojové rozpočtování – posouzení jaké zdroje jsou potřebné a kolik to bude stát,  rozpočtování podle aktivit – nejdříve se naplánují aktivity a pak se vypočte kolik to bude stát, Blíže viz MK, s. 314

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations - PR (vztahy s veřejností)  Rozpočet PR:  rozpočet pomocí podílu na příjmu – spolu s růstem předepsaného pojistného roste rozpočet na PR a naopak,  odvětvové porovnání – srovnání s konkurenčními pojišťovnami (přináší však spíše údaje pro benchmarking než pro tvorbu rozpočtu),  rozpočet metodou paušálního ratingu (bodování) – např.:30% znalost pojišťovny a 70% příznivý ohlas u veřejnosti na konci roku. Blíže viz MK, s. 314

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations - PR (vztahy s veřejností)  Měření výsledků PR:  ukazatel vstupů – měří aktivity PR (počet obchodních jednání, počet rozeslaných brožurek a letáků),  ukazatel výstupu – měří výsledky PR (počet článků o pojišťovně v tisku, čas věnovaný pojišťovně v rozhlase nebo televizi),  ukazatel úspěchu – měří rozsah dosažení předem stanovených cílů ve vztahu k cílovým skupinám klientů (změny ve znalostech pojišťovny, vývoj image pojišťovny, změny v chování klientů ve vztahu k pojistným potřebám). Blíže viz MK, s. 315

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Řízení vztahů se zákazníky – CRM (Customer Relationship Management)  Zásady řízení vztahů se zákazníky.  Strategie vztahů se zákazníky.  Fáze vztahu mezi klientem a komerční pojišťovnou:  navázání vztahu,  rozvíjení vztahu,  ukončení vztahu. Blíže viz MŘKP s. 95 – 98, DSO Marketing v pojišťovnictví, s

Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Mezinárodní marketingová komunikace  Výhody mezinárodního marketingu v pojišťovnictví.  Nevýhody mezinárodního marketingu v pojišťovnictví.  Kulturní rozdíly.  Mezinárodní regulace.  Standardizace a adaptace. Blíže viz MŘKP s