Otázky k přednášce 1. 1.Jaké jsou charakteristické vlastnosti rostlin na rozdíl od živočišných organismů na úrovni buňky, pletiva a celého organismu? Jaký.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin.
Advertisements

Použitý zdroj: Biologie rostlin, pro gymnázia, Lubomír Kincl
Růst a vývoj rostlin Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Růst a vývoj rostlin.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Regulátory rostlinného růstu
Interakce 2,4-D a etylénu v růstu tabákové BY-2 suspenze
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
1 VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.10/Li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
přetrvávají i v konstantních podmínkách, mimimálně po několik cyklů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Zpracovali: Eva Machynková, Standa Dryják

NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
Ing. Zuzana Balounová, PhD.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Stavba rostlinného těla
Témata pro studentské eseje:
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Giberelíny.
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Pohyby rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
Ethylén Plynný hormon Objevil D. Neljubov (1901) – inhibice etiolovaných rostlin svítiplynem, identifikoval ethylen-triple response H. Cousins – 1910 –
Základní údaje sloučeniny, které slouží jako posel z jedné buňky do druhé sloučeniny, které slouží jako posel z jedné buňky do druhé řídí průběh a vzájemnou.
Možnosti regenerace in vitro – zdroje explantátů
Růst a vývoj rostlin Daša Bastlová.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Rostliny - význam a jejich dělení.
Jiří Kec,Pavel Matoušek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
RŮST A VÝVOJ ROSTLIN.
Přírodní látky Hormony –různé chem. látky, ovlivňují živé buňky a procesy v nich – řídí a ovlivňují činnost buněk –rostlinné hormony = fytohormony – řídí.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Obecná endokrinologie
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Dormance.
Podříše: Vyšší rostliny
ABA Kyselina abscisová, též v minulosti zvaná abscisin II nebo dormin, někdy označovaná zkratkou ABA (z angl. Abscise Acid) jeinhibiční fytohormon, zpomaluje.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
Chemické složení živých organismů
Fyziologie rostlin Zabývá se vnitřními životními pochody rostlin.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Vyšší rostliny.
Název prezentace (DUMu): Růst rostlin
BUŇKA – základ všech živých organismů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Rozmnožování, růst a vývin rostlin
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
BOTANIKA.
HORMONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_26.
Abiotický faktor světlo
Mgr. Natálie Čeplová Fyziologie rostlin.
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Botanika.
Transkript prezentace:

Otázky k přednášce 1. 1.Jaké jsou charakteristické vlastnosti rostlin na rozdíl od živočišných organismů na úrovni buňky, pletiva a celého organismu? Jaký je význam rostlin? 2. Co je to růst a co je vývoj? Co je rodozměna a co představuje sporofyt a gametofyt u řas, výtrusných a semenných rostlin? 3. Co je totipotence buňky? Jak ji využívá rostlina a jak je využitelná v biotechnologiích? 4. Kde a jak se zakládá polarita organismu? Uveďte na příkladu semenné rostliny a řas, čím je ovlivněn vznik polarity organismu. 5. Kde jsou centra organogeneze u kořene a stonku? Jak se utváří rostlinné tělo? Kde a jak vznikají základy budoucích listů? Co jsou meristémy, k čemu slouží, jaké znáte druhy meristémů? 6. Co jsou meziorgánové korelace? Co je apikální dominance, čím je dána a k čemu se prakticky využívá?

Otázky k přednášce 2: 1.Jaké jsou hlavní skupiny fytohormonů? Co je charakteristické pro rostlinný hormon? 2.Jaké hlavní funkce plní v rostlině auxin? Co to je polární transport auxinu? Jak se auxin účastní fototropismu a gravitropismu? Jak se podílí na růstu buňky? Funguje vždy jako stimulátor růstu? 3.Jaké funkce v růstu a vývoji plní gibereliny? Jaká je funkce giberelinu při klíčení, růstu a kvetení? 4.Jaký význam mají pro rostlinu cytokininy? 5. Jak se abscisová kyselina uplatňuje jako „stresový hormon“? Jaký je mechanismus zavírání průduchů? Jaká je její úloha v dormanci semen a pupenů a ve zrání semen ? 6.Jak se do regulace růstu a vývoje rostlin zapojuje etylén? Jaká je jeho úloha ve zrání plodů, opadu listů a senescenci? 7. Které další látky se podílejí na regulaci růstu a vývoje? 8. Jaké jsou obecné rysy přenosu hormonálního signálu u rostlin?

Otázky k přednášce 3: 1. Jak klíčí semeno, co je k tomu potřeba a co klíčení brání? Co je dormance semene a jak je ji možno překonat? Co je stratifikace a co skarifikace? 2. Co rozumíte pod pojmem fotomorfogeneze? 3. Jak rostlina vnímá signály z vnějšího prostředí? Co to je fytochrom a jak zpracovává světelný signál v červené oblasti viditelného světla? Jaká je jeho funkce v rostlinách? V jakých formách se v rostlině vyskytuje a jaký je charakter reakcí, které zprostředkovává? 4. Jaké funkce v rostlině jsou ovlivněny reakcí na světlo v modré oblasti viditelného spektra? A jaké jsou jeho pravděpodobné fotoreceptory? 5. Co je cirkadiánní rytmus? Jak fungují biologické hodiny rostliny? Jaký je jejich význam?

Otázky k přednášce 4: 1.Co je juvenilita a zralost? Jak se projevuje? Jak ovlivňuje schopnost přechodu k reprodukci? Co je jarovizace neboli vernalizace? 2.Co je fotoperiodismus? Jak se uplatňuje fotoperiodická květní indukce u rostlin krátkodenních a dlouhodenních? Je pro indukci kvetení důležitá délka světelné či temné periody? 3.Co je květní stimulus? Jak se přenáší? 4.Jak probíhá samčí gametogeneze? Jak probíhá samičí gametogeneze? 5. Popište průběh opylení a oplození. Jak probíhá zygotická embryogeneze a čím se liší somatická embryogeneze? 6. Jak se vyvíjí semeno a plod a které hormony a jak se na tom podílejí? 7. Co to je senescence a apoptóza?