Násobení desetinných čísel Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Násobení desetinných čísel Matematika - 6. ročník
3,5 . 2 = 70 7 0,7 6,0 1 2 3 4 5
4 . 2,5 = 9,2 10 8,20 1,00 1 2 3 4 5
1,5 . 0,2 = 0,3 3,00 3,0 30 1 2 3 4 5
0,1 . 0,4 = 0,4 4,0 0,05 0,04 1 2 3 4 5
7 . 0,03 = 0,21 2,10 21 2,1 1 2 3 4 5
0,1 . 0,02 = 0,003 0,02 0,002 0,2 1 2 3 4 5
400 . 0,8 = 320 302,0 32,0 3 200 1 2 3 4 5
3 250 . 0,01 = 325,00 3,25 32,05 32,5 1 2 3 4 5
0,5 . 0,8 = 0,4 4,0 0,040 4,00 1 2 3 4 5
0,05 . 200 = 100,00 1,00 1 000 10 1 2 3 4 5
4,89 . 6,5 = 3 178,5 317,85 31,785 3,178 5 1 2 3 4 5
Odhadni, který z výsledků je nejblíže součinu 18,8 . 7,3 14 140 240 1 400 1 2 3 4 5
Výsledek při násobení se nazývá čitatel součin činitel podíl 1 2 3 4 5
Odhadni bez počítání správný součin: 6,85 . 1,2 0,822 8,22 82,2 822 1 2 3 4 5
Téma: Násobení desetinných čísel Předmět: matematika 6. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office (TurningPoint) Autor: Mgr. Bohumila Zajíčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)