INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Advertisements

Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Jak se mu říká? What is he called?.
Verb + infinitive or -ing form
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_168 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Verb + -ing or infinitive
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
GE - Vyšší kvalita výuky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
I haven´t seen your ID card.
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Verbs followed by -ing or infinitive to

Verbs followed by –to infinitive decide to forget to * help to hope to learn to need to offer to plan to pretend to promise to We decided to go to the party. Oh, no! I forgot to go to the dentist! They helped us to start the car. We hope to see him soon. I am learning to ski. We need to change the tyre. He offered to take me to school. We´re planning to get married soon. He just pretended to be ill! She promised to bring it back soon.

remember to* start try to* want to would like to Remember to write me soon! She started to cry. I am trying to find a new job. They want to watchTV. ! My mum wants me to be a doctor. I´d like to buy a new car. * Try and remember can be followed by –ing but the meaning changes. E.g. Why don’t you try sleeping with an open window? = experiment Do you remember meeting him? = remember smt after it happened

Negatives Compare: She promised not to tell the news to anybody. She did not promise to tell the news to everybody. She did not promise not to tell the news to everybody. They asked us not to worry about it.

Exceptions Start can be used with both the infinitive and verb +ing with no difference in meaning. ex. It started snowing. It started to snow. Make and let - use infinitive without to. Ex. Dancing makes me feel good. My parents do not let me stay out after dark.

Modal verbs will, would, should, must, can, could, might, may, shall Do not use infinitive! Ex. I will help you. What shall I do? Can I watch this movie? They would not like going there.

To be looking forward to -ing I am looking forward to hearing from you soon. They are looking forward to having a holiday soon. Are they looking forward to meeting me?

Adjectives + the verbs with to It is necessary to go there immediately. This mobile is so easy to use! It is important to call there as soon as possible. Hi! How wonderful to see you again. Do you ever find it impossible to understand his accent? They are always so pleasant to talk to.

Verbs + ing enjoy finish go on hate like love (don´t) mind spend start * stop waste time I enjoy flying. Has he finished reading that book? I have to go on studying. We hate drinking tea with milk. They like sleeping late. I love going shopping. I do not mind washing up. He spends hours doing nothing. I started painting again. Why did he stop talking to you? I just wasted time talking to them!

Grammar practice: –ing, to or nothing? a) What do you want ________ tonight? b) Have you finished ________ this book? c) We will not ______ by the car. d) Try _______ at the information’s desk. e) Do you always remember ________ your teeth before going to bed? f) Did you promise ________ home early? g) What do you like ________ in the summer?

h) When did you stop ________? i) Stop ________! I can´t hear the news. j) We decided ______ on holiday to Greece. k) She spent the whole day _______ in bed. l) She hopes _______ a doctor one day. m) I want you ________ a good time now. n) Try _______ a gum, it will help you. o) We are looking forward ________ you soon.

Speaking time Do you enjoy talking to your parents? How much time do you spend on the phone talking to your friends? Do you prefer getting s to letters? What are you looking forward to? Have you decided yet where to organize your next birthday party? When was the last time you have forgotten somebody’s birthday?

What do you like doing in your free time? Tell us what house chore you do not mind doing? Is there something you have stopped doing recently? Do you find it difficult to talk to strangers? Have you ever pretended to be ill?

Practice time: Translate 1. Nabídl mi, že mě zaveze do školy. 2. Slíbil, že nám bude zalévat květiny. 3. Nezapomněl si mu zavolat? 4. Kdy začal sportovat? 5. Přestaň ztrácet čas chatováním na internetu! 6. Chodíte rádi na ryby? 7. Už jste dojedli? 8. Těšíš se na to, až ho znovu uvidíš? 9. Můžu ti ráno zavolat? 10. Moji rodiče mě vždy donutí uklidit si v pokoji.

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tato výuková prezentace byla pořízena z finančních prostředků hrazených Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky.