2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 9 – L3 Telephone, e-mail October 23, 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Advertisements

Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 14 – Revision December 4, 2008.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 13 – L4 - Exercise November 20, 2008.
School By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 12 – L4 - Introduction November 13, 2008.
Sport By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 10 – Hall of Fame October 30, 2008.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 2 - Geography
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Shopping By Dagmar Machů Tematická oblast: Reálie anglofonního světa
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Chytrá volba pro podnikání René Keyzlar Operator Channel Lead 1/3/2012.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Jazyk anglický TEMA: Free time – my hobbies.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Jazyk anglický TEMA: Free time – sports and.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2160 NázevPresent simple Téma hodinyPřítomný čas prostý - opakování.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_32_Guess_the_job.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
affirmative negative question
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Kinds of shops Shopping dialogue Payment
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
Název vzdělávacího materiálu
I haven´t seen your ID card.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název materiálu: Past simple tense
Revison of the 2nd semester
Transkript prezentace:

2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 9 – L3 Telephone, October 23, 2008

Tonguetwister (tr 86): „Víte, že to kotě hbitě v bytě motá nitě? V botě chutě plete sítě. Vy to kotě nevidíte?“ 3 Czech for Travelers

4 Program Revision, Opakování – Numbers, čísla Telefonní čísla. Phone numbers ová adresa. address. Jak se máš? How are you? Rád / Ráda, I like doing… Grammar Current issues Czech for Travelers

5 Čísla Numbers L3 / 1 Kolik je 1 plus 1?  How much is 1 plus 1? 1 plus 1 je (rovná se) 2.  1 plus 1 is (equal) 2. + plus, - mínus, / děleno, x krát Try to tell a cell phone number to your partner Czech for Travelers

6 Telefonní Čísla v ČR Phone numbers in the CR Jaký máte/máš telefon (telefonní číslo)? Jaký máš číslo?  What is your telephone number? – state code (+420) 9 digits , , Cell-phone = mobil home(local) phone = pevná linka Prepaid card = předplacená karta Czech for Travelers

7 ová adresa ( ) address ( ) Jaký máte/máš ?  What is your address? @ = zavináč,. = tečka, cz = „cé zet“ Czech for Travelers

8 Jak se máš? How are you? +2 Dobře. Super. Skvěle.  Good. Super. Excellent / Great. +1 Fajn.  Fine 0 Jde to. Ujde to. Více méně.  „It goes.“ = Not good, „More or less“ -1 Nic moc.  „Nothing much“ = poorly -2 Špatně. Stojí to za hovno.  Bad, „It‘s worth a shit.“ = really bad Czech for Travelers

9

10 Czech for Travelers

11 Rád… / Ráda… (I like doing…) Rád pracuju. / Ráda pracuju.  I like working. / I like working. Rád dělám úkoly. / Ráda dělám úkoly.  I like doing homework. Nerad čtu. / Nerada čtu.  I dislike reading. Rádi čtou.  They like reading. Czech for Travelers

12 Summary Stupid- pydBYosc&feature=relatedhttp:// pydBYosc&feature=related Japaneese- Germans- e=related e=related Japaneese show- =related =related L3 / 2 L3 / 4 Czech for Travelers

13 Grammar – conjugation Czech for Travelers to do, to understand, to work, to read Infinitive Person

14 L3 / 6 Czech for Travelers Píše – he/she writes Vaří – he/she cooks Hraje – he/she plays Spí – he/she sleeps Čte - … reads Vstává - … wakes up Nakupuje - … does shopping Dívá se - … watches Uklízí - … tidies up Pracuje - … works Poslouchá - … listens to Tancuje - … dances

15 Current Issues – Guidelines % of the final grade 2. 3 presentations / Lesson 3. Be prepared that one of presenting classmates might be absent from school. 1. The next one HAS to be prepared 2. Unexcused absences – 0 points 4. Written summary – (.doc or.pdf) 1. Max 10 pages (double spaced, 12 Times) 2. Length is not important for the evaluation Czech for Travelers

16 Current Issues – Guidelines 2 1. Presentation 1. Organized, clear, not only facts (10 minutes) 2. Discussion – prepare/be prepared for any question and lead the discussion (max 10 minutes) 2. Be sure you describe: 1. The issue (background) 2. „Your point of view“ 3. „US point of view“ 4. Questions for the discussion, results, repercussions, political development, trends… Czech for Travelers

17 Current Issues - Presentations 1. Changing face of Prague‘s Music Clubs 2. Flood in 2002 (the main focus on Prague) 3. Soccer Phenomenon 4. Regional Elections (2008) 5. The fianacial crisis impact on the CR 6. Ice hockey Phenomenon 7. EU chairmanship of the Czech Republic 8. Czechs and Beer consumption 9. Prague and its Public Transportation System 10. Housing (concrete block of flats (panelák), „entrepreneurial baroque“…) Czech for Travelers

18 For the next Class? Vocabulary and Phrases L3 Reading 3 – Czech Characteristics Presentations 1,2,3 (4) Czech for Travelers

19 Homework session/revision Optional „Czech session“ ??? Czech for Travelers

Tonguetwister (tr 83): „Kolouch, kohout s mouchou mnohou, s hloupou chloubou houpou nohou. Plavou dlouhou ouzkou strouhou, chroupou oukrop s houskou pouhou.“ 20 Czech for Travelers