Elektroakustická hudba EAH v USA, počítačová hudba 14. 4. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vážná hudba druhé poloviny 20. století
Advertisements

Lekce 7 Metoda molekulární dynamiky I Úvod KFY/PMFCHLekce 7 – Metoda molekulární dynamiky Osnova 1.Princip metody 2.Ingredience 3.Počáteční podmínky 4.Časová.
New Catholic Encyklopedia Gale Virtual Reference Library (producent Thomson Gale)
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Systémy tisku CTP a CTF semestrální práce
Lekce 1 Modelování a simulace
Metoda molekulární dynamiky II Numerická integrace pohybových rovnic
Zjednodušená verze pro účely výuky na ZŠ.
Přehled a vývoj elektronických počítačových generací
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Inkoustové tiskárny
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Jehličková tiskárna
obsah zpět TABULKY obsah zpět DALŠÍ.
Označení materiáluVY_32_INOVACE_INF_06 Název materiáluOperační systémy AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník5. PředmětInformatika AnotaceŽáci.
Vážná hudba 2. polovina 20. století.
Databázové systémy. Práce s daty Ukládání dat Aktualizace dat Vyhledávání dat Třídění dat Výpočty a agregace.
Konference IAML v dalších letech 2009 Netherlands, Amsterdam, 5-10 JulyNetherlands, Amsterdam, 5-10 July 2010 Russia, Moscow 2011 Ireland, Dublin,
Rhythm and Blues Vendula Zimová.
Chvění struny Veronika Kučerová.
Hydrosféra (VII. Část) Název školy
S O F T W A R E Šablona 32 VY_32_INOVACE_6_5_Operační systémy.
Hydrosféra (XIII. Část)
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
1. prosince konference Archivy, knihovny, muzea v digitálním světě 2010 Šedá literatura a Národní úložiště šedé literatury (NUŠL) Iveta Fürstová.
Hudební výrazové prostředky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Zvuková karta rozšiřující karta (v provedení ISA nebo PCI) do sběrnice základní desky zajišťující zvukový vstup a výstup někdy bývá přímo integrována na.
Elektroakustická hudba
Hardware.
MAPOVÝ SERVER PRO MĚSTO VAMBERK Vedoucí práce: Ing. Jan Růžička Ph.D. Řešitel: Jaroslav Poláček.
NAIL028. Úvod  Kdo David Obdržálek  Co algoritmy software hardware  Jak přednáška, cvičení 2/2 Z+Zk.
CITAČNÍ DATABÁZE Poprvé publikováno v roce 1963, do roku 1987 citováno více než 800x.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Zpracovatel: Bc. Roman Pavlištík
1 Linux a noty FEL ČVUT 36APG, Zuzana Škodová Úvod 2 kategorie notografických systémů vizuální hudební editory komplexní, intuitivní ovládání, převod do.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_11.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Evoluční algoritmy Info k předmětu Literatura Závěrečná práce.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ 005 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr.Stanislava Antropiusová PředmětAnglický.
Zpětnovazební řízení polohy plazmatu na tokamaku GOLEM Jindřich Kocman.
Elektronické zesilovače VY_32_INOVACE_rypkova_ Zesilovače - rozdělení Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
Vysvobození zvuku Elektronická hudba.
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
INFORMATIKA Historie pc.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
Historie výpočetní techniky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Metody zpracování informací PhDr. Jiří Javorský, CSc. Kontakty do práce  Tel.: 
Elektrofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Počítačová grafika III NPGR 010 © Josef Pelikán KSVI MFF UK Praha WWW:
Základní pojmy informační činnosti Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření říjen 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Present perfect – EVER, NEVER Have you ever been in New York? Yes,
ACUSTICS Sarah Jedličková.  Tone  Pitch of tone  Strength of tone  Color of tone  Intervals  Transmission of the tone in the space  Open space.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PC základní jednotka.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
CNC stroje ve strojírenské výrobě
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
Vzor posteru autorů z PK, nastaven rozměr 80x100 cm
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
Videoart.
Autorské právo a umělá inteligence
Jednotná informační brána (JIB)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Elektroakustická hudba EAH v USA, počítačová hudba

Bebe a Louis Barronovi, New York 1956

John Cage ( )

Dodekafonie (quaternion): 1. řada 12 tónů 2. inverze řady = vertikální převrat 3. rak = horizontální převrat 4. inverze raka

Olivier Messiaen: Mode de valeurs et d'intensités (1949)

Čínská kniha proměn I Ching (schéma hexagramů)

Williams Mix, formy řezů mgf. pásku

J. Cage: Fontana Mix, grafická partitura

Otto Luening a Vladimir Ussachevsky v Columbia-Princeton EMC, asi 1960

Metoda Ussachevsky a Luening zpočátku pracovali systémem manipulace mgf. pásku (změny rychlosti, převracení směru, montáže atd.) - podobně jako GRM - pracovali se záznamy zvuku hudebních nástrojů, jejichž možnosti rozšiřovali elektronickou cestou První kompozice: Ussachevsky: Sonic Contours (1952) Luening: Fantasy in Space (1952) Low Speed (1952) Invention in Twelve Notes (1952)

University of Illinois Lejaren Hiller a Leonard Isaacson (University of Illinois) použití matematických postupů při generování hudebních dat Počítač ILLIAC 1 (Illinois Automatic Computer) * 1952 (2800 elektronek, váha >5 tun), programován děrnou páskou - počítačem provedené pravděpodobnostní výpočty generovaly hudební data v alfanumerickém kódu, který byl následně ručně přepsán do tradiční partitury – Illiac Suite for String Quartet (1957) – 1. počítačem podporovaná kompozice

ILLIAC 1, University of Illinois

Max Matthews

Role počítačů v hudbě: 1. Analýza / syntéza (generování) zvuku 2. Procesování zvuku 3. Záznam zvuku 4. Ovládání externích zařízení 5. Zpracování dat (rozeznávání partitur, nototisk,...)

Literatura a zdroje: Thom Holmes: Electronic and Experimental music. New York : Routledge, Michael Nyman: Experimental music. Cambridge University Press, Daniel Forró: Počítače a hudba. Praha : Grada,