Elektroakustická hudba EAH v USA, počítačová hudba
Bebe a Louis Barronovi, New York 1956
John Cage ( )
Dodekafonie (quaternion): 1. řada 12 tónů 2. inverze řady = vertikální převrat 3. rak = horizontální převrat 4. inverze raka
Olivier Messiaen: Mode de valeurs et d'intensités (1949)
Čínská kniha proměn I Ching (schéma hexagramů)
Williams Mix, formy řezů mgf. pásku
J. Cage: Fontana Mix, grafická partitura
Otto Luening a Vladimir Ussachevsky v Columbia-Princeton EMC, asi 1960
Metoda Ussachevsky a Luening zpočátku pracovali systémem manipulace mgf. pásku (změny rychlosti, převracení směru, montáže atd.) - podobně jako GRM - pracovali se záznamy zvuku hudebních nástrojů, jejichž možnosti rozšiřovali elektronickou cestou První kompozice: Ussachevsky: Sonic Contours (1952) Luening: Fantasy in Space (1952) Low Speed (1952) Invention in Twelve Notes (1952)
University of Illinois Lejaren Hiller a Leonard Isaacson (University of Illinois) použití matematických postupů při generování hudebních dat Počítač ILLIAC 1 (Illinois Automatic Computer) * 1952 (2800 elektronek, váha >5 tun), programován děrnou páskou - počítačem provedené pravděpodobnostní výpočty generovaly hudební data v alfanumerickém kódu, který byl následně ručně přepsán do tradiční partitury – Illiac Suite for String Quartet (1957) – 1. počítačem podporovaná kompozice
ILLIAC 1, University of Illinois
Max Matthews
Role počítačů v hudbě: 1. Analýza / syntéza (generování) zvuku 2. Procesování zvuku 3. Záznam zvuku 4. Ovládání externích zařízení 5. Zpracování dat (rozeznávání partitur, nototisk,...)
Literatura a zdroje: Thom Holmes: Electronic and Experimental music. New York : Routledge, Michael Nyman: Experimental music. Cambridge University Press, Daniel Forró: Počítače a hudba. Praha : Grada,