Austrálie a Oceánie – urbanizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Austrálie a Oceánie - demografie
Austrálie a Oceánie Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.
Austrálie - A U S T R A L I A Aj pro r. REÁLIE
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 1.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Geografická charakteristika
Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry
(Francouzská Polynésie)
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Austrálie a Nový Zéland
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
Opakování Austrálie.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
Austrálie a Oceánie.
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Austrálie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Cestovní ruch Austrálie a Oceánie
ASIE Indonésie III2-Z7-II-19.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_INOVACE_276_Austrálie a Oceánie AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Austrálie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Austrálie.
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE.
Monarchie. Monarchie Monarchie pochází z řeckého μοναρχία (monarchía), jež se skládá ze slov μονος (monos = „jeden“) a αρχειν Monarchie pochází z řeckého.
Téma hodiny: Austrálie – opakování formou kvízu
TICHÝ OCEÁN (PACIFIK).
OCEÁNIE.
Austrálie - SES Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
Registrační číslo projektu
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
OCEÁNIE.
Hlavní města Austrálie
Hlavní města Austrálie VY_32_INOVACE_17 Sada 7
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Oceánie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Oceánie.
Vanuatu a Šalamounovy ostrovy.
AUSTRÁLIEAUSTRÁLIE A OCEÁNIEOCEÁNIE 1. AUSTRÁLIEAUSTRÁLIE A OCEÁNIE - lokalizace (splňte alespoň.
Oceánie a Antarktida. Nový Zéland Rozmanitost přírodních pozoruhodností (sopky, gejzíry, ledovce, fjordy atd.) a folklor Maorů CR – 2,5 mil. turistů (2007)
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
M AKROREGIONY SVĚTA – O CEÁNIE Autor: Hana Brýdlová.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Austrálie - kvíz Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AUSTRÁLIE a OCEÁNIE.  Zeměpisná a kulturní oblast  Austrálie tvoří samostatný kontinent  Rozloha: km²  Počet obyvatel: 34,0 miliónů 
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OCEÁNIE.  Oceánii tvoří přibližně 1500 ostrovů v …………. oceánu  Rozloha: 0,8 mil km 2  Leží v …………… a …………………… podnebném pásu s vydatnými srážkami tropickém.
Hospodářství a obyvatelstvo Austrálie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OBYVATELSTVO A SÍDLA Ian THORPE Nikole KIDMAN Marc WEBER Simon BAKER Aboridžinové.
SVĚTOVÉ OBYVATELSTVO. POČET OBYVATEL na světě 7,4 miliardy obyvatel (k ) TOP 10 MOST POPULOUS COUNTRIES 1. China1,379,302, India1,281,935,911.
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_16_IV_Z9_Oceánie.
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE.
Téma hodiny: Oceánie + Nový Zéland – opakování formou kvízu
Austrália.
VY_32_INOVACE_09. 3/13 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5
Melanésie
Transkript prezentace:

Austrálie a Oceánie – urbanizace Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Urbanizace Austrálie + Nový Zéland – téměř 90% Oceánie – migrace do měst Stupeň urbanizace – rozkolísaný (Nauru vs. Papua – N. Guinea Záleží i na velikosti – malá území – předpoklad významné urbanizace OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Státy podle míry urbanizace Nejvyšší míra + pořadí ve světě nejnižší míra + pořadí ve světě Nauru…………………..100% (1.) 1. Papua – N. Guinea…….12% (190.) Austrálie………………..89% (16.) 2. Šalomounovy ostrovy…18% (182.) Nový Zéland……………87% (22.) 3. Mikronésie………………22% (177.) Palau……………………81% (32.) 4. Samoa…………………..23% (173.) Marshallovy ostrovy…...71% (54.) 5. Vanuatu…………………25% (172.) (podle: http://www.zemepis.com/urbanizace.php , data z roku 2008) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

(podle: http://www.celysvet.cz/nejvetsi-mesta-sveta ) Města (s aglomerací) Sydney……………….4,4 mil…………………..Austrálie Melbourne……………3,7 mil…………………..Austrálie Brisbane………………1,8 mil………………….Austrálie Perth…………………...1,4 mil…………………Austrálie Auckland……………….1,2 mil…………………Nový Zéland Adelaide………………..1,1 mil…………………Austrálie Newcastle………………592 tis…………………Austrálie Gold Coast-Tweed…….457 tis…………………Austrálie Wellington………………369 tis…………………Nový Zéland Canberra………………..368 tis…………………Austrálie Christchurch…………….339 tis…………………Nový Zéland Port Moresby……………254 tis…………………Papua – Nová Guinea Suva ……………………..168 tis…………………Fidži Papeete………………….125 tis………………….Fr. Polynésie Nouméa………………….119 tis………………….Nová Kaledonie (podle: http://www.celysvet.cz/nejvetsi-mesta-sveta ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Sydney (podle: http://www.destination360.com/australia-south-pacific/australia/images/s/australia-sydney.jpg ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Melbourne (podle: http://www.imagesaustralia.com/melbourne.jpg ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Wellington (podle: http://www.flatrock.org.nz/topics/wellington/assets/once_were_wellington.jpg ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Port Moresby (podle: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/Poor_coastal_housing_at_Hanuabada_in_Port_Moresby1.jpg ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Papeete (podle: http://hackingfamily.com/images/PapeeteHarbor1_C_M.JPG ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222