Grafika ve Windows Přednáška č. 12. Informace k 13. přednášce  Bude koncipována formou konzultací k projektům – kancelář PA-336 (Purkyňova 118) 11.00.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
ZÁKLADY HTML Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_11 Autor: Mgr. Ivana Matyášková Datum vytvoření: duben 2013 Ročník: tercie Vzdělávací obor: informační technologie.
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
Grafika Rastrová X Vektorová.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Písmo.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.11/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.
ŠTĚPÁN LÍSKOVEC, 4.A Prezentace. Principy úspěšné prezentace Vhodný styl pro příslušnou prezentaci S posluchači je nutné aktivně komunikovat Přednášející.
Mgr. Vlastislav Kučera přednáška č. 8.  Boxy  Vlastnosti ◦ width ◦ height ◦ padding ◦ border ◦ margin.
ZÁKLADY HTML – ODKAZY, SEZNAMY. - vodorovná čára atributy:  width – délka čáry – pixely nebo %  size - šířka ve smyslu tloušťky  align - zarovnání.
CSS – rámečky Mgr. Lenka Švancarová.
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
C# - Grafika Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Formátování textuMgr. Karel Fischer1 Formátování textu Změny písma Typ písma je sada znaků abecedy specifická svým tvarem. Elektronickou formou typu písma.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Formátováním textu se rozumí změna jeho vlastností jako velikost, barva, typ, podtržení atd. Pokud chceme změnit některou z vlastností již napsaného textu,
VÝUKA S INTERAKTIVNÍ TABULÍ - WORKSHOP metodické odpoledne pro pedagogy ZŠ a SŠ v rámci projektu ICeMSK Mgr. Roman Krpec Gymnázium a SOŠ Orlová.
CSS Cascading Style Sheets Kaskádové styly
Cvičení 1 - Řešení příkladu Zadání viz: cv1_samostatne.doc.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Malování.
Šrafování a odkazy Modul 6.
VISUAL BASIC PRALG.
Informatika GIMP – zajímavé nadpisy
Párová a nepárová značka, atributy a jejich hodnoty
Nástroj pro prezentace
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
CSS – selektor class.tx { color: black; /* nastaví černou barvu písma */ } Selektor class (třída) použijeme pokud chceme určité vlastnosti definovat pro.
INFORMATIKA 7 Jak má vypadat textový dokument III2 - I7- 16.
Počítače a programování 2 pro obor EST KPC2E TUTORIÁL 3
Kaskádové styly Cascading Style Sheets. Využití CSS jde o jazyk pro popis způsobu zobrazení stránek napsaných v jazycích HTML, XHTML nebo XML umožňuje.
Styly CSS VýhodyDruhyZápis. Výhody CSS oddělení struktury od formátování oddělení struktury od formátování přilinkováním souboru styl.css lze formátovat.
Textový editor. Styl odstavce pojmenování množiny vlastností odstavce výhody: velmi lehce, rychle a stejně formátujeme základní druhy odstavců a vytváříme.
ProgeCAD Základy kreslení.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Tisky parametry tisku tisk z modelu tisk z rozvržení.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Ing. Jiří Štěpánek.  V tomto případě je barva písma i použitý font definován jako atribut elementu font. Tento způsob znemožňuje znovupoužitelnost.
Delphi – práce se základními komponentami (2. hodina) OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-008B Orbis pictus 21. století.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_ICT_20 Open Office Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo projektu:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Počítače a programování 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Nástroj pro prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Grafická úprava formuláře
Technická grafika Normalizace.
Tvorba WEBOVÝCH stránek – formátování textu, oddělovací čára
Úvod do CSS.
VY_32_INOVACE_PR2_16 Grafika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Práce s grafikou (1) Windows Forms při práci s grafikou využí-vají GDI+ (Graphics Device Interface+) GDI+ je následník rozhraní GDI, které je zod-povědné.
INFORMATIKA – počítačová grafika ve WINDOWS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Grafika ve Windows Přednáška č. 12

Informace k 13. přednášce  Bude koncipována formou konzultací k projektům – kancelář PA-336 (Purkyňova 118) – 12.40

Grafika - knihovny  GDI  Direct X  Open GL

Grafika v.NET - GDI  Princip kreslení v Windows obecně  Událost Paint  Objekt Graphics

Objekt Graphics  Nejdůležitější vlastnosti (objekty) objektu Graphics  Pen – objekt pro kreslení čar  Brush – objekt pro vyplňování ploch  Font – objekt pro psaní textu

Objekt Pen (pero)  Nejdůležitější vlastnosti objektu Pen  Color – barva čáry (Color::Black, Color::Green, Color::Red, …)  DashStyle – styl čáry (Drawing2D::DashStyle::Solid, Drawing2D::DashStyle::Dash, Drawing2D::DashStyle::Dot, …)  Width – tloušťka čáry v bodech void paint( Graphics^ g ) { Pen^ actualPen = gcnew Pen(Color::Red); actualPen->Color = Color::Red; actualPen->Width = 4; actualPen->DashStyle = Drawing2D::DashStyle::Dot; g->DrawLine(actualPen,10,10,200,200); }

Objekt Brush (štětec)  Existuje několik typů - SolidBrush, TextureBrush void paint( Graphics^ g ) { SolidBrush^ actualBrush = gcnew SolidBrush( Color::Red ); g->FillRectangle(actualBrush,10,10,200,200); }

Objekt Font (písmo)  Příklad použití objektu Font – má několik typů konstruktoru – viz nápověda void paint( Graphics^ g ) { SolidBrush^ fontBrush = gcnew SolidBrush( Color::Blue ); System::Drawing::Font^ actualFont = gcnew System::Drawing::Font("Times New Roman", 24, FontStyle::Bold, GraphicsUnit::Pixel); g->DrawString( "Text", actualFont, fontBrush, 10, 10 ); }