Grafika ve Windows Přednáška č. 12
Informace k 13. přednášce Bude koncipována formou konzultací k projektům – kancelář PA-336 (Purkyňova 118) – 12.40
Grafika - knihovny GDI Direct X Open GL
Grafika v.NET - GDI Princip kreslení v Windows obecně Událost Paint Objekt Graphics
Objekt Graphics Nejdůležitější vlastnosti (objekty) objektu Graphics Pen – objekt pro kreslení čar Brush – objekt pro vyplňování ploch Font – objekt pro psaní textu
Objekt Pen (pero) Nejdůležitější vlastnosti objektu Pen Color – barva čáry (Color::Black, Color::Green, Color::Red, …) DashStyle – styl čáry (Drawing2D::DashStyle::Solid, Drawing2D::DashStyle::Dash, Drawing2D::DashStyle::Dot, …) Width – tloušťka čáry v bodech void paint( Graphics^ g ) { Pen^ actualPen = gcnew Pen(Color::Red); actualPen->Color = Color::Red; actualPen->Width = 4; actualPen->DashStyle = Drawing2D::DashStyle::Dot; g->DrawLine(actualPen,10,10,200,200); }
Objekt Brush (štětec) Existuje několik typů - SolidBrush, TextureBrush void paint( Graphics^ g ) { SolidBrush^ actualBrush = gcnew SolidBrush( Color::Red ); g->FillRectangle(actualBrush,10,10,200,200); }
Objekt Font (písmo) Příklad použití objektu Font – má několik typů konstruktoru – viz nápověda void paint( Graphics^ g ) { SolidBrush^ fontBrush = gcnew SolidBrush( Color::Blue ); System::Drawing::Font^ actualFont = gcnew System::Drawing::Font("Times New Roman", 24, FontStyle::Bold, GraphicsUnit::Pixel); g->DrawString( "Text", actualFont, fontBrush, 10, 10 ); }