Příprava na čtvrtletní písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Násobení, dělení, převody jednotek
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Příprava na čtvrtletní písemnou práci Vypracovala Petra Antlová.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Souhrnné opakování desetinná čísla
Za předpokladu použití psacích potřeb
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Násobení a dělení desetinných čísel
Oprava úvodní písemné práce
Matematika a její aplikace
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Procvičování učiva 5. roč. – 2. pololetí I.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Digitalizace výuky Příjemce
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
Převody jednotek Jednotky délky.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Převody jednotek objemu - opakování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_27.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Hustota a její měření.
Zlomky Čísla smíšená..
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Jméno autora výukového materiálu
Čas čas je fyzikální veličina, kterou značíme t
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Procento Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Průměrná rychlost – úlohy II
Opakování 2. písemná práce
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
1.5 Poměr.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Převody délkových jednotek
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
h I. OPAKOVÁNÍ 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 3, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny …………………… 85, …………………… 1,751.
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Převody jednotek délky
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
15 JEDNOTKY DÉLKY – opakování.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Převody jednotek délky
Poměr v základním tvaru.
Převody jednotek – 2. část
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Příprava na čtvrtletní písemnou práci Opakování zlomků Příprava na čtvrtletní písemnou práci

Zápis zlomků 1. Převeď desetinné číslo na zlomek v základním tvaru a) 5,5 = b) 0,25 = c) 0,150 = a) 𝟏𝟏 𝟐 b) 𝟏 𝟒 c) 𝟑 𝟐𝟎 2. Převeď zlomek na desetinné číslo – zaokrouhli na setiny a) 9 22 = b) 42 27 = a) 𝟎,𝟒𝟏 b) 1,56

Znázornění zlomků Zapiš měřítko a k písmenům A, B, C a D zapište zlomek, který představují. 1 dílek ≅ 𝐴= 𝐵= 𝐶= 𝐷= A B C D 1 𝟏 𝒅í𝒍𝒆𝒌= 𝟏 𝟓 𝑨= 𝟏 𝟓 𝑩= 𝟏 𝟏 𝟓 𝑪=𝟐 𝑫=𝟑 𝟏 𝟓

1. Převeď zlomek na smíšené číslo a) 50 7 = b) 11 2 = c) 17 15 = d) 23 6 = 𝒂) 𝟕 𝟏 𝟕 𝒃)𝟓 𝟏 𝟐 𝒄) 𝟏 𝟐 𝟏𝟓 𝒅)𝟑 𝟓 𝟔 2. Převeď smíšené číslo na zlomek a)1 5 6 = b) 2 1 7 = c) 5 1 4 = d) 3 3 5 = 𝒂) 𝟏𝟏 𝟔 𝒃) 𝟏𝟓 𝟕 𝒄) 𝟐𝟏 𝟒 𝒅) 𝟏𝟖 𝟓

Zlomky a převody jednotek 1. Urči: 1 10 𝑡=_________𝑘𝑔 3 1 2 ℎ𝑙=__________𝑙 7 12 ℎ=________min 1 1 2 𝑘𝑚= __________𝑚 100kg 350 l 35min 1500m 2. Vyjádři zlomkem, jakou částí metru je: 75 cm = 10 cm = 60 cm = 𝒂) 𝟕𝟓𝒄𝒎= 𝟑 𝟒 𝒎 𝒃)𝟏𝟎𝒄𝒎= 𝟏 𝟏𝟎 𝒎 𝒄) 𝟔𝟎𝒄𝒎= 𝟑 𝟓 𝒎

Porovnávání zlomků 1. Uspořádej od nejmenšího po největší, použij znaky > ; <; = : 6 8 0,5 5 12 2 3 0,25 6 9 𝟎,𝟐𝟓 < 𝟓 𝟏𝟐 <𝟎,𝟓< 𝟐 𝟑 = 𝟔 𝟗 < 𝟔 𝟖

Vypočítej Všechny výsledky vyjádři jako zlomek v základním tvaru, pokud lze převeď na smíšené číslo. 𝟐 𝟓 𝟔 2 𝟏𝟑 𝟐𝟎 𝟐 𝟐𝟓 45 𝟑 𝟒 𝟏 𝟏 𝟗 a) 11 12 + 5 3 + 1 4 = b) 2 7 20 +1 1 10 − 4 5 = c) 18 25 ∙ 5 27 ∙ 9 15 = d) 6 1 2 −2 1 7 ∙10 1 2 = e) 5 18 : 5 6 − 7 12 =

Vyřeš slovní úlohy 1. Oddíl dětí jel na kole k přehradě vzdálené 33km 1 5 6 hodiny. Kolik kilometrů ujely za hodinu? 2. Ve školní družině dostalo každé dítě dopoledne 1 4 litru čaje a odpoledne 3 8 litru čaje. Kolik litrů čaje spotřebovalo za den 32 dětí ve družině? 3. Tři kamarádi se rozdělili o vydělané peníze takto: Petr dostal 2 5 , Karel dostal 2 9 a zbytek 102,- Kč si vzal Honza. Kolik si vydělal každý z nich? 18km za 1hod 20 l Petr 108Kč, Karel 60Kč, Honza 102Kč