Logopedická cvičení pro nápravu hlásek c a s v hodinách českého jazyka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

VY_32_INOVACE_18_11.
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Vyjádření vlastnictví, popsat předmět, určit barvu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit.
Slabiky ne, ně ve slovech a větách: Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
S LABIKY TE, TĚ ve slovech a ve větách Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Ve slovech a ve větách: Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Procvičení písmen C, c Cesta domů Co to cinká za vesnicí?
Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
ICT 2_2/20 Anotace Písemná práce – Párové souhlásky –b- nebo –p- Autor
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
Základní škola praktická a základní škola speciální
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Používání barev v kontextu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit se používat barvy ve větách.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT ČJ VS po V Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Sloh - pohádky Hádej pohádku
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Číslovky základní, AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Osvojení a výslovnost číslovek.
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec  Anotace: třídění podstatných jmen, tvorba vět, řazení podle abecedy  Autor: Mgr.
ICT 2_2/15 Anotace Žáci procvičují párové souhlásky –v- a –f- Autor
ICT M 5.R. Jednotky času
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT ČJ VS po P Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Stavba těla živočichů Savci
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
ICT HV – Realizace písně ve 3/4 taktu
Škola.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Transkript prezentace:

Logopedická cvičení pro nápravu hlásek c a s v hodinách českého jazyka Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec

Zkoušejte před zrcadlem: Hláska - c – Zasměj se, zuby dej lehce k sobě, zadrž dech, dotkni se lehce jazykem dolních zubů a napodobuj cvrčka: c - c – c. Při každém c oddaluj zuby od sebe. Pokud to nejde, říkej šeptem při stejném nastavení mluvidel t – t – t. Dlaní před ústy cítíš výdechový proud.

Slova k procvičení hlásky - c - nic, víc, líc, pac, věc, tác, konec, palec, límec, klec, kopec, noc, nemoc, pomoc, obec, lovec, lívanec clo, clona, cpe, cval, cloumá, cit, cíl, cícha, cihla, cimbál, cop, cena, céva, cupitá, cumlá, cůpek ptáci, honci, ovce, vánoce, dvacet, placka, Lucka, nemocný, Cecilka, pomocnice, celníci Celý dům je cihlový. Moc volám o pomoc. Koníci cválají do kopce. Co to cinká za vesnicí? Kluci jedou po silnici. Kocourek a Micka hledí, kde je klícka. Cihly, cement, vápno, písek, na co je to potřeba? Vystavíme z cihel domy, celou novou ulici.

Pojmenuj obrázky:

Zkoušejte před zrcadlem: Hláska - s – Zasměj se, zuby dej lehce k sobě, dotýkej se jazykem dolních zubů a syč jako vypouštěná pneumatika – s – s – s. Dlaní před ústy ohmatávej výdechový proud.

Slova k procvičení hlásky - s - vis, lis, dopis, nápis, les, nes, kos, nos, kus, vous syn, sype, seká, sedí, soda, socha, sleva, slepý, skalní, sklo, snaha, smeták, smetana, světlo, svoboda, smlouva miska, víska, maska, veslo, dost, zlost, dusno, housle, vosy, musí, vousy, vlasy, písek sosna, sasanka, sousto, soused, sloveso, sysel, sestavil, sesadil, smést, spásat Silné slůně stále stůně. Neseme mu léky – seno od paseky. U lesa se pasou husy.

Pojmenuj obrázky:

ICT 2_2/1 Anotace Logopedická cvičení pro děti s vadnou výslovností hlásek c - a – s -.   Autor Mgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústní a hravé procvičování vadných hlásek, zvyšování slovní zásoby, význam procvičovaných slov Speciální vzdělávací potřeby - žádné – Druh učebního materiálu Pracovní list Druh interaktivity Aktivita a výklad, procvičování Cílová skupina Žáci 1. stupně a žáci s vadnou výslovností hlásek –c- a –s- Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání, praktická škola, speciální škola Typická věková skupina 6 – 10 let Celková velikost 930 kB

Použité zdroje: Text: Eva Dvořáková Obrázky Klipart 25. 4. 2012