Therapeutic and diagnostic interventions in critically ill patients ARK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
COMPARISON OF ADJECTIVES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného, Znojmo.
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
1 / 2X36DSA 2005The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log.
Transport (8. ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Tutorial: Engineering technology Topic: Volume forming Prepared by: Ing. Elena Nová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
poruchy ABR a iontů v intenzivní péči
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Statistická analýza dat
 Piston pumps are a type of water pumps which cause the liquid to flow using one or more oscillating pistons.
BACTERIA Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým jazykem do dalších.
Terapeutické a diagnostické výkony u kriticky nemocných ABR
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
PRIMATES Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým jazykem do dalších.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Avoid common mistakes III. Číslo vzdělávacího materiálu: AJ Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
My home town. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_3_FIG_01_HEALTH.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: U lékaře.
Kliknutím lze upravit styl předlohy. Typical daily meals Food in the past Jakub Jambor, Jakub Baštinec Tento projekt byl realizován za finanční podpory.
ABR, minerály, osmolalita M. Š olcov á BIOHEMA 2012.
Stewart – Fenclův koncept hodnocení poruch ABR František Duška Klinika anesteziologie a resuscitace a Ústav lék. chemie a biochemie 3. LF UK pH pCO2AtotSID.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
„Plíce a kritický stav“ Tekutinová léčba u ARDS
BAT centrum Brno - průřez činností v letech 2015–2016
Vyšetřování acidobazické rovnováhy
Technology and nutrition of maize
Homeostasis of internal enviroment
*.
Terapeutické a diagnostické výkony u kriticky nemocných
A healthy life with wine
Wagner‘s curves for explanation pathophysiology of oxygen delivery
Observational studies. Curious look into available data from the CT.gov registry.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Živá fáze.
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
normální EKG Chlapec, věk 9 roků LEH STOJ.
PAST CONTINUOUS MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název materiálu: Past simple tense
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Angličtina: Horatio Nelson
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
(XI.) Digital model of aortic function (XVI.) Blood flow in veins
Transkript prezentace:

Therapeutic and diagnostic interventions in critically ill patients ARK

Arterial line placement : a. radialis, femoralis indication : invasive blood measurement, blood sampling for biochemical evaluation and blood gas analysis Alen test complication: infection, bleeding, ischemia

Central venous catheterization v. subcl : good fixation, less frequent infection v. jugularis: easy access in Swan Ganz canullation v femoralis: high flow, more infection

Jak zjist jednoduchou poruchu ? příklad: 1.chceme vědět jestli má pacient čistou MAC, pH 7.2, HCO3 14 mmol/l, paCO2 3,9 kPa jesti má pacient MAC a 14 HCO3 pak podle vzorce (nahoře): pCO2 = (1.5*14)+8=29mmHg=3,9kPa, což odpovídá skutečnému pCO2, pacient má čistou MAC 2. chceme vědět jestli má pacient čistou MAC, pH 7.1, HCO3 14 mmol/l, paCO2 5,3 kPa jesti má pacient MAC a 14 HCO3 pak podle vzorce (nahoře): pCO2 = (1.5*14)+8=29mmHg=3,9kPa, ale pacient ma 5,3 kPA, měl by mít nižší pCO2 (kompenzace), to znamená že má zároveň respirační acidosu atd… !chyba(pCO2-40) u respir alakloz

metabolická acidosa, MAC aninon gap AG = Na+ + K+ – Cl– HCO3 norma AG is 8-12 mmol/l korigovaný normalní AG = 0.2 (albumin g/l) (phosphate mmol/l).

MAL Severe depletion in free water inducing a parallel increase in Na+ and Cl–. Since the concentration of Na+ > Cl–, the difference between them increases. Cl– is lost from the GI tract or urine (diuretic use or abuse) in excess of Na+. Na+ is administered in excess of Cl–. There is a severe deficiency of intracellular cations such as magnesium or potassium. This decreases intracellular Cl– and secondarily total body Cl– is reduced. Diuretic use (or abuse) is perhaps the most common aetiology of metabolic alkalosis. Gastrointestinal losses of Cl – include vomiting, gastric drainage, and rarely, chloride wasting diarrhoea (villous adenoma). Administration of non-chloride sodium salts can occur with massive blood transfusions (sodium citrate), parenteral nutrition (sodium acetate), plasma volume expanders (acetate or citrate), Ringer’s solution (sodium lactate) or overzealous use of sodium bicarbonate. For several hours (or longer) following recovery from hypercarbia, metabolic alkalosis (chloride-responsive) will persist so long as the respiratory failure was chronic enough to induce renal compensation (Cl – excretion). Mineralocorticoid excess: primary hyperaldosteronism (Conn’s syndrome), secondary hyperaldosteronism, Cushing’s syndrome, Liddle’s syndrome, Bartter’s syndrome, exogenous corticoids, and excessive liquorice intake.

Cardial pacing Indikation Symptomatic bradyarrythmias AV blockade III degree bifascicular blockade, Mobitz II in myocardial infarction (sinus bradycardia) AV disociation -torsade points VVI rate, mA,mV technic: transvenous : better, but time consuming transcutaneous (external stimulation)- method of choice

Intra Aortic Balloon Pump (IABP) Counterpulsation indication: cardiogenic shock in myocardial infarction Baloon inflation in diastole, improves coronary perfusion deflation during systole: lowering of systemic vascular resistance ECG triggering

Chest tube Indication: pneumothorax haemothorax empyema, pleural effusion How to distinguish between transudate and exsudate (empyema) ? Transudate : Pleur/Plasma ratio proteins < 0.5 LD < 0.6 Cholesterol <0,3.

Bronchoscopy Indication: atelectasis, smoke injury ventilator pneumonia, hemoptysis, foreign bodies BAL: bronchoalveolar lavage ml of fluid, quantitative culture on BAL fluid

Imagining

percutaneous tracheostomy