dvouvodičovém vedení © 2012 VY_32_INOVACE_6C-13

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Obvody střídavého proudu
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Rozklad dichromanu amonného
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Jak to vypadá, když se něco vlní
37. Elekromagnetické vlny
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
17. Elektromagnetické vlnění a kmitání
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
Elektromagnetické kmitání a vlnění
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
Příprava peroxidu chromu Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A17.
Redoxní děje – rozklad manganistanu draselného
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Grafika 8 Zpracování textů VY_32_INOVACE_7B8. Základní typy textů Odstavcový text Řetězcový text.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
CorelDraw – čárové objekty
VY_32_INOVACE_6C-11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Určení rezonance v RLC obvodu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Elektromagnetické vlnění
Geometrické znázornění kmitů Skládání kmitů 5.2 Vlnění Popis vlnění
34. Elektromagnetický oscilátor, vznik střídavého napětí a proudu
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Databáze Lokální systémy a SQL servery VY_32_INOVACE_7B10.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová Česká poezie 1. poloviny 20. století - opakování VY_32_INOVACE_1A15.
Neutralizace – efektní experiment Barevná pěna
Acidobazické indikátory
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Stavová rovnice plynu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B-12.
Vysoké frekvence a mikrovlny
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Prezentační manažery (PM), prezentace pojmy VY_32_INOVACE_7C11.
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
VY_32_INOVACE_3A11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Dundálková Věra Washington D.C. - Quiz.
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Elektromagnetické kmity a vlny © Petr Špína 2012
Vlastnosti fenolftaleinu – efektní motivační experiment Amoniakální fontána Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin.
Elektromagnetické kmitání a vlnění
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Mechanické kmitání, vlnění
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
zdroj vlnění (oscilátor)
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MECHANICKÉ VLNĚNÍ.
Kmity, vlny, akustika Část I – Kmity, vlny Pavel Kratochvíl
STOJATÉ VLNĚNÍ.
Mechanické kmitání, vlnění
Transkript prezentace:

dvouvodičovém vedení © 2012 VY_32_INOVACE_6C-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Název: Elektromagnetická vlna na dvouvodičovém vedení Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012

1 Elmag. vlna - vznik Elektromagnetický oscilátor generuje kmity, které přenášíme po dvouvodičovém vedení. Z elmag. kmitů se stane vlna ve chvíli, kdy je délka vedení srovnatelná s vlnovou délkou. Známe-li frekvenci oscilátoru pak: λ= c/f c=3*108 m/s

2 Elmag. vlna – proč se šíří po vedení Na dvouvodičové vedení můžeme nahlížet jako na soustavou vázaných LC oscilátorů, protože každý vodič má svoji kapacitu i indukčnost.

3 Elmag. vlna - vznik postupné vlny Postupná elektromagnetická vlna vznikne pokud je vedení zakončeno spotřebičem – rezistancí. Proud a napětí jsou ve fázi, tudíž i vektory magnetické indukce B a elektrické intenzity E. E B

4 Elmag. vlna - vznik stojaté vlny Stojatá elektromagnetická vlna vznikne pokud je vedení otevřené, nezakončené spotřebičem. Na konci vedení nemá proud kam „téct“, je nulový a napětí tudíž maximální. Proud a napětí jsou fázově posunuty o π/2, stejně vektory magnetické indukce B a elektrické intenzity E. U,i

5 Elmag. vlna – energie se přenáší mezi vodiči Vedení je připojeno ke zdroji vf a náboj tedy není na vodiči rozložen rovnoměrně - existují místa s maximálním i nulovým napětím a proudem. Průběh hodnot E a B vyjadřuje v určitém časovém okamžiku sinusoida.

6 Elmag. vlna – energie se přenáší mezi vodiči místa s maximálním i nulovým napětím a proudem - kmitny a uzly

7 Elmag. vlna – energie se přenáší mezi vodiči Energie se nepřenáší vodiči, ale elektromagnetickým polem mezi nimi - tento děj má charakter vlnění.

8 Elmag. vlna - dipól

9 Elmag. vlna - dipól vyzařuje energii

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_6C13 Jméno autora: Mgr. Miloš Boháč Název práce: Elektromagnetická vlna na dvouvodičovém vedení Předmět: fyzika Ročník: sexta, 2.ročník Časová dotace: 25 min Vzdělávací cíl: přiblížit jak vzniká elektromagnetická vlna na vedení, uplatnění ve sdělovací technice Pomůcky: projektor, PC Poznámka: souvisí s videofilmem o elektromagnetických vlnách Inovace: využití ICT