Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMPostimpresionismus – Cézanne, Gauguin Označení DUMVY_32_INOVACE_07_3_04 AutorMgr. Veronika Sedláčková Datum Vzdělávací oblastUmění a kultura Vzdělávací oborVýtvarná výchova Tematický okruhDějiny výtvarného umění Ročník2. ročník a sexty gymnázia
Paul Cézanne V mládí se účastnil výstav impresionistů, ale byl znechucen přijetím, jakému se jim dostalo. Hledá především harmonické výtvarné řešení – ve tvarech zobrazovaných věcí vidí základní geometrické útvary → vychází z něj kubismus. Řešil správné užití barev. Volil si motivy tak, aby na nich řešil specifické problémy – vztah barvy k modelaci předmětu.
Hora Sainte-Victoire AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Prohlédněte si výrazné tahy štětce.
Zátiší s jablky a pomeranči AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Paul Gauguin Začal malovat poměrně pozdě jako samouk, předtím pracoval jako burzovní makléř. Maloval ve Francii, pak odejel z Evropy na Tahiti. Žil mezi domorodci jako jeden z nich. Snažil se „sladit“ své malby s uměním domorodců, jejich „primitivní“ umění ho ovlivnilo natolik, že zjednodušoval obrysy tvarů a nanášel sytou barvu na velké plochy.
Žlutý Kristus AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Autoportrét AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Dvě Tahiťanky AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Dobře pozorujte Cézannovo zátiší a odhalte tři objekty, které jsou namalovány odlišně od reality.