Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kubismus I. Polovina 20. století.
Jindřich Otipka akademický malíř
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zakladatel moderního malířství?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Impresionismus ve výtvarném umění
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
Malířství, sochařství GOTIKA
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Eduard Manet Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jan Vermeer van Delft MgA. Lukáš Psík
GOTICKÁ ARCHITEKTURA MgA. Lukáš Psík wikimedia
ORFISMUS Jiří Salajka.
OP-ART Jana Bobčíková.
Geometrická abstrakce
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Výtvarné umění I. Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_157.jpg

Paul Cézanne 19. ledna 1839, Aix-en-Provence – 22. října 1906 Aix-en-Provence otcem moderní malby představitel postimpresionismu nenáviděn Degasem a odmítnut Salonem byl obdivován svými kolegy impresionisty a srdečně mezi ně přijat v obrazech odkrývá své nitro, pocity, psychický stav často maloval horu Sainte-Victoire

Paul Cézanne pocházel ze zámožné rodiny – otec byl bankéř po ukončení gymnázia studoval tři roky práva na univerzitě v Aix Paul se toužil stát malířem a v roce 1861odjel do Paříže, kde začal studovat malířství v roce 1863 se Cézanne rozhodl účastnit výstavy v Salonu odmítnutých v oficiálním Salonu byla jeho díla pravidelně odmítána jeho otec ho pravidelně sponzoroval

Paul Cézanne – dílo své obrazy maloval základními barvami – jemnou fialovou, odstíny modré, žluté, zelené a šedé Cézannovo zjednodušení přírody do geometrických tvarů a jeho ničím neomezené užití barev později inspirovalo kubismus a fauvismus používal barevnou skvrnu (plochu) řazením ploch (čistých barevných ploch vedle sebe) vzniká na sítnici divákova oka dojem hloubky prostoru barevné plochy maloval bez stínování, perspektivy, plasticity

Paul Cézanne – dílo Hora Sainte – Victoire Černý zámek Hora Sainte – Victoire a Černý zámek Jablka a pomeranče Zátiší s cibulí Zátiší Vlastní podobizna Portrét Cezannova syna Portrét Victora Chocqueta Autoportrét

Hora Sainte – Victoire http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_107.jpg

Černý zámek http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_026.jpg

Hora Sainte – Victoire a Černý zámek http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_113.jpg

Jablka a pomeranče http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cezanne_stilleben_mit_apfelsinnen.jpg

Zatiší s cibulí http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_200.jpg

Zatiší http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cezanne_-_Stilleben.jpg

Vlastní podobizna http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_154.jpg

Portrét Cezannova syna http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_143.jpg

Portrét Victora Chocqueta http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_137.jpg

Autoportrét http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_151.jpg

Otázky: Do kterého uměleckého směru Cézanne patří? Proč se mu říká Otec moderní malby? Který náměty se v jeho obrazech objevuje nejčastěji? Popiš malířovu techniku. Vyjmenuj jeho nejznámější díla.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_157.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_107.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_026.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_113.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cezanne_stilleben_mit_apfelsinnen.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne_200.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cezanne_-_Stilleben.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_154.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_143.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_137.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_C%C3%A9zanne_151.jpg Použitá literatura: PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění (pro výuku dějin na středních školách). Sokolov: O.K.-Soft, 2005