Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
řešené soustavou rovnic
Advertisements

Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_776.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_779.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy:žít i při sestav Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_03_Slovní.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Ing. Jitka Michálková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, 373 16 Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Matematika a její aplikace/Matematika Autor: Mgr. Růžena Koubová Vzdělávací oblast/Obor: Matematika a její aplikace/Matematika Třída: VIII. Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy: 24.4.2012 Jazyk: čeština Název VY_32_INOVACE_M.8.02 Téma Matematika pro 6. – 9. ročník Klíčová slova Slovní úloha, rovnice, směs

Anotace Druh materiálu: Prezentace Ročník: 8. Pomůcky: Inovace: Prezentace slouží k výuce (postup pro algebraické řešení slovních úloh o směsích) a podporuje aktivní opakování učiva s užitím interaktivní tabule Metodické pokyny:

Slovní úlohy o směsích Řešené algebraicky

Obecný postup při řešení slovních úloh ZÁPIS SESTAVENÍ ROVNICE ŘEŠENÍ ROVNICE ZKOUŠKA ODPOVĚĎ

Slovní úlohy o směsích směsi vytváříme smícháním několika druhů dané látky (tekutiny, pevné látky) každý druh dané látky je charakterizován množstvím a ještě dalším parametrem (cena, procenta)

Příklad sestavení rovnice cena několika druhů výrobků, ze kterých vytváříme směs parametr c . m c1 . m1 c2 . m2 = + c…….cena směsi (1.druh + 2.druh) c1……cena 1. druhu c2……cena 2.druhu m….množství směsi m1….množství 1.druhu m2…množství 2.druhu

Řešená slovní úloha č.1 Zadání Ze dvou druhů čaje v ceně 160Kč a 220Kč za 1 kilogram se má připravit 20kg směsi v ceně 205Kč za 1 kilogram. Kolik kilogramů každého druhu čaje bude třeba smíchat?

Zápis, sestavení a řešení rovnice Řešená slovní úloha č.1 Zápis, sestavení a řešení rovnice množství čaje 1.druh…160Kč/kg …… množství čaje 2.druh…220Kč/kg …… množství směsi……… 205Kč/kg……. 205 . 20 = 160 . x + 220 . (20 – x) 4 100 = 160x + 4 400 – 220x - 300 = - 60x 5 = x x kg (20 – x) kg 20 kg /-4 400 /:(-60) x = 5 kg

Řešená slovní úloha č.1 Zkouška a odpověď Zkouška: 1.druh čaje…..……5 kg 2.druh čaje……...15 kg směs ….5 + 15 = 20kg Odpověď: Aby vznikla daná směs, budeme potřebovat 5kg čaje v ceně 160Kč/kg a 15kg čaje v ceně 220Kč/kg.

Řešená slovní úloha č.2 5 . x = 30 . 3 + 70 . 2 5x = 90 + 140 5x = 230 Zadání Kolika procentní roztok vznikne smícháním 3 litrů 30% roztoku a 2 litrů 70% roztoku? Zápis, sestavení a řešení rovnice 30% roztok …………3l 70% roztok …………2l x% roztok ….2 + 3 = 5l 5 . x = 30 . 3 + 70 . 2 5x = 90 + 140 5x = 230 x = 46 x = 46% /:5

Řešená slovní úloha č.2 Zkouška a odpověď Zkouška: množství čisté látky v 1. roztoku …0,3.3l = 0,9l množství čisté látky v 2. roztoku …0,7.2l = 1,4l množství čisté látky ve směsi …… 0,46.5l = 2,3l 0,9 l + 1,4l = 2,3l Odpověď: Smícháním 3 litrů 30% roztoku a 2 litrů 70% roztoku vznikne 5 litrů 46% roztoku.

Procvičování Úloha č.1 Úloha č.2 Úloha č. 3 ŘEŠENÍ č.1 Úloha č.1 Kolik gramů 80% roztoku a kolik gramů 55% roztoku je třeba k vytvoření 100g 60% roztoku? Úloha č.2 V internátu je v 42 pokojích, z nichž některé jsou třílůžkové a některé čtyřlůžkové, ubytováno 150 žáků. Určete, kolik pokojů je třílůžkových a kolik čtyřlůžkových, jsou-li všechny pokoje plně obsazeny? Úloha č. 3 Denní produkce mléka 630 litrů byla k odvozu slita do 22 konví, z nichž některé byly po 25 litrech, jiné po 35 litrech. Všechny konve byly plné. Kolik bylo jednotlivých konví? ŘEŠENÍ č.2 ŘEŠENÍ č.3

Úloha č. 1 - řešení ZÁPIS: ROVNICE: ZKOUŠKA: ODPOVĚĎ: 80% roztok ……………x g 55% roztok …(100 – x) g 60% roztok ………..100 g ZPĚT 60 . 100 = 80 . x + 55 . (100 – x) 6 000 = 80x + 5 500 – 55x /- 5 500 500 = 25x /:25 20 = x x = 20g množství látky v 80% roztoku.…0,8.20 = 16g množství látky v 55% roztoku ..0,55.80 = 44g množství látky v 60% roztoku ..0,6.100 = 60g 16 + 44 = 60g K vytvoření 100g 60% roztoku je třeba 20g 80% a 80g 55% roztoku.

Úloha č. 2 - řešení ZÁPIS: ROVNICE: ZKOUŠKA: ODPOVĚĎ: třílůžkové pokoje ………x čtyřlůžkové pokoje …..(42 – x) celkem ………………150 lůžek 150 = 3 . x + 4 . (42 – x) 150 = 3x + 168 – 4x / - 168 18 = x ZPĚT 3lůžkové ..18.3=54 lůžek 4lůžkové ..24.4=96 lůžek celkem 54+96 =150 lůžek V internátu je 18 pokojů třílůžkových a 24 pokojů čtyřlůžkových.

Úloha č.3 - řešení ZÁPIS: ROVNICE: ZKOUŠKA: ODPOVĚĎ: 25l konve …………x celkem …..630l mléka 25.x + 35.(22 – x) = 630 25x + 770 – 35x = 630 /-770 - 10x = - 140 /:(-10) x = 14 množství mléka v 25l konvích ..14.25 = 350l množství mléka v 35l konvích.…8.35 = 280l 350+280=630l Mléko bylo slito do čtrnácti 25litrových a do osmi 35litrových konví.

Citace a zdroj: BĚLOUN, František. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. 8. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 254 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-719-6104-3. PALKOVÁ, Martina a Václav ZEMEK. Průvodce matematikou 1, aneb, Co byste měli znát z numerické matematiky ze základní školy. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2009, 200 s. Co byste měli znát ze základní školy. ISBN 978-80-7358-085-8. Obrázky: http://office.microsoft.com Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Koubová