Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Jules Verne životopis autora,
Advertisements

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Deník Anny Frankové informace o životě.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Karel May životopis, ukázka z.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Pohádky tisíce a jedné noci charakteristika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Anarchističtí buřiči charakteristika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: O Jánošíkovi životopis, jazyk.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Karel Čapek Válka s mloky charakteristika.
Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět : Český jazyk a literatura Ročník : 9. ročník Anotace : George Bernard Shaw životopis,
Print Slide Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Karel Čapek - cestopisy.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Karel Čapek životopis, dílo – próza,
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Karel Čapek - test opakování základních.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Bohumil Hrabal životopis, charakteristika.
VY_32_INOVACE_CH VODA- prezentace
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Poetismus charakteristika literárního.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Daniel Keyes životopis, výklad románu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_325_Pověsti AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Podmínky života na Zemi
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Ladislav Fuks životopis, romány,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Otakar Batlička životopis, charakteristika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Mika Waltari životopis, romány, ukázka.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Leo Rosten životopis, charakteristika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Mark Twain životopis, romány,
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Absurdní drama charakteristika.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Vladislav Vančura Markéta Lazarová.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Cestopis charakteristika žánru,
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Autorská pohádka výklad pojmu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_125_Složení a třídění směsí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Řecké báje PPT Templates Orfeus a Eurydika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: George Orwell životopis, charakteristika.
Tropický pás savana a poušť
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Dobrodružná literatura charakteristika.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Alexandr Solženicyn životopis,
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Lidové pohádky životopis Boženy.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Německá literatura 20. století Heinrich.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Josef Škvorecký životopis Josefa.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Boris Akunin životopis, přeložené.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Ray Bradbury životopis, romány, otázky.
Jaroslav Foglar Hoši od Bobří řeky
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Konstantin Biebl životopis, sbírky.
Existencionalismus, neorealismus
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_522_Půjdem spolu do Betléma AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
DĚJEPIS 8. a 9. ročník Autor: Miroslav Janata Škola: ZŠ,PŠ a MŠ Česká Lípa VY_32_INOVACE_17_ 19_opakování 1. sv ě tová válka.
Čas na Zemi Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_06_Čas na Zemi Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
ASIE – MONGOLSKO, KLDR, KOREJSKÁ REPUBLIKA
Svět po první světové válce
DŮLEŽITÁ TELEFONNÍ ČÍSLA ZÁCHRANNÁ SLUŽBA
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
SSSR mezi světovými válkami
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EXISTENCIALISMUS Pavel Trtílek,
EXISTENCIALISMUS 10. března 2016, Pavel Trtílek.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk Vlastní jména, abecední řazení Mgr. Iva Štancíková VY_32_INOVACE_14_vlastni_jmena OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Jehličnaté stromy Borovice obecná Smrk ztepilý Jedle bělokorá
Mgr. Iva Štancíková Člověk a jeho svět Vlastivěda národní obrození 5
České země za 1. světové války II
Albert Camus ( ).
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Jan Skácel životopis, básnické.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Jiří Wolker životopis, literární.
Jazyk a jazyková komunikace Roční doby – angličtina 5. ročník Mgr
ZELENINA TEST POZNÁŠ VŠECHNY DRUHY ZELENINY ?
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé a režiséři, životopis a romány Alberta Camuse, ukázka z románu Cizinec, otázky k textu Podpora vzdělávání v ZŠ Židlochovice Autor materiálu: Mgr. Petra Karpíšková Vytvořeno: listopad 2011

Existencialismus  existentia = bytí  Literární směr vznikl po 1. světové válce v Německu.  Rozšířil se do Francie.

Spisovatelé F. M. Dostojevskij Franz KafkaJ. P. Sartre Režiséři Ingmar Bergman Andrej Tarkovskij

Albert Camus

 francouzský spisovatel  narozen v roce 1913 v Alžírsku  otec zahynul v 1. sv. válce, matka neslyšící, on trpěl tuberkulózou  byl členem odbojové skupiny Vombat  získal Nobelovu cenu za literaturu  narazil autem do stromu a na místě zemřel

Základní myšlenky Svoboda jiného je hranicí mé svobody.Mám zodpovědnost za sebe i za druhé.Mezní situace – smrt někoho blízkého, pocity viny a studu Člověk přichází na svět, existuje, učiní se tím, čím se sám učinit chce. Jsme vrženi do světa, aniž jsme chtěli.Život je absurdní.Jedinou možností je sebevražda.

Romány  Cizinec (1942)  Mýtus o Sisyfovi (1942)  Mor (1947)  Člověk revoltující (1951)  Pád (1956)

Cizinec Cizinec (1942)  Alžírsko 1. pol. 20. st.  hlavní hrdina - Mersault  úvahy o vině a nevině, trestu a smrti

Otázky k textu 1.Jak se hrdina cítí v cele? 2.Co by chtěl v této chvíli vědět? 3.Znal otce? 4.Co se o jeho otci a matce dozvíme? 5.Jakým způsobem má být popraven? 6.Jaké přirovnání použije, když mluví o svém dechu? 7.Koho odmítl přijmout? 8.Na koho myslí před popravou? 9.S jakou myšlenkou se hrdina už smířil?

Použité zdroje Albert Camus. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, , last modified on [cit ]. Dostupné z WWW:. Existencialismus. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, , last modified on [cit ]. Dostupné z WWW:. Obrázky [cit ] bert_camus_with_cigarette.jpg