Opakování – starší doba kamenná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj „bydlení“ v době kamenné
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Úvod do biologie člověka
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
BIOLOGIE ČLOVĚKA ANTROPOGENEZE
Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
6. ročník Pravěk a starověk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mladší doba kamenná - neolit
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Vznik Země a člověka Petr Machala.
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
Paleolit 6. ročník.
Prezentace na téma vývoje bydlení člověka.
Původ a vývoj člověka III
Pravěk – vymezení pojmu
Život člověka v době kamenné
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
Původ a vývoj člověka – pojmy VY_52_INOVACE_02 Sada 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Náboženství - úvod Petr Machala.
Původ a vývoj člověka.
Nejstarší lidé dnešního typu
Pravěk – člověk rozumný
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ANTROPOGENEZE Vznik a vývoj člověka
Střední doba kamenná - mezolit
Dějepis Doba kamenná 1.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
ARCHEOLOGICKÉ NÁLEZY Starší doba kamenná Dějepis 6.roč. Mgr. Renata Šimková.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
Pravěk uč. 21.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Vznik člověka.
O nejstarších dějinách Čech
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do učiva dějepisu.
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
ÚVOD DO DĚJEPISU.
1.
Transkript prezentace:

Opakování – starší doba kamenná Petr Machala

Opakování 1. Pravěk je……………….a…………………. úsek lidských dějin. 2. Pravěk začíná……………………………... 3. Pravěk končí se vnikem………………….. a……………………………………………...

4. Přiřaď obrázek k pojmům a vysvětli. (hominizace, archeologie, antropologie)

5. Podle materiálu dělíme pravěk na dobu: (napiš materiál a přiřaď ho k obrázku)

6. Dokážeš popsat názory na vznik Země a člověka 6. Dokážeš popsat názory na vznik Země a člověka? Znáš teorii muže z obrázku?

7. Ve které zemi (světadílu) se nachází kolébka lidského vývoje?

8. Dokážeš najít aspoň 2 rozdíly mezi Australopithécem a Homo habilis? …………….. a) obydlí……………………… …………….. b) společenství………………. …………….. c) obživa……………………… …………….. d) nástroje……………………. …………….. e) hominizace………………..

9. Dokážeš najít aspoň 2 rozdíly mezi Homo habilis a Homo erectus? …………….. a) obydlí……………………… …………….. b) společenství………………. …………….. c) obživa……………………… …………….. d) nástroje……………………. …………….. e) vztah k ohni………………. …………….. f) hominizace………………..

10. Dokážeš najít aspoň 2 rozdíly mezi Homo erectus a Homo sapiens? …………….. a) obydlí……………………… …………….. b) společenství………………. …………….. c) obživa……………………… …………….. d) nástroje……………………. …………….. e) vztah k ohni……………….. …………….. f) hominizace…………………

11. Najdi v atlasu a zaznač naleziště člověka vzpřímeného a rozumného?

12. Jak se nazývají sošky pravěkých žen? Poznáš sošku z obrázku?

13. Kde bych mohl obdivovat tuto krásnou jeskynní malbu?

Co jsme si zapamatovali? 14. Popiš pomocí obrázku život člověka dnešního typu. Najdi v atlase naleziště. Co jsme si zapamatovali? 1) Dokážeš pomocí obrázku popsat život člověka dnešního typu?

Moc všem děkuji, pro dnešek je to všechno.