Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Převody jednotek Jednotky délky Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil Datum
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky a desetinná čísla.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek hmotnosti
Převody jednotek délky
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Převody jednotek obsahu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Převody jednotek Jednotky délky.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Výukový materiál pro 6.ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Výukový materiál pro 7.ročník
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Měření fyzikálních veličin
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek – 2. část
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu Převody jednotek Obsah Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu

Nezbytným předpokladem pro bezproblémové zvládání převodů jednotek obsahu je dokonalá znalost délkových jednotek a vztahů mezi nimi. Zopakujme si tedy alespoň ty hlavní: Základní jednotka: metr … značka - m Odvozené jednotky: kilometr … značka - km decimetr … značka - dm centimetr … značka - cm milimetr … značka - mm A nyní se podíváme na vztahy mezi nimi.

Vztahy mezi jednotkami délky. .1000 5 m = cm 500 .100 0,08 cm = mm 0,8 0,7 dm = mm 70 .10 .100 .100 :1000 .100 5 cm = m 0,05 :100 5 mm = m 0,005 :1000 .1000 .10 .10 .10 :100 :100 kilometr :1000 metr :10 decimetr :10 centimetr :10 milimetr 9,6 m = km 0,0096 :1000 5 m = dm 50 .10 7,5 km = m 7500 0,02 mm = cm 0,002 .1000 :10 12 cm = dm 1,2 5 dm = m 0,5 :10 :10 3,5 dm = cm 35 3,5 mm = dm 0,035 5 m = mm 5000 .10 :100 .1000

5,3 m = cm 530 ? Jak tedy při převodech postupovat? . 100 Jednotka, na kterou převádíme, je menší, číselná hodnota bude větší – budeme násobit. Metr má centimetrů sto (100) – budeme násobit stem (100). Násobení stem znamená posunutí čárky o dvě místa doprava. Výsledek tedy je

Podobně: 5,3 m = km 0,0053 ? , : 1000 Jednotka, na kterou převádíme, je větší, číselná hodnota bude menší – budeme dělit. Kilometr má metrů tisíc (1000) – budeme dělit tisícem (1000). Dělení tisícem znamená posunutí desetinné čárky o tři místa doleva. Výsledek tedy je

Podívejme se na výpočet obsahu čtverce. S = a . a = a2 S = 1 . 1 = 1 m2 1 m S = 10 . 10 = 100 dm2 S = 100 . 100 = 10000 cm2 S = 1000 . 1000 = 1000000 mm2 1 m=10 dm=100 cm=1000 mm

Jaké máme jednotky obsahu: Ukažme si alespoň ty hlavní: Základní jednotka: metr čtverečný … značka – m2 Odvozené jednotky: kilometr čtverečný … značka - km2 decimetr čtverečný … značka - dm2 centimetr čtverečný … značka - cm2 milimetr čtverečný … značka - mm2 Vedlejší jednotky: hektar … značka – ha ar … značka – a A nyní se podíváme na to, jak mezi nimi převádět.

Co je u převodů jednotek obsahu jinak? 1 m = 10 dm … 1 m2 = 100 dm2 S = a . a = a2 .10 .100 S = 1 m . 1 m = 1 m2 S = 10 dm . 10 dm = 100 dm2 1 m = 100 cm … 1 m2 = 10000 cm2 S = 100 cm . 100 cm = 10000 cm2 .100 .10000 S = 1000 mm . 1000 mm = 1000000 mm2 1 m = 1000 mm … 1 m2 = 1000000 mm2 .1000 .1000000 Při převodu z metrů na decimetry násobíme 10. Při převodu z m2 na dm2 násobíme 100. Při převodu z metrů na milimetry násobíme 1000. Při převodu z m2 na mm2 násobíme 1000000. Při převodu z metrů na centimetry násobíme 100. Při převodu z m2 na cm2 násobíme 10000. Obecně tedy platí, že u převodů jednotek obsahových se oproti převodům jednotek délkových počet nul u čísla, kterým při převodu násobíme nebo dělíme, zdvojnásobuje! 1 m = 1000 mm … 1 m2 = 1000000 mm2 1 m = 100 cm … 1 m2 = 10000 cm2 1 m = 10 dm … 1 m2 = 100 dm2 .1000 .10 .100 .1000000 .100 .10000

5,3 m2 = cm2 53000 ? Ukažme si to na konkrétním příkladu. , . 100 00 Jednotka, na kterou převádíme, je menší, číselná hodnota bude větší – budeme násobit. Metr má centimetrů sto (100). Počet nul zdvojnásobíme  budeme násobit deseti tisíci (10000). Násobení deseti tisíci znamená posunutí čárky o čtyři místa doprava. Výsledek tedy je

Podobně: 5,3 m2 = km2 0,0000053 ? , : 1000 000 Jednotka, na kterou převádíme, je větší, číselná hodnota bude menší – budeme dělit. Kilometr má metrů tisíc (1000). Počet nul zdvojnásobíme  budeme dělit milionem (1000000). Dělení milionem znamená posunutí desetinné čárky o šest míst doleva. Výsledek tedy je

Příklady: Vyzkoušejte si to, a jen pokud si nebudete vědět rady, klikněte, pomohu vám.

A ještě se podívejme na vedlejší jednotky hektar … značka – ha ar … značka – a Plošný obsah jednoho hektaru (1 ha) si pro snadnější zapamatování můžeme představit jako čtverec o straně 100 m. 1 ha = 100 m . 100 m = 10000 m2 Plošný obsah jednoho aru (1 a) si pro snadnější zapamatování můžeme představit jako čtverec o straně 10 m. 1 a = 10 m . 10 m = 100 m2 On-line převodník jednotek (zvol veličinu obsah, zadej hodnotu, vyber jednotku, potvrď výběr).

5,3 ha = m2 53000 ? Podívejme se ještě na konkrétní příklad. , . 10000 Jednotka, na kterou převádíme, je menší, číselná hodnota bude větší – budeme násobit. Hektar má metrů čtverečných deset tisíc (10000). Násobení deseti tisíci znamená posunutí čárky o čtyři místa doprava. Výsledek tedy je

Podobně: 5,3 m2 = a 0,053 ? , : 100 Jednotka, na kterou převádíme, je větší, číselná hodnota bude menší – budeme dělit. Ar má metrů čtverečných sto (100). Dělení stem znamená posunutí desetinné čárky o dvě místa doleva. Výsledek tedy je

Při převádění vám může pomoci i následující schéma. .100 .100 .100 .100 .100 .100 km2 ha ar m2 dm2 cm2 mm2 :100 :100 :100 :100 :100 :100

A na závěr ještě něco navíc: Test č. 1 Test č. 2 Přehled mnoha dalších plošných jednotek. On-line převodník jednotek (zadej hodnotu, vyber jednotku, potvrď výběr).