Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
PODSTATNÁ JMÉNA EU-OP VK- III/2 ICT DUM 441, zpracovala Petra Šmídová.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Poměr Český jazyk – 2.roč.,1.část
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Podstatná jména AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
START Ahoj děti! Chtěly byste se dozvědět něco víc o podstatných jménech? Pokud ano, tak klikněte na START.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek hmotnosti - 2
Převody jednotek obsahu
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Násobení desetinných čísel
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
Pády podstatných jmen.
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Skloňování podstatných jmen rodu středního
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“

„Podstatná jména – 3. ročník “

Co jsou podstatná jména? Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat, věcí, vlastností, dějů Podstatná jména určují vlastnosti osob, zvířat a věcí 1 2 3 4 5

Jaký rod rozeznáváme u podstatných jmen? Podstatná jména vyjadřují rod mužský, rod ženský, rod střední U podstatných jmen se žádný rod neurčuje 1 2 3 4 5

Slova –ten-ta-to-ti-ty-ta se nazývají : Ukazovací zájmena Ukazovací podstatná jména 1 2 3 4 5

Jaké číslo mohou mít podstatná jména? Podstatná jména mají číslo jednotné a číslo množné Podstatná jména mají jen číslo jednotné 1 2 3 4 5

Tato slova: „krása, chytrost, mládí“ jsou: Přídavná jména Názvy vlastností podstatných jmen 1 2 3 4 5

Slova „čtení, plavání, skok“ jsou: Názvy dějů podstatných jmen Slovesa 1 2 3 4 5

V kolika pádech se může vyskytnout podstatné jméno? U podstatných jmen rozlišujeme sedm pádů U podstatných jmen rozlišujeme deset pádů 1 2 3 4 5

Podstatná jména svými tvary vyjadřují různé pády: Skloňují se Časují se 1 2 3 4 5

Co znamená skloňovat podstatná jména? Měnit tvar slova podle čísla a pádu Neměnit tvar slova podle čísla a pádu 1 2 3 4 5

Na který pád se neptáme otázkou? Na všechny pády se ptáme otázkou Na pátý pád (oslovujeme, voláme!) 1 2 3 4 5

Umíš určit pádovou otázku? ( 1.O babičce, 2.Evo! 3. Alena) 1) 6.pád 2)5.pád 3)1.pád 1) 7.pád 2)5. pád 3)4.pád 1 2 3 4 5

Pádovými otázkami: …Kdo, Koho, Komu, O kom, S kým…se ptáme: Na osoby Na osoby, zvířata a věci 1 2 3 4 5

Pádovými otázkami čeho, čemu, co, o čem, s čím se ptáme: Na všechna podstatná jména Na zvířata, věci 1 2 3 4 5

Co označují vlastní jména? Jsou to jména určitých osob (Leoš), zvířat (Alík), měst (Praha), vesnic(Voltuš), hor (Říp), pohoří (Krkonoše), států, ulic…. Nic neoznačují 1 2 3 4 5

Jak píšeme vlastní jména? Vlastní jména píšeme s malým počátečním písmenem Vlastní jména píšeme s velkým počátečním písmenem 1 2 3 4 5

Jak píšeme obecná podstatná jména? (dům, stůl….) Píšeme je vždy s malým počátečním písmenem Píšeme je vždy s velkým počátečním písmenem 1 2 3 4 5

Co umíme určit u podstatných jmen? Umíme určit některý pád Umíme určit rod, číslo a pád 1 2 3 4 5

Urči správné pády: 1) koho,čeho 2) koho,co 3) kým,čím 1) 2.pád, 2) 4.pád, 3) 7.pád 1) 1. pád, 2) 4.pád, 3) 6.pád 1 2 3 4 5

Které pádové otázky znáš? Kdo,co? Kdy,proč? S kým, o čem? Tady,kde? Kdo,co? Koho,čeho? Komu,čemu? Koho,co? Oslovujeme,voláme, O kom, o čem? S kým, s čím? 1 2 3 4 5

Téma: Český jazyk – 3. ročník ZŠ „PODSTATNÁ JMÉNA“ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)