Umocňování mocnin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Tvorba výrazů s proměnnou
Druhá mocnina dvojčlenu
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Rozdíl druhých mocnin.
Rovnice se závorkami.
Určení hodnoty číselného výrazu
Tvorba číselných výrazů
Násobení mnohočlenů.
Násobení, dělení mocnin
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Sčítání, odčítání mocnin
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
dy,ty,ny – di, ti, ni opakování
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Rovnice se zlomky.
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
Téma: Násobení desetinných čísel
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Poznej volně žijící zvířata
ICT M 5.R. Jednotky času
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Stavba těla živočichů Savci
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Násobení a dělení lomených výrazů
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
Mocniny s racionálním exponentem II.
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Výrazy-algebraické vzorce
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Umocňování mocnin

Pamatuj: Při umocňování mocniny základ opiš a exponenty vynásob! ( ar )s = ar.s ( 84 )7 = 84.7 = 828 ( x2y3 )5 = x10y15

Umocni: ( 43 )7 = ( -34 )2 = ( 04 )6 = ( 85 )0 = ( 0,12 )3 = ( 43 )7 = ( -34 )2 = ( 04 )6 = ( 85 )0 = ( 0,12 )3 = ( 3𝟐 23 )2 = [( 1 3 5 )2 ]5 = [( 3 4 )2 ]3=

Výsledky: ( 43 )7 = 421 ( -34 )2 = 38 ( 04 )6 = 0 ( 85 )0 = 1 ( 43 )7 = 421 ( -34 )2 = 38 ( 04 )6 = 0 ( 85 )0 = 1 ( 0,12 )3 = 0,16 ( 3𝟐 23 )2 = 3𝟒 26 [( 1 3 5 )2 ]5 = ( 8 5 )10 [( 3 4 )2 ]3= ( 3 4 )6

( 4a3b2)3 = ( - 2a5b)6 = ( -x2y3z)6 = ( 1,2xy3z2)2 = ( 0,1p3q)2 = Zjednoduš: ( 4a3b2)3 = ( - 2a5b)6 = ( -x2y3z)6 = ( 1,2xy3z2)2 = ( 0,1p3q)2 = [(x3 )2)]5 = [-(y2 )3)]3 = [-(2x 4y3)2]2 =

Výsledky: ( 4a3b2)3 = 64a9b6 ( - 2a5b)6 = -64a30b6 ( -x2y3z)6 = x12y18z6 ( 1,2xy3z2)2 = 1,44x2y6z4 ( 0,1p3q)2 = 0,01p6q2 [(x3 )2)]5 = x30 [-(y2 )3)]3 = y18 [-(2x 4y3)2]2 = 16x 16y12

Zjednoduš: ( 𝟐 𝟑 a2)3 = (- 𝟑𝒙3 𝒚2𝒛 )2 = ( 𝟑𝒂3𝒃 𝒄2 )5 = (- 𝟑𝒙3 𝒚2𝒛 )2 = ( 𝟑𝒂3𝒃 𝒄2 )5 = ( x2 . 𝟐 𝒚𝟑 )3 = [ x4 . (- 𝟐𝒚 𝒛𝟑 )3 ] 3 = ( 𝒙2 𝒚+𝟏 )3 =

Výsledky: ( 𝟐 𝟑 a2)3 = 𝟖 𝟐𝟕 a6 (- 𝟑𝒙3 𝒚2𝒛 )2 = 𝟗𝒙6 𝒚4𝒛2 (- 𝟑𝒙3 𝒚2𝒛 )2 = 𝟗𝒙6 𝒚4𝒛2 ( 𝟑𝒂3𝒃 𝒄2 )5 = 𝟐𝟒𝟑𝒂15𝒃𝟓 𝒄10 ( x2 . 𝟐 𝒚𝟑 )3 = 𝟖𝒙6 𝒚𝟗 [ x4 . (- 𝟐𝒚 𝒛𝟑 )3 ] 3 = - 𝟐𝟓𝟔 𝒙𝟏𝟐𝒚𝟗 𝒛𝟐𝟕 ( 𝒙2 𝒚+𝟏 )3 = 𝒙6 ( 𝒚+𝟏)3

Otestuj se: ( 𝟔𝒔 −𝟗𝒕4 )2 = (- 𝟑𝒂𝒙 𝒃2𝒑2 )3 = (- 𝟓𝒙2 𝒎2𝒏3 )5 = ( - 3rst)2 = ( - 10r3s4)3 = [( - ab2c4)]3 = ( 𝟔𝒔 −𝟗𝒕4 )2 = (- 𝟑𝒂𝒙 𝒃2𝒑2 )3 = [-(- 3t3)]2 = (- 𝟓𝒙2 𝒎2𝒏3 )5 = (- 𝒂𝒙 𝟐𝒎2𝒏2 )3 =

Výsledky: ( 𝟔𝒔 −𝟗𝒕4 )2 = 𝟑𝟔𝒔2 𝟖𝟏𝒕𝟖 = 𝟒𝒔2 𝟗𝒕𝟖 ( - 3rst)2 = 9r2s2t2 ( - 10r3s4)3 = - 1000 r9s12 [( - ab2c4)]3 = - a3b6c12 ( 𝟔𝒔 −𝟗𝒕4 )2 = 𝟑𝟔𝒔2 𝟖𝟏𝒕𝟖 = 𝟒𝒔2 𝟗𝒕𝟖 (- 𝟑𝒂𝒙 𝒃2𝒑2 )3 = - 𝟐𝟕𝒂3𝒙3 𝒃6𝒑6 [-(- 3t3)]2 = 9t6 (- 𝟓𝒙2 𝒎2𝒏3 )5 = - 𝟓5𝒙10 𝒎10𝒏15 (- 𝒂𝒙 𝟐𝒎2𝒏2 )3 = - 𝒂3𝒙3 𝟖𝒎6𝒏6

Zdroje: Prom.pedagog Josef Trejbal, PaeDr. Eva Kučinová, Mgr.Fantišek Vintera – Sbírka úloh z matematiky II pro 8. A 9.ročník ZŠ, SPN , r. 2000, ISBN 80-7235-111-7 RNDr. Ivan Bušek, PhDr.Vlastimil Macháček, Bohumil Kotlík, Milena Tichá – Sbírka úloh z matematiky pro 8.ročník základní školy, SPN 1992, ISBN 80-04-26090-X E.Kučinová, Matematická cvičení s diferencovaným zadáním, SPN, 2004, ISBN 80-7235-259-8

Označení výukového materiálu: Anotace:   Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák umocňuje mocniny ve tvaru součinu i zlomku. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Umocňování mocnin Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 12-15 let / 8. ročník