413 PŘ. N. L. - 322 PŘ. N. L. Díogenés ze Sinopé Jakub Novák Filosof, skvělý řečník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

Poznej, kdo to řekl.
VY_32_INOVACE_22_07 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Jan Hus a jeho doba Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí.
Jan Hus Vlastivěda 4.ročník.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_526_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jakub Lindner C3A Móhandás Karamčand Gándhí Velký duch, Otec národa. Byl jeden z největších politických a duchovních vůdců Indie a indického.
Osvícenství v českých zemích a počátky NO
ZÁVISLOST ELEKTRICKÉHO ODPORU NA VLASTNOSTECH VODIČE
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE Fakulta elektrotechnická Stavební činnost v Praze Vypracovali: Ondřej Máca, Tomáš Hejda, Daniel Tureček,
ŘEŠENÍ UMÍSTĚNO ZA UKÁZKAMI (snímek 12)
Antičtí bohové ve výtvarném umění
GALILEO GALILEI 15.února 1564 Pisa - 8.ledna 1642 Arcetri
Omega 2.B Václav Ezr & Pavel Špecht & Oldřich Linhart
Keplerovy zákony Jan Janoušek F11125.
Václav Horek 31. Základní škola 7. B
Jonathan Swift Karolína Blažejová, C1B
CHUDOBA, ROVNOST, VZDĚLÁNÍ
431 – 404 př. Kr. ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
VY_32_INOVACE_29-04 Úvod do politologie.
Erich Fromm Vliv moderní společnosti na člověka
FILOZOFIE A VĚDA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Nikola Burdová, C1B Gymnázium Jiřího Ortena
Starověké Athény Dějepis
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Aristotelés ze Stageiry
Kvalita v PP Roman Gabrhelík. Kvalita v PP v ČR Výchozí premisa Výchozí premisa – Není to o tom, zda? (kvalita v PP v ČR ano či ne). – Bavíme se o tom:
Řecká moudrost Věda a filosofie.
Co je typické pro židy?.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_OSVZ_ZSVa Anotace: Seznámit žáky s počátky filozofického.
Ochrana před jaderným zářením
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Démokritos z Abdér Strejčková Barbora, C4A.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Pythagoras Michaela Hloušková, c4b
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_640_POHLAVNÍ ÚSTROJÍ Téma:STAVBA A FUNKCE POHLAVNÍHO.
Kačerovský Ondřej C4B.  Osobní život  Pyrrhónovo myšlení  Skepticismus  Zdroje.
Carlo Goldoni Anna Bartošová, C1B
Martina Jiříková C4B.  ŽIVOT  FILOSOFIE  SHRNUTÍ  ZDROJE.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Jitka Mannová Název šablonyIII/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU – OP VK – III/2 ICT DUM 17 Vypracovala Ludmila Kebzová.
Jiří Voskovec.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Epikurejská a stoická etika
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Eklekticismus Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
Číslo: VY_32_INOVACE_26_15 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Sparta.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Sokrates Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
Husitská literatura.
D OBRO A ZLO Jakub Novák, C4A. D OBRO X Z LO Nekonečná rivalita protipólů Nikdy nepoznáme dobro bez zla Nekonečná bitva Nejvyšší a nejobecnější kategorie.
Doba husitská – Jan Hus Označení materiálu:
Velká řecká kolonizace Dagmar Zemanová
Aspergerův syndrom Michal Piskač C3B.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vnímání historického času
Sokrates Kristýna Chvalová, C4A.
Úvod do filozofie 1/Filozofie 1 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 5 Sofisté, Sókratés & spol.
D ÍOGENÉS A KYNISMUS ANEB JAK SE ŽIJE V SUDU Kateřina Šabatová 3.B.
Řečtí filozofové Tematická oblast Antika Datum vytvoření Ročník
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Helénistická estetika
Transkript prezentace:

413 PŘ. N. L PŘ. N. L. Díogenés ze Sinopé Jakub Novák Filosof, skvělý řečník

Život Otec odsouzen Vyhoštěn Athény Antisthenův (Sokratův žák) žák  Nenalezneš dost tvrdého dřeva, abys mě s ním odehnal.

Hlasatel kynismu  Opovrhování běžným životem a vymoženostmi  Upřednostňovali skromnost a „nic“ Žil v sudu Nesnažil se vytvořit filozofický systém + žádní žáci Nezanechal žádný spis

Historky Kritizoval Platóna – praktický život „Ustup mi ze slunce.“

Citáty „Čím moudřejší je člověk, tím méně má potřeb.“ „Člověk je učeň, bolest je jeho mistrem. Nic se nenaučíš bez mistra.“

Zdroje _Sin%C3%B3p%C3%A9 – _Sin%C3%B3p%C3%A9 – –