Matyáš Bernard Braun Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Auguste Rodin Název školy
Advertisements

Alfons Mucha Název školy
BAROKO V ČECHÁCH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Michelangelo Název školy
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barokní sochařství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podpovrchová voda Název školy
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Národy světa Název školy
Socioekonomická geografie
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Tužka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Užití vektorového součinu
Pravěk II - Věstonická venuše
Etapy českého národního obrození
Eduard Manet Název školy
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Náboženství - opakování
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 1. – 9.
Symbolismus Název školy
Sníh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín
Autoportrét Název školy
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Zukunftspläne Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Surrealismus Název školy
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Baroko české Název školy
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Test číselné soustavy Název školy
Barokní sochařství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczova. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Objektová tvorba – pokrývka hlavy
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Batika Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Masky Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Baroko Galerie plastik M. B. Brauna. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
HELENA ŠKOPKOVÁ, ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_301_SOCHY CTNOSTÍ.
ŠABLONA III/2 SOCHY NEŘESTÍ
Transkript prezentace:

Matyáš Bernard Braun www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Matyáš Bernard Braun Označení DUM VY_32_INOVACE_07_2_12 Mgr. Vlastimil Hrbáček Datum 30. 8. 2013 Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obor Výtvarná výchova Tematický okruh Dějiny výtvarného umění Ročník 1. ročník a kvinta gymnázia www.zlinskedumy.cz

Život (1684 – 1738) Náš nejvýznamnější barokní sochař, rakouského původu Sochařské umění studoval v Salcburku Cestoval po Itálii Před rokem 1710 založil vlastní dílnu v Praze Díky dílu sv. Luitgardy získal v Čechách značnou popularitu a mnoho zakázek Později Braun onemocněl plicní chorobou, a proto práci vykonávali zaměstnanci podle jeho návrhů

Sousoší sv. Luitgardy na Karlově mostě v Praze http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ACharles_Bridge_St_Lutgard_056.jpg

Kuks Jeho význačným mecenášem byl hrabě František Antonín Špork Ten ho pověřil sochařskými pracemi na výzdobě lázeňského komplexu Kuks v Královehradecké kraji (rozšířeně též Betlém). Jedná se o unikátní barokní sochařsko-krajinářskou realizací, vytvořenou v letech 1718–1732. Od roku 2002 je areál chráněn jako národní kulturní památka.

Sochy ctností a neřestí v Kuksu Kromě dalších 12 soch ctností a 12 soch neřestí v bývalém hospicu (nemocnice) Jednotlivé vlastnosti člověka jsou zobrazeny ženskými postavami v určitých (často dramatických) situacích Jelikož se jedná o alegorické zobrazení, jsou doplněna zvířaty a předměty

Ctnosti trpělivost cudnost

Poznáš Ctnosti?

Ctnosti - řešení láska spravedlnost

Neřesti lakomství lenost

Poznáš Neřesti?

Neřesti – řešení pýcha obžerství

Úkol Najdeme na Braunových sochách barokní rysy? Které ctnosti a neřesti jsou v dnešní době aktuální?

Úkol - řešení Rozevlátý oděv (draperie), dramatické výrazy, ?

Zdroje http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(11).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(34).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(12).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(3).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(18).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(35).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(17).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ABraunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(32).jpg