Novorozenecké období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

PRENATÁLNÍ STADIUM NOVOROZENEC KOJENEC BATOLE
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Nervová soustava funkce řídí činnost všech orgánů
Fetální období.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Psychické stavy.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
DÍTĚ PŘED NAROZENÍM.
Neverbální komunikace
Centrální nervová soustava- mozek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Hodnocení novorozence
Opakování - vývoj jedince
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ
Novorozenec Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov22 Autor Mgr.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Člověk 2. díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nervová soustava- receptory
Nervová soustava Stavba nervové buňky: nervová buňka = neuron
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE KOJENECKÉ OBDOBÍ
Čidla receptory.
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
Nervová soustava a smyslové orgány
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
Centrální nervový systém
Nervová soustava ll Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Anamnéza v pediatrii Vyšetření dítěte
Název Prenatální vývoj člověka
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Rozmnožovací soustava 5. ročník
Řídící soustavy Nervová a hormonální.
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
PÉČE O PATOLOGICKÉHO NOVOROZENCE
NERVOVÁ SOUSTAVA 2.
Vývojová psychologie Prenatální období.
A lecture about where babies come from
GENETICKÉ VADY.
Od narození do šesti týdnů
1. Nervová soustava: úvod.
Novorozenecké období SZŠ a VOŠZ Zlín
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Ontogeneze motoriky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky novorozeneckého období klíčová slova : oválné okénko, červené krvinky,
NERVOVÁ SOUSTAVA.
V ÝVOJ PLODU V DĚLOZE Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Nervové obvody, reflex. Nervový systém Mozek člověka je pravděpodobně nejkomplikovanější struktura na Zemi 1cm 3 mozkové tkáně obsahuje přes 50 miliónů.
BIOLOGIE ČLOVĚKA NERVOVÁ SOUSTAVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Období lidského života
Neonatologie v České republice (a v Mostě)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

Novorozenecké období

od narození 6 týdnů = období adaptace na nové prostředí (přechod z tekutého do plynného) porodní váha - 2 500 g až 4 000 g porodní délka - 48 - 52 cm

Porod 38. - 42. týden dítě je v průběhu aktivní 3 fáze porodu – otevírací, vypuzovací, porod placenty a plodových blan Frederick Leboyer – „Porod bez násilí“

Známky života srdeční akce samostatné dýchání aktivní pohyb svalstva

Skóre podle Apgarové zhodnocení vitality a poporodní adaptace novorozence po 1, 5 a 10 minutách po porodu 5 kritérií – barva kůže, akce srdeční, dýchání, odpověď na podráždění, napětí svalů

vývoj jater, ledvin, nadledvinek a CNS není po porodu zcela dokončen nejdéle a nejpomaleji se vyvíjí systém vyšší nervové soustavy genitálie vyvinuté první stolice - smolka

Spánek velká potřeba spánku - 20 – 22 hodin denně krátké úseky bdění – uspokojování biologických potřeb, vnější stimulace

Nepodmíněné reflexy potravové reflexy - uchopovací, sací, polykací, plazivý orgánové reflexy - reflex vypouštění moči a vytlačování stolice obranné reflexy – reakce na podněty, které jsou dítěti nepříjemné

Moroův reflex (objímací) - při prudkém škubnutí, silném zvuku dítě roztáhne ruce na obě strany a vrací zpět podobně, jako když chce něco obejmout Robinsonův reflex - dítě umí uchopit prst člověka

Vývoj motoriky od hlavy ke kostrči, od osy k periferiím nejprve pohyby úst a očí první pohyby - pomalé, nahodilé

Vrozené způsoby chování např. tendence vnímat své okolí, reagovat křikem, využívat sacích pohybů atd. nejsou jednoznačně vázány na specifické podněty mají i sociální význam – iniciují kontakt a udržují pozornost pečujících osob dítě jich využívá k orientaci v prostředí a k účelnému ovládání prostředí ve prospěch uspokojení vlastních potřeb

Učení závisí ná přísunu podnětů – ty jsou předpokladem vzniku potřebných zkušeností v oblasti stimulace je dítě závislé na okolí – na matce je spojeno se základními smyslovými informacemi 1. zjevné projevy učení – 2. - 5. den života (akt krmení) aktivizováno především v rámci sociální interakce

Sluchové a zrakové vnímání se sluchovým vnímáním má dítě zkušenost již z prenatálního života rozvoj zrakového vnímání teprve začíná – je schopeno vnímat obrysy objektu vzdáleného 20 – 30 cm, pokud je má aktuálně v zorném poli

Dítě a matka dítě dokáže rozeznat matku čichem již 45 hodin po narození rozeznává hlas své matky – 3 dny staré dítě identifikuje její hlas, preferuje ho a reaguje na něj živěji než na ostatní, ve 3. týdnu se snaží dostat do polohy, aby ho slyšel lépe je schopné vnímat obličej matky, pokud je v optimální vzdálenosti, dítě si obličej matky při krmení, chování atd. postupně zafixuje její obraz, i když ještě neostrý

Nezralý novorozenec dítě narozené před 37. týdnem gravidity lehká nedonošenost – 35. - 36. týden, porodní hmotnost nad 2000 g střední nedonošenost – 32. - 35. týden, nad 1500 g těžká nedonošenost - pod 31. týden, pod 1500 g projevy: kůže - tenká, jemná, růžověčervená, husté lanugo, tenké a dlouhé končetiny, jemné a řídké vlásky atd.

Laktační psychóza poporodní psychóza 2. a 4. týden šestinedělí příčiny – fyzické vyčerpání, rozsáhlé hormonální změny a do té doby neznámé a velice silné emoce příznaky - pocity silného rozrušení, sluchové či zrakové halucinace, výpadky paměti, nekontrolovatelné pocity úzkosti, poruchy soustředění, změněné vnímání času, extrémní výkyvy nálad

Děkuji za pozornost Eva Kraumannová