1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 4. Opakování Software pro tvorbu projektu jako platforma pro přenos znalostí – pro tým připravující projekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Výzkumný záměr Kontrolní den prosinec 2006 Vedoucí řešitel projektu: PhDr. Milada Švecová Projekt č.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvalitní péče o seniory Vítejte na mezinárodní konferenci v Praze, 9.března 2007.
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující.
Audit administrativních činností
Bibliotheca academica – Cíle a perspektivy vysokoškolských knihoven 2008 Referenční služby online: rozvoj služeb knihoven ČVUT Ilona TRTÍKOVÁ
Celostátní síť pro venkov
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Netradiční formy práce – nástroj rovnováhy mezi pracovním a rodinným životem Sociologický výzkum – mnohopřípadová studie Martin Pobořil Daniel Topinka.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
1 KURZ ŘÍZENÍ VÝZKUMU A VÝVOJE A VYUŽITÍ JEJICH VÝSLEDKŮ V PRAXI Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Podpora přijímacího řízení ŠIP KHK Prezentace modulu Podpora přijímacího řízení v rámci projektu Školský informační portál KHK INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ.
Cesta k modernímu vzdělávání
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 5. Zachycení znalostí Problém: implicitní znalosti jsou často velmi rozsáhlé a existuje mnohovaznost jednotlivých.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
Mgr. František Bublan Formy a perspektivy dobrovolnické služby z pohledu neziskové organizace.
YOUTHPASS Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Základní služby Internetu
Školní informační systémy
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
AJAX nejmodernější webová technologie… seminář pro učitele ZŠ a SŠ Mgr. Marek Osuchowski Ostravská univerzita © 2011.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
©Rytmus 2007 DVD Společenská odpovědnost firem Výstup CIP EQUAL projektu „Podporované zaměstnávání pro sociálně odpovědné firmy“ o.s. RYTMUS Projekt je.
Studium eLearningovou formou na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné Petr Korviny, Jaroslav Ramík
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Kampaň pro rovnost šancí CZ / /0216 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. realizátor:
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová Tereza Kyselovská.
Moderní personalistika Úvod
Řízení znalostí z pohledu práva
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty Ing. Šárka.
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 2. Opakování Co je to management znalostí Zachycení a komunikace Implicitní a explicitní znalosti Základní.
Ochrana osobních práv zaměstnanců a majetkových zájmů zaměstnavatele Ústav práva a humanitních věd , Brno Bc. Jiří Krupník.
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“ doc. Ing. Michal Brandejs, CSc. šéf CVT, jeden z tvůrců systému Informační systém Masarykovy.
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Personální strategie mezinárodní firmy
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje pracovní seminář 3. března 2010 Tento.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web01 Označení materiálu web01_uvod.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Univerzitní informační systém podpora hlavní činnosti univerzity
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Nástroje podpory uživatelů
PROJEKT MANAGEMENT (pro SEASON 2).
Řízení znalostí z pohledu práva
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Tato prezentace byla vytvořena
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 4

Opakování Software pro tvorbu projektu jako platforma pro přenos znalostí – pro tým připravující projekt – pro hodnotitele projektu – pro tým realizující projekt – pro osoby evalující projekt 2

SW pro řízení projektu/řízení znalostí týmu Pozn. Benefit 7 nepatří mezi nejlepší SW pro tvorbu projektů, resp. pro řízení znalostí. Pro ukázku však vhodný vzhledem k otevřenosti. SW pro tvorbu projektů zajišťuje jeden ze základních principů řízení znalostí – tj. pracování zároveň, ne pracování v blocích (tj. vždy je lepší dokument společně vytvářet, než zpracovat koncept a ten 10x přepracovávat dle připomínek -> často ztráta původního účelu dokumentu). SW zajišťuje také možnost kontroly ze strany týmu – tj. jedná se o „data store“ aktuálních informací (nevýhodou nemožnost jít do historie). Nesporná výhoda přístupu k projektu odkudkoliv (dnes by mělo být nepřekročitelnou podmínkou pro efektivní přenos znalostí). 3

SW pro řízení projektu/řízení znalostí týmu Pokud nepoužívám komplexní sw pro komunikaci v týmu, je možné v kombinaci s jednoduchým nástrojem projektového řízení využít např. služby Google (komunikace v reálném čase, data store v rozlišení do minulosti, společné plánování pro tým a mimo samotný projekt apod.). Příliš rozdílných platforem však rapidně snižuje efektivitu práce v týmu! Jako max. počet systémů lze vidět 3, a to včetně u (při použití zařazování do složek, zvýraznění vyřízeného apod.). Jako vyrovnané lze pokládat počet dvou. Ideálem (avšak utopií) je systém jeden. Pokračování v ukázce na: Podpůrné nástroje (př. úkolovníku). 4

Osobní adresáře Existence osobních online adresářů umožňuje: – Efektivně vytvářet sítě – Nalézt společnou nit pro start komunikace – Zjistit si informace o zájmovém a pracovním pozadí osoby – Zajišťuje efektivní nástup nových pracovníků do pracovních sítí a zároveň umožňuje udržet historii těch dřívějších Osobní adresář by měl být součástí většiny organizací, které mají nad 100 pracovníků. 5

Osobní adresáře Údaje na své stránce v osobních adresáři: – Jméno – Funkce – Členství v týmech a sítích – Sekce „o sobě“ – Dovednosti – Znalost jazyků – Oblíbené webové stránky (členění na pracovní a nepracovní) – Fotografie – CV – Kontaktní údaje – Příklad: IS MUNI 6

Pracovní sítě Realizační sítě X Podpůrné sítě Realizační sítě: – Vysoká míra formálnosti – Měřitelné výstupy – Vznikají často „shora“ – Jsou efektivní, volný tok informací však často blokuje přílišná formálnost Podpůrné sítě: – Nízká míra formálnosti – Výstupy často kvalitativního charakteru – Vznikají často „zdola“ 7

Pracovní sítě Nutnost existence koordinátora sítě (admin): – Formuluje pravidla sítě a její cíle – Podporuje živou komunikaci (kladení otázek, obnovování pozornosti na otázky, které doposud nebyly zodpovězeny) – Výsledky formuluje do závěrů (právní věty) a ty dále propaguje – mimo síť i v ní (motivace pro zodpovídatele dotazů) – Zajišťuje pravidelné opakování událostí – Spravuje seznam členů – Členové pracovní sítě by měli být navázání na osobní adresář (viz dříve). – Seznam pracovních sítí by měl být součástí podnikového adresáře také! 8

Pracovní sítě Pracovní síť by měla disponovat: – diskusním fórem – ovou základnou – Webovými stránkami s vyznačením aktuálních problémů a problémů úspěšně vyřešených 9

Opakování Učení se: – Ex ante – Interim – Ex post 10

Použitá a doporučená literatura COLLISON, Chris; PARCELL, Geoff. Knowledge management. [s.l.] : COMPUTER PRESS, s. ISBN Benefit 7 [online]: 11

12 Děkuji za pozornost Tento studijní materiál byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.3.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.