Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Advertisements

Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Orientujeme se na planetě Zemi
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Určování zeměpisné polohy
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Geometrická podstata map
Tvar a rozměry Země.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/11.0162 Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Mgr. Lukáš Synek Mgr. Petra Sedláčková 30. 6. 2010 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.

Určování zeměpisné polohy

Polohu na Zemi určujeme pomocí zeměpisné šířky a zeměpisné délky

Zeměpisná délka: určujeme ji pomocí poledníků poledníky jsou pomyslné polokružnice vedoucí od severního pólu k jižnímu pólu

západní východní Tichým zeměpisná délka je vzdálenost určitého místa na Zemi od hlavního (nultého) poledníku vyjádřena ve stupních hlavní poledník společně s poledníkem stoosmdesátým (protilehlým) dělí zemskou kouli na ............. a ............. polokouli hlavní poledník prochází greenwichskou hvězdárnou v Londýně; protilehlý prochází ............. oceánem západní východní Tichým

Urči zeměpisnou délku: 100o z.d., 40o v.d., 110o v.d., 50o z.d. 180o 160o 140o 120o 100o 80o 60o 40o 20o 0o 20o 40o 60o 80o 100o 120o 140o 160o 180o západní délka (z.d.) východní délka (v.d.)

Zeměpisná šířka: určujeme ji pomocí rovnoběžek rovnoběžky jsou pomyslné kružnice, které jsou vzájemně rovnoběžné

zeměpisná šířka je vzdálenost určitého místa na Zemi od rovníku vyjádřena ve stupních rovník je nejdelší rovnoběžka, která rozděluje zeměkouli na ............. a .......... polokouli severní jižní

Urči zeměpisnou délku: 30o s.š., 60o j.š., 50o j.š., 20o s.š. severní šířka (s.š.) jižní šířka (j.š.)

Poledníky a rovnoběžky dohromady tvoří zeměpisnou síť

Urči zeměpisnou polohu: 180o 160o 140o 120o 100o 80o 60o 40o 20o 0o 20o 40o 60o 80o 100o 120o 140o 160o 180o 90o 75o 60o 45o 30o 15o 0o

V prezentaci byly použity zdroje z těchto internetových stránek: www.zsdobrichovice.cz www.gify.nou.cz

Tento výstup vznikl v rámci projektu FM - Education financovaného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost