ZÁKLADNÍ ŠKOLA JAKUBA JANA RYBY ROŽMITÁL POD TŘEMŠÍNEM INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROJEKT V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Literatura do doby Karla IV.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – Vzory podstatných jmen rodu středního – 5. ročník
Osobnosti národního obrození
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Významné osobnosti českých dějin II. 4. ročník
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Literární pojmy 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Český jazyk – Urči autory a názvy děl– 9. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Hospodářské rostliny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rožmitál pod Třemšínem OSOBNOSTI
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – Karel Václav Rais – 8. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA JAKUBA JANA RYBY ROŽMITÁL POD TŘEMŠÍNEM INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROJEKT V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU PENÍZE ŠKOLÁM Český jazyk – Teréza Nováková – 8. ročník

NÁZEV: TERÉZA NOVÁKOVÁ ANOTACE: NEJDŮLEŽITĚJŠÍ MOMENTY ZE SPISOVATELČINA ŽIVOTA, JEJÍ CELOŽIVOTNÍ DÍLO Vypracoval: Mgr. Květa Jeníčková Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura pro 8. ročník Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace s doplňujícími obrázky pro názornost probíraného učiva, lze využít i k opakování Druh učebního materiálu: Prezentace Ročník: 8. Datum vytvoření: leden 2013

TERÉZA NOVÁKOVÁ   rozená Lanhausová  patří jako prozaička k významným představitelům českého venkovského realismu

TERÉZA NOVÁKOVÁ - ŽIVOT  Teréza Nováková se narodila v Praze do kulturního smíšeného manželství. Otec byl Čech, matka Němka, která pocházela ze zámožné německo-židovské rodiny. K češství vedl Terézu Novákovou otec.

TERÉZA NOVÁKOVÁ - ŽIVOT  Teréza navštěvovala dívčí školu S. Amerlingové, později Náprstkův Americký klub českých dam, kam ji uvedla Karolína Světlá. Důkladná znalost cizích jazyků jí umožnila číst německé a anglické autory v originále a poznat tak světovou literaturu.

TERÉZA NOVÁKOVÁ - ŽIVOT  Při studiu se Teréza Nováková seznámila se Svatoplukem Čechem a se svým budoucím manželem, gymnaziálním profesorem Janem Novákem. S ním po sňatku v roce 1876 odešla do Litomyšle. Měli sedm dětí, ale jen literární kritik a historik Arne Novák matku přežil

TERÉZA NOVÁKOVÁ - ŽIVOT  V Litomyšli pracovala Teréza Nováková osvětově a zajímala se o národopisné studium východočeského lidu. Po dvaceti letech se rodina vrátila do Prahy.  Nováková horlivě pracovala i v ženském hnutí, založila a redigovala časopis Ženský svět. Usilovala o rovnoprávnost žen, volební právo a právo na vzdělání

TERÉZA NOVÁKOVÁ - ŽIVOT  Po manželově smrti žila Nováková v Proseči u Skutče, kde napsala svá vrcholná literární díla.

TERÉZA NOVÁKOVÁ – O JEJÍM DÍLE  Novákovou získala pro literární činnost Karolina Světlá, jíž vděčná žačka věnovala také oslavnou monografii. Od drobných próz z městského a venkovského prostředí s romantickými postavami se autorka dostala k realistickým, sociálně akcentovaným povídkám.

TERÉZA NOVÁKOVÁ – ROMÁNY  Maloměstský román – 1890 první román, fiktivní příběh dcery Karla Havlíčka Borovského Zdeňky

TERÉZA NOVÁKOVÁ – ROMÁNY  Daleko významnější z tvorby Novákové je pětice románů vycházejících z písemných záznamů z východních Čech. Vypovídají o skutečných osobách a jejich tragických osudech.

TERÉZA NOVÁKOVÁ – NEJVÝZNAMNĚJŠÍ ROMÁNY  Jan Jílek – 1904, hrdinou románu je českobratrský emigrant, který se vrací domů, aby posiloval své bližní ve víře. Zůstává věren svému přesvědčení i přes věznění a velké útrapy.  Jiří Šmatlán – 1906, hledač pravdy, který lepší a spravedlivější svět nikde nenachází  Drašar – 1914, životní příběh kněze Josefa Justina Václava Michla, obrozeneckého literáta

TERÉZA NOVÁKOVÁ – NEJVÝZNAMNĚJŠÍ ROMÁNY  Na Librově gruntě – 1907, život na východočeské vesnici kolem roku 1848  Děti čistého živého – 1909, skupina tzv. abrahamitů chce uskutečnit říši pokoje a ducha už zde na zemi

TERÉZA NOVÁKOVÁ – POVÍDKY  Z naší národní společnosti – 1887  Z měst i ze samot – 1890  Kresby a črty – 1891  Tři ženské podobizny – 1897

TERÉZA NOVÁKOVÁ – POVÍDKY  Úlomky žuly – 1902  Výkřiky a vzdechy – 1911  Dva obrazy staropražské – 1921

TERÉZA NOVÁKOVÁ – ODBORNÉ STATI  Karolina Světlá, její život a spisy – 1890  Slavín žen českých – 1894  Ze ženského hnutí

Téma: Teréza Nováková, 8. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Powerpoint html Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (