Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec 2011 Název:VY_32_INOVACE_84_MAT1 Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Vzdělávací obor:Matematika Téma:Násobení a dělení 5 Ročník:3. Anotace: pracovní list vhodný k nácviku, procvičení, ověření nebo opakování na interaktivní tabuli vyvozování, procvičování a upevňování násobení a dělení 5
Násobení =0 1.5=5 2.5=10 3.5=15 4.5=20 5.5=25 6.5=30 7.5=35 8.5=40 9.5= =50
Podtrhni násobky
Vypočítej. 2.5= 10.5= 7.5= 1.5= 5.5= 8.5= 0.5= 4.5= 9.5= 3.5= 6.5= 7.5=
Pekař dal na plech 4 řady po 5 rohlících. Kolik je celkem rohlíků? 4 řadypo 5 rohlících Celkem? rohlíků 4.5=20 Zkouška: =20 Na plechu je celkem 20 rohlíků.
Děl po 5. 0:5= 5:5= 10:5= 15:5= 20:5= 25:5= 30:5= 35:5= 40:5= 45:5= 50:5= 0 protože 0.5=0 1 protože 1.5=5 2 protože 2.5=10 3 protože 3.5=15 4 protože 4.5=20 5 protože 5.5=25 6 protože 6.5=30 7 protože 7.5=35 8 protože 8.5=40 9 protože 9.5=45 10 protože 10.5=50
Jak rozdělíš 15 jablek pro 5 děti? 1. dítě 2. dítě 3. dítě 4. dítě 5. dítě 15:5=3 Zkouška: 3.5=15 Každé dítě dostane 3 jablka.
Zdroj: vlastní tvorba kliparty –