Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_243_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová 1
Název vzdělávacího materiáluGeometrické útvary – vrcholy a strany Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_243_2TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Ondruchová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaGeometrické útvary – strany, vrcholy Očekávaný výstupŽák pozná a pojmenuje geometrické útvary, rozlišuje vrcholy a strany Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s pojmy vrchol a strana u základních geometrických útvarů Datum vytvořenízáří 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaČtverec, obdélník, trojúhelník, kruh, strana, vrchol Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
D C vrcholy strana A B Vrcholy: A, B, C, DStrany: AB, BC, CD, DA 3
strana S R vrcholy O P Vrcholy: O, P, R, SStrany: OP, PR, RS, SO 4
M vrcholy strana K L Vrcholy: K, L, MStrany: KL, LM, MK 5
Kruh nemá strany ani vrcholy. 6
1. Kolik stran má čtverec? 2. Kolik má obdélník vrcholů? 3. Který geometrický útvar má 3 strany? 4. Který geometrický útvar nemá vrcholy? 5. Najdi ve třídě předměty, které mají tvar čtverce, obdélníku, trojúhelníku a kruhu. 7